Jump to content

Recommended Posts

Posted
Viljan finns, förmågan saknas.

Vad menar du? Att du vill men inte kan?

Var bor du MatsN? Det verkar ju finnas ett intresse i att grilla, ta ett par öl, snacka skit och gå på försvarsmaktsdag. Eller misstar jag mig? Om intresset finns kan vi göra en preliminärt lista på vilka som har lust att komma till GBG. Kan börja här:

Intresserad preliminärt

• Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Preliminärt intresserad

Stämmer bra, hade varit kul att träffas, men har inte möjlighet att ta mig dit.

Möjlighet att ta dig var? Någon plats har väl ändå inte diskuterats?

Posted (edited)

Stämmer bra, hade varit kul att träffas, men har inte möjlighet att ta mig dit.

Möjlighet att ta dig var? Någon plats har väl ändå inte diskuterats?

:D Jag heter Svensk

Tror nog han syfta på att han inte kan ta sig till GBG!

@Svensk PS. varför kommer du inte till övningen ikväll?

Edited by Broberg
Posted

Några fler som fått ett trevligt brev idag, innehållande DVD-film, CDrom-skiva och massa annat smått och gott?

Det börjar närma sig nu.

Posted
Det verkar ju finnas ett intresse i att grilla, ta ett par öl, snacka skit och gå på försvarsmaktsdag.

Broberg det låter trevligt. Bara för dig att ta o styra upp detta nu. puss /Rosin

Guest Daishuo
Posted

Hur ser uttagningarna ut till Nordic Battlegroup, då..? O hur stor e chansen att man får in en fot, om man ligger på tross? :blink:

Fixa bra lumpenbetyg

Chanserna att komma in i NB06 är ganska små om man är trossutbildad då I19 lägger upp trosskompaniet :/

Svensk?? hmmm du har inte en bror som är Yoff? kan ju inte finnas så många Svensk i sverige :P

tror jag gick YOP med honom

Posted
Chanserna att komma in i NB06 är ganska små om man är trossutbildad då I19 lägger upp trosskompaniet

Hmmm, vem fan var det som sa att de skulle plockas ifrån P4, då..!? :o:blink::/:uzi

Och på tal om grillningen.. Intresset verkar vagt. Och avstånden e rätt stora. det får antingen bli lite fart på detta, eller så överger jag idén.

När är försvarsmaktsdagarna, ni som e insatta???

Posted
Svensk?? hmmm du har inte en bror som är Yoff? kan ju inte finnas så många Svensk i sverige :P

tror jag gick YOP med honom

Nupp, ingen Svensk i släkten som gått YOP så vitt jag vet. Helt ensamma är vi dock inte, titta bara på forumet. Hela 2st :D

Posted
Och på tal om grillningen.. Intresset verkar vagt. Och avstånden e rätt stora. det får antingen bli lite fart på detta, eller så överger jag idén.

När är försvarsmaktsdagarna, ni som e insatta???

Det verkar som det är ganska svagt ja. Antar att vi ger upp tanken. God idé dock.

Försvarsmaktsdagen i gbg är 3 juni tror jag.

Posted

@ Simon

Vem då? Eller är det en hemlis? :P Blev lite nyfiken

Bestämde idag med några kompisar och tillhörande flickvänner att åka ner till göteborg den 3 juni. Vi killar ska gå på FM dagen o käringarna ska shoppa :lala:

Posted
@ Simon

Vem då? Eller är det en hemlis? Blev lite nyfiken

Bestämde idag med några kompisar och tillhörande flickvänner att åka ner till göteborg den 3 juni. Vi killar ska gå på FM dagen o käringarna ska shoppa

Och med ens blev hela grejen realistisk... =) (satt förresten och betraktade DVD-omslaget innan!! Lustigt att nån på forumet skapat detta. Vore kul o veta vem, så man kunde framföra sin uppskattning. :tveka:

Posted
Och med ens blev hela grejen realistisk... =)

Faktist. Vi är tre stycken (Broberg, Svensk, Sprak) här på forumet som kan komma iaf. Kanske kan träffas ändå? Ska vi spika något?

Posted

Eftersom tråden och förslaget om lite uppsamling i samband med FM-dagen i Gbg verkar dö, så får jag upplysa er om att vi i vilket fall ses om ca 75 dar. peace / Sprak

• 3 weeks later...
Posted

Snackade med en kompis idag lite om lumpen och kom fram till en oerhört dum sak.

Jag har totalt glömt att skicka in den där svarstalongen man fick hem i brevlådan :(

Känner mig oerhört korkad :D

Inte minst eftersom det klart och tydligt står att den senast ska vara inne den 31 maj.

Ska iaf skicka den imorgon, om dom nu fortfarande vill ta emot den vet jag dock inte.

Någon som har koll på vad som eventuellt skulle kunna hända p.g.a min försening? Förutom att dom upptäckt att jag är en slarver dvs. Har körkort och allt sånt och inga förändringar har skett i övrigt.

• 4 weeks later...
Posted

Då så, då var tågbiljetterna beställda. Kommer fram till Skövde 09.22 den 7 aug så man har lite tid att bekanta sig med staden och regementet.

Det är inte lång tid kvar nu!

Posted

Jag ska fixa mina biljetter dagen innan, upptäcka att dom är slut, för att sedan panikcykla mot skövde.

Posted

Verkar som om några börjar bli lite nervösa redan. :clap:

Ni behöver inte oroa er så mycket.

Inte så farligt med inryck. Man mjukstartar lite med att hämta ut lite utrustning, inventera, packa in allt i skåpen osv.

Efter en dag utan stress så får ni nog sluta lagomt till 2300 kanske.

Överlever ni de 2 första veckorna så går nog lumpen bra.

Ha så kul :rockon:

Posted (edited)

Jag vettifan varför, men har börjat bli nojjig över hörseltestet. Fyfan va surt om man skulle bli utkastad efter bara några dagar... :rockon:

Edited by simon
Posted (edited)

Vädrar redan nervositet hos er som om en dryg måndad ska rycka in.

Inryck kommer att bli en grym omställning för er alla, som de har varit för alla som ryckt in innan er.

Gör bara som ni blir tillsagda och se tlll att passa tider så löser de sig.

Och som sagt tidigare, när man klarat av de 2 första veckorna så är resten som en dans. :P Nåja nästan iallafall.

Ni kommer ha en rolig tid framför er, jag är nästan avundsjuk på er lyckliga som kommer till Lif och Spaningspluton. Ni kommer ha grymt bra befäl och en riktigt bra tid framför er.

Lycka till!

Deron :baskerPa:

Edited by Deron
Posted

ny på forumet :uuh:

Jag rycker in till Lifkompaniet som bandvagnsförare...spänningen stiger, 4 veckor kvar :D