Jump to content

P4 skövde 2006


Recommended Posts

För att samla allt prat om inryckningar, befattningar mm i en tråd i stället för 27 olika, startar jag den här.

 

Idag slank det ner ett brev i brevlådan om att jag blivit antagen som Skyttegruppbefäl på stridsfordon 90, vid P4 Skövde.

 

Vilka fler rycker in nu till sommarn?

 

Sen står det i mitt inskrivningsbesked att inryckning sker i Augusti 2006, har hört av andra att de rycker in i slutet av juli. Någon som vet vad som är aktuellt?

 

//Martin Svensk :surprise:

 

Edit: stavning

Edited by Svensk.M
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

För att samla allt prat om inryckningar, befattningar mm i en tråd i stället för 27 olika, startar jag den här.

 

Idag slank det ner ett brev i brevlådan om att jag blivit antagen som Skyttegruppbefäl på stridsfordon 90, vid P4 Skövde.

 

Vilka fler rycker in nu till sommarn?

 

Sen står det i mitt inskrivningsbesked att inryckning sker i Augusti 2006, har hört av andra att de rycker in i slutet av juli. Någon som vet vad som är aktuellt?

 

//Martin Svensk :rockon:

 

Edit: stavning

 

Blev du antagen först nu? När mönstrade du?

Link to comment
Share on other sites

Skall förhoppningsvis in på P4 till sommaren, som GC700 - Stridsfordonsplutonbefäl. Senaste infon jag fick (nån gång i november) var 31 juli 2006. Detta är ju i princip i augusti, så ja, det är väl en definitionsfråga hos pliktverket.

Link to comment
Share on other sites

Skall förhoppningsvis in på P4 till sommaren, som GC700 - Stridsfordonsplutonbefäl. Senaste infon jag fick (nån gång i november) var 31 juli 2006. Detta är ju i princip i augusti, så ja, det är väl en definitionsfråga hos pliktverket.

 

Då lär vi synas där till sommarn då!

 

Jo, på lumpen.nu står det att inryck sker i augusti. Det står inga mer exakta tider, platser i ditt inskrivningsbesked? Det bör väl komma information lagom till sommarn.

Link to comment
Share on other sites

Mönstrade 22nov dvs. i början av en period, så det tog ett tag att få inskrivningsbeskedet. Det bör vara en hel drös av folk som blir antagna denna månad.

 

Ah, ok, blev lite nervös där att de gjorde en "andra uttagning" bland folk... har redan blivit placerad, så trodde att det var en risk att jag kunde mista min plats ändå nu. Men tydligen inte! :)

 

 

Armén har inryck 31 juli 2006 stod det i senaste Värnpliktsnytt...

Edited by Pro patria
Link to comment
Share on other sites

Hoppas ni får en lika bra tid på P4 som jag hade när jag var där och krigade :baskerFN:

 

Det må jag hoppas på!

 

Var kommer ni alla från föresten? Jag inklusive ett dussintal bekanta kommer instormandes från götet till sommarn.

 

 

Sveriges riviera, playa, vad du vill. Vi kommer ett gott gäng från Halmstad!

 

Undrar när inryckningspapperna kommer...

Edited by simon
Link to comment
Share on other sites

Från Jönköping.

 

GJ700 Luftvärnsplutonbefäl.

 

Jag talade med en kvinna på P4 idag om inryckingsdatum, pga av att jag planerar jobb inför sommaren.

Samtliga på P4 med planerat inryck juli 2006 rycker in den 7 Augusti enligt henne. T2 rycker in 31 juli som planerat som det ser ut just nu.

 

Edit: Stavning

Edited by Womack
Link to comment
Share on other sites

GJ700 Luftvärnsplutonbefäl.

 

Jag talade med en kvinna på P4 idag om inryckingsdatum, pga av att jag planerar jobb inför sommaren.

Samtliga på P4 med planerat inryck juli 2006 rycker in den 7 Augusti enligt henne. T2 rycker in 31 juli som planerat som det ser ut just nu.

