Jump to content

hjälp

Recommended Posts

Posted

Stämmer att det är en Stridsbåt 90HS, Bilden är ifrån Brasiliens utvärdering, under vilken en lemur monterades i lavetten bakom styrhytten. Även en G-båt ingick i testerna.... :Malaj:

Posted

Japp det stämmer.. men det kanske är när dom övade nere i amazonas också? röjde fett där nere, körde över flytande stockar och grejjer. .riktigt coolt!

Posted

Jag tog bort ett antal inlägg som rör eventuella problem med att få länken och bilden att fungera.

För mig och ett antal andra fungerar det hur bra som helst vilket innebär att ni som inte kan få det att fungera har problem i er ände.

Detta behöver inte diskuteras mer i denna tråden utan ni får lösa era problem bäst ni gitter. :P

Dessutom ligger tråden i fel forum varför jag flyttar den till TPC.

The Swede

BLÅGUL

Posted

Bara ett dumt förslag: Sök?

Ett ännu dummare förslag: Googla?

Kort och koncist så är LEMUR ett stativ som huserar sensorer (tv, flir m.fl.) och ett vapensystem. Dessa kan vridas och vändas av en operatör som sitter någon annananstans, t.ex. skyddad i skrovet/bollhavet istället för i ett utsatt torn ovanpå båten/fordonet.

LEMUR och motsv. system styrs medelst joystick eller annat Human Input Interface.

Posted
Måste bara fråga om du faktiskt ÄR dum, eller om du försöker spela lustig?

Är du dum så må det vara hänt, spelar du lustig så är du på fel ställe.

Rättning i leden.

Ingendera. Han försöker bara vara lika dryg som farbror Toll. ;)

Posted (edited)

OK, bashning upphör!

Jag tar tar med mig Rickard och Toll och så gör vi upp det här utanför. ;)

Edit: Ska Rickard vara dryg så är det en papphatt han ska ha på sig tillsammans med resten av den vita uniformen.

Edited by eskil
Posted

Jajo, frågan kanske var dum.

Sökte faktiskt på lemur på forumet först. Fick en massa länkar med div beskrivningar på saker som hade lemur på sig på ett eller annat vis.

Men vad det egentligen är för något.....

Och jodå, jag kan adressen till google jag också.

Kanske lika bra att alltid googla istället för att fråga?

Kanske lika bra att få ett svar i någon sorts torftig manualform istället för ett initierat svar från folk som använt/använder utrustningen.

Posted
Jajo, frågan kanske var dum.

Sökte faktiskt på lemur på forumet först. Fick en massa länkar med div beskrivningar på saker som hade lemur på sig på ett eller annat vis.

Men vad det egentligen är för något.....

Och jodå, jag kan adressen till google jag också.

Kanske lika bra att alltid googla istället för att fråga?

Kanske lika bra att få ett svar i någon sorts torftig manualform istället för ett initierat svar från folk som använt/använder utrustningen.

Nej, frågan var befogad.

Många som hänger här på forumet och läser allt antar ofta allt för snabbt att alla andra gör det också och blir då irriterrade när folk ställer frågor om saker som redan behandlats på forumet. Dessa personer borde då sluta vara så spydiga och istället upplysa folk om vart dem kan hitta informationen alternativt svara på frågan.

Med all respekt för Sg Toll, att bara säga "googla" är nog ett av de mest korkade eller aroganta svar man kan ge. Antingen vet man men är bara för lat/för trött för att svara och då kan man gott vara tyst. Alternativt vet man inte, men vill leka viktigpetter och då kan man också lika gärna vara tyst eftersom att man inte tillför något.

Fast nu hamnade vi duktigt Offtopic och jag börjar känna att jag inte tillför något speciellt ;)