Ubåtskocken Posted January 9, 2007 Report Posted January 9, 2007 (edited) Så då var vakansen sökt och man får väl hoppas på det bästa. Kommer väl sitta på nålar fram tills de ringer. Hör de inte av sig denna vecka så är det att betrakta som ett nej... Är det någon av er som ryckt in? I så fall... Hur är det? Verkar det bra etc? /H Edited January 9, 2007 by Ubåtskocken Quote
Tullus Posted January 9, 2007 Report Posted January 9, 2007 1. Amb fö/Fö Patgb 203 2. Lastbilsfö Och KS15... Tänkte jag skulle få använda mina tunga behörigheter någon gång ;) De som kört: är det stor skillnad att köra Patgb mot en "vanlig" tung lastbil om man ser till känslan? På vilket sätt? Patrina är underbart lättkörd. Dock är ju sikten åt sidorna lite begränsad, mest till höger. I Afghanistan gäller det att kolla lika mycket i sidospegeln som framåt, risken att råka köra över en cyklist eller motorcyklist är annars rätt så stor. Backkameran är till stor hjälp när du ska backa. Lycka till med att få tjänsten, har du sökt till FSB eller PRT? Ambfö var ju FSB, kommer inte ihåg var Lastbilsfö var... Låter som de vanliga utmaningarna med en lastbil i Malmös stadstrafik B) Okidoki. själv hade jag nog velta ligga på PRR:t Det finns endast en sjuktransport på FSB så lastbilsförare måste vara på PRT:t Tja, fast nu i mars flyttas FSB vagnen upp pa PRT:et och vi far tillgang till den helt och fullt inte da som tidigare bara statt och betalat for vagnen utan att ha nagon dragningsratt pa den. Klokt?? Njae inte alls anser jag. Tyskarna kan man ju inte lite pa att dom ens dyker upp nar det hander nat i omradet. Tyvarr ska man val saga for det ligger tydligen pa departementsniva kabblet mellan Svensken och Tysken i den fragan. Jo du Ugly. Haller med dig angaende sikten i Patrian men det ar val darfor man har en vagnchef med sig sa att man kan halla koll pa hogersidan med va???!!!*Flinar brett* Eller gar dom verkligen att anvanda till annat med menar du?? Quote
ugly Posted January 9, 2007 Report Posted January 9, 2007 [Jo du Ugly. Haller med dig angaende sikten i Patrian men det ar val darfor man har en vagnchef med sig sa att man kan halla koll pa hogersidan med va???!!!*Flinar brett* Eller gar dom verkligen att anvanda till annat med menar du?? Jodå, du har helt rätt. Dom kan även öppna vattenflaskan, ta bra kort på dig när du kör samt hålla båda händerna på luckans handtag och se så där undrande över om vi kommer hinna förbi bilen innan vi möter lastbilen osv osv. Det bästa är att ha en vagnschef som litar på sin förare och ger honom handlingsfrihet. Vilket jag hade turen att få. för kekke Och magnus på LA02 Quote
Kockis Posted January 10, 2007 Report Posted January 10, 2007 Så ni tror att ST kommer till PRT i mars. Jaja kanske, men som det brukar vara där nere tar det 2-10 månader längre... men det är väl bara att hoppas;) Quote
Ubåtskocken Posted January 11, 2007 Report Posted January 11, 2007 FS13 Here I come! PO/leave kock eller Stf C Kokchef. Ses på LG. Quote
jockster Posted January 11, 2007 Report Posted January 11, 2007 Oroväckande många vakanser bland syrror & läkare på FS13!!! Ngn som vet om all förstärkningsrekrytering är avklarad!! Quote
Ubåtskocken Posted January 11, 2007 Report Posted January 11, 2007 Oroväckande många vakanser bland syrror & läkare på FS13!!!Ngn som vet om all förstärkningsrekrytering är avklarad!! Jag fick min vakanstjänst idag. Tror inte de klarat av alla vakanser oavsett tjänst än. Såg att någon syrra-tjänst inkommit idag med eller om det var igår. Quote
ugly Posted January 11, 2007 Report Posted January 11, 2007 (edited) Så ni tror att ST kommer till PRT i mars. Jaja kanske, men som det brukar vara där nere tar det 2-10 månader längre...men det är väl bara att hoppas;) Lite OT men ändå ... med tanke på att vissa saker tar tid. När vi åkte ner till FS11 hörde vi att det skulle det dimpa ner två sjukvårdsgw som var beställda. Jag ringde till och med hem till sverige och talade med någon ansvarig som kunde säga vilken månad vagnen skulle komma ner. Dock kom det det inga fordon under vår tid, vad vi fick höra hade någon monterat saker fel. Och det verkar som de inte har kommit ner ännu. Tror nog att jag såg fordonen stå i södertälje några veckor efter vi kom hem. Någon som vet något mer ... Bifogar bild ifall någon är nyfiken. Edited January 11, 2007 by ugly Quote