 

Edit: Stavning

Trevligt, då bör man få ett gott somarlov innan inryck. Verkar vara en hel del som ska till P4. Vet någon hur tjänsterna är fördelade på året? När jag mönstrade kom ca 80% av dem jag snacka med på P4. Kan det vara så att P4 lägger in stora "beställningar" på värpliktiga olika tider på året?

Link to comment
Share on other sites

Från Jönköping.

 

GJ700 Luftvärnsplutonbefäl.

 

Jag talade med en kvinna på P4 idag om inryckingsdatum, pga av att jag planerar jobb inför sommaren.

Samtliga på P4 med planerat inryck juli 2006 rycker in den 7 Augusti enligt henne. T2 rycker in 31 juli som planerat som det ser ut just nu.

 

Edit: Stavning

 

Intressant, tack för infon Womack!

Link to comment
Share on other sites

vet inte riktigt hur det fungerar nu men tidagare så har man "beställat" soldater och materiall med en framförhållning på 3år.

 

det innebär en del ändringar under tiden men i stort så ska antal soldater och materiel motsvara "beställningen".

 

fick reda på detta av min Plutonchef under min tid i det upplysta!

 

// NordicFear

Link to comment
Share on other sites

Någon som har en aning om när de skickar ut mer info. angående inryckning, biljetter mm? All info. jag har är: "P4 Skövde, augusti 2006"

Oftast så skickas papperna ut två-tre månader före inryck. så i maj, juni kan då nog räkna med att papperna har dykt upp.

fick mina ca 2 månader före det att jag skulle rycka in.

 

// NordicFear

Link to comment
Share on other sites

Vet att Trekker sa i "Mönstring 2006"-tråden, att P4 ev. skulle köra någon sorts infodag/helg. Hur det blir med den får vi nog helt enkelt se var det lider...

 

 

Någon som vet om P4 brukar ha en liknande informationsdag för blivande soldater?

 

Ja det har dom

 

 

Trevligt, vet du när på våren det brukar hållas?

 

 

Någon månad innan, nästa år är det tal om att genomföra en informationshelg, tillsammans med pliktverket och läkare, så man kan minimera antalet fel innan inryck.

Link to comment
Share on other sites

Japp! På P4a ska man in, men inte på det jag trodde från början. Blev inskriven som skyttegruppsbefäl, men sen höjdes synkraven så då blev man underhållsbefäl istället. Får i alla fall göra lumpen, det är inte många som får idag. inryck 31 juli! ses där! :clap:

Link to comment
Share on other sites

Skall förhoppningsvis in på P4 till sommaren, som GC700 - Stridsfordonsplutonbefäl. Senaste infon jag fick (nån gång i november) var 31 juli 2006. Detta är ju i princip i augusti, så ja, det är väl en definitionsfråga hos pliktverket.

 

Då lär vi synas där till sommarn då!

 

Jo, på lumpen.nu står det att inryck sker i augusti. Det står inga mer exakta tider, platser i ditt inskrivningsbesked? Det bör väl komma information lagom till sommarn.

 

 

Lite sent, men ändå:

 

Inryck: 2006-07-31

Utryck: 2007-06-21

Link to comment
Share on other sites

Japp! På P4a ska man in, men inte på det jag trodde från början. Blev inskriven som skyttegruppsbefäl, men sen höjdes synkraven så då blev man underhållsbefäl istället. Får i alla fall göra lumpen, det är inte många som får idag. inryck 31 juli! ses där! :banana

 

 

det är inget fel på underhåll! det blir folk utav dom också, se bara på mig... :/

 

du kommer troligtvis att hamna på Södra Wadsbo (5:e Kompaniet) då detta är tross kompaniet , men alla kompanier har en tross avdelning!

Edited by NordicFear
Link to comment
Share on other sites

Någon bland oss som har fått ytterligare inryckningspapper hem i brevlådan? Min polare som skall in på K3 fick hem förra veckan, och undrar om samma har skett med P4 och jag har glömts bort (icke troligt iofs, men ändå)?

 

Nupp, inget brev i sikte här inte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...