Kockis Posted January 11, 2007 Report Posted January 11, 2007 Så ni tror att ST kommer till PRT i mars. Jaja kanske, men som det brukar vara där nere tar det 2-10 månader längre...men det är väl bara att hoppas;) Lite OT men ändå ... med tanke på att vissa saker tar tid. När vi åkte ner till FS11 hörde vi att det skulle det dimpa ner två sjukvårdsgw som var beställda. Jag ringde till och med hem till sverige och talade med någon ansvarig som kunde säga vilken månad vagnen skulle komma ner. Dock kom det det inga fordon under vår tid, vad vi fick höra hade någon monterat saker fel. Och det verkar som de inte har kommit ner ännu. Tror nog att jag såg fordonen stå i södertälje några veckor efter vi kom hem. Någon som vet något mer ... Bifogar bild ifall någon är nyfiken. Dom var inte nere förra veckan men de har byggt en egen tror jag. Men dom där då kommer väl vilken mission som helst! Quote
SteveO Posted January 12, 2007 Report Posted January 12, 2007 Vi har en egen byggd variant här nere nu. En land cruiser med bår. Inte det absolut bästa med med dom medel och behov som finns här nere så är den helt ok Quote
corneliu Posted January 12, 2007 Report Posted January 12, 2007 (edited) Så ni tror att ST kommer till PRT i mars. Jaja kanske, men som det brukar vara där nere tar det 2-10 månader längre...men det är väl bara att hoppas;) Lite OT men ändå ... med tanke på att vissa saker tar tid. När vi åkte ner till FS11 hörde vi att det skulle det dimpa ner två sjukvårdsgw som var beställda. Jag ringde till och med hem till sverige och talade med någon ansvarig som kunde säga vilken månad vagnen skulle komma ner. Dock kom det det inga fordon under vår tid, vad vi fick höra hade någon monterat saker fel. Och det verkar som de inte har kommit ner ännu. Tror nog att jag såg fordonen stå i södertälje några veckor efter vi kom hem. Någon som vet något mer ... Bifogar bild ifall någon är nyfiken. Jag kan meddela att de står kvar i Södertälje och kommer nog ner vilken mission som helst! Sikta på FS17 eller nåt... Tills dess får vi väl klara oss på det vi har! Vi har improviserat förr och får nog fortsätta med det ett tag till... De vakanser som finns bland sjv personal beror på att det ska rekryteras fler syrror och läkare överlag till de forward surgical teamen som ska sättas upp, plus att role 1an ska ligga på NL och inte Nidaros som tidigare. Edit; Tog bort bilden Edited January 12, 2007 by corneliu Quote
BARBIE Posted January 12, 2007 Report Posted January 12, 2007 Tack å lov fick generallöjtnant fant sparken, han som varit ansvarig för material och uppbyggnad av campen i MeS. Det var på tiden att ÖB gjorde något åt problemet. Bara att hoppas att de hittar någon som kan få ordning på materialförsörjningen till utlandsstyrkan. Quote
Forumsledning Kimster Posted January 12, 2007 Forumsledning Report Posted January 12, 2007 Nu står det ju inte att han har fått sparken så det vore ju dumt att konstatera annat. Quote
Ubåtskocken Posted January 12, 2007 Report Posted January 12, 2007 Nu står det ju inte att han har fått sparken så det vore ju dumt att konstatera annat. Officiellt har han ansökt om tidiglagd pension. Och det är väl alltid det man får gå på. Även om mediavärlden hävdar annat... Quote
BARBIE Posted January 12, 2007 Report Posted January 12, 2007 omständigheterna är som de är. Jag vore väldigt förvånad om inget skett med den kritik som har kommit från en massa håll. Jag ser det som ett svepskäl för sparken, Ett så kapitalt misslyckande måste få konsekvenser hos de ansvariga. Quote
Tobias Posted January 13, 2007 Report Posted January 13, 2007 väldigt få dagar kvar nu, vi syns på gardet ;) Quote
Ubåtskocken Posted January 13, 2007 Report Posted January 13, 2007 (edited) Åker ner som PO /leave Kock. Men ju mer man börja tänka ju mer information inser man att man saknar. Då jag inte ryckt in än så ligger frågorna kvar. Är det någon som arbetat som Kock ute på PO eller arbetat nära som kan berätta mer vad det är mitt arbete går ut på till 100 %? Förutom att laga mat så fick jag veta att det är en hel del andra arbetsuppgifter, men jag börjar undra vad..=) Samtidigt har jag hört att jag skall laga mat till 50 personer men även hört att det bara är 7-9 personer som ingår i ett PO team. Skicka gärna PM. Tacksam för svar. /H Edited January 13, 2007 by Ubåtskocken Quote
fogel02 Posted January 13, 2007 Report Posted January 13, 2007 Alltså hur kommer det sig att just kockarna på ubåt åker ner till afghanistan? Kul att se lite hajar ute på mission också nu när IUB inte verkar få åka @ubåtskocken, vilken båt och vilket år tjänstegjorde du ? Quote
Ubåtskocken Posted January 13, 2007 Report Posted January 13, 2007 Alltså hur kommer det sig att just kockarna på ubåt åker ner till afghanistan? Kul att se lite hajar ute på mission också nu när IUB inte verkar få åka @ubåtskocken, vilken båt och vilket år tjänstegjorde du ? Har tjänstgjort på samtliga av de senaste 4 ubåtsklasser. Värnplikten 00-01 åkte jag Västergötlandsklass och Gotlandsklass. Köksmästare på HMS Näcken senate känd som HDM Kronborg (projekt Danaek) och även åkt med Sjöormen då den såldes. -02 Quote
tsomitore Posted January 16, 2007 Report Posted January 16, 2007 Enligt uppgift så kan de behöva en bra kock i MeS just nu... Quote
Ubåtskocken Posted January 16, 2007 Report Posted January 16, 2007 Jasså? Och hur kommer detta sig? Vet du hur man jobbar i ett PO som kock? Vad tjänsten innebär? /H Enligt uppgift så kan de behöva en bra kock i MeS just nu... Quote
tsomitore Posted January 16, 2007 Report Posted January 16, 2007 Oj, sorry.. tänkte inte att det var PO du skulle på. Har iofs varit i AFG men inte där, så jag kan inte hjälpa dig med den biten. Quote
Ubåtskocken Posted January 16, 2007 Report Posted January 16, 2007 (edited) De hade både vakans på PO/leave kock och Stf C kokgrp Men eftersom jag var intresserade utav båda och sa att de fick placera mig där de trodde jag passade som bäst så valde de PO tjänsten. Tydligen för jag tjänstgjort på Ubåt och det var likt den tjänsten då det är litet kök och man är ensam med begränsade plats för mat. Men den som lever får se... Oj, sorry.. tänkte inte att det var PO du skulle på. Har iofs varit i AFG men inte där, så jag kan inte hjälpa dig med den biten. Edited January 16, 2007 by Ubåtskocken Quote
SteveO Posted January 17, 2007 Report Posted January 17, 2007 Kocken på ett PO Lagar mat till mellan 20-25 pers då det är det antalet som bor på PO:t. Sen kan det alltid bli fler eftersom folk ibland utgår ifrån PO:t vidare på olika uppdrag. Quote
sugadaddy Posted January 19, 2007 Report Posted January 19, 2007 jag fick ju inte svar sist så jag provar igen. Är det någon som har befattningslistan på FS13? Tack på förhand. Quote
Lindvall Posted January 19, 2007 Report Posted January 19, 2007 jag fick ju inte svar sist så jag provar igen. Är det någon som har befattningslistan på FS13? Tack på förhand. Om du går in på Soldint (roten) så finns det "Rekrytering" i subforumet. Klicka bara på ISAF så har du den där. Dock ser den inte riktigt ut som jag vill minnas att den såg ut när jag sökte men det kanske bara är inbillning Simma lunt Quote
sugadaddy Posted January 19, 2007 Report Posted January 19, 2007 yes. Där va den. Tack för hjälpen. Vi ses på måndag. //: Quote
Lindvall Posted January 22, 2007 Report Posted January 22, 2007 Då var det en vecka kvar till inryck Är det några fler som ska till LG på måndag? Quote
Choffe Posted January 22, 2007 Report Posted January 22, 2007 Då var det en vecka kvar till inryck Är det några fler som ska till LG på måndag? *nickar* Syns där Quote
ChristofferA Posted January 22, 2007 Report Posted January 22, 2007 Då var det en vecka kvar till inryck Är det några fler som ska till LG på måndag? *nickar* Syns där jepp,det börjar närma sig nu På tal om inryck,är det någon som fått hem sina flyg/tåg biljetter ännu? Quote
Recommended Posts