tsomitore Posted August 18, 2006 Report Posted August 18, 2006 hmmm Ba 99 va det den som skulle plocka ner och ta hem allt materiel?? i så fall har jag oxå tackat nej till den om det var hösten 99 Japp, det var den... DB09 var den första CIMIC i Bosnien och vi tog över en hel del grejer ifrån campen. Det var bl a jag som räddade kvar skylten som jag vid nedläggningen av CIMIC (DB14) tog med till sarajevo.. satte upp den i Sverigerummet där och om jag hört rätt så finns den numera på TAB Quote
golffoxtrotfive Posted August 18, 2006 Report Posted August 18, 2006 (edited) suck, hade faxis velat vara med men va skulle man göra???? två veckor på nya jobbet i norge och så en förfrågan om man kunde tänka sej att åka till bosnien och plocka ner bataljonen? gråt nästan när jag tacka nej(chefen sa att han inte kunde lova mej fortsatt jobb och norge omfattas tyvärr inte av svensk lag) och du.....vart skickade ni den gamla kära bömben????ska finnas nånstans i riket har jag hört Edited August 18, 2006 by golffoxtrotfive Quote
106 Posted August 18, 2006 Report Posted August 18, 2006 och du.....vart skickade ni den gamla kära bömben????ska finnas nånstans i riket har jag hört Enligt en annan gammal tråd har den byggts upp igen, i Eksjö. Quote
golffoxtrotfive Posted August 18, 2006 Report Posted August 18, 2006 och du.....vart skickade ni den gamla kära bömben????ska finnas nånstans i riket har jag hört Enligt en annan gammal tråd har den byggts upp igen, i Eksjö. ursäkta mej....ger mej själv en promenad i omgivningen har ju själv sett det men dock förträngt, kan det vara för mycket grodätarlikör??? för det kan väl inte vara för mycket babbelsiner???som fördunklat mitt minne för kära gamla bomben Quote
SSGT Liberia Posted September 3, 2006 Report Posted September 3, 2006 Tvingade sambon att tacka nej till KS01 men efter det så har det varit fritt fram för honom att åka iväg, så helt omöjlig är jag inte. Vad var det för fel på KS01? Quote
Akan 40/48 Posted September 7, 2006 Report Posted September 7, 2006 Själv tackar jag aldrig nej till mission! Min gamle chef från LA har precis tackat nej till FS 13! F-n jag som ville åka på MOT! Kanske inte utan 9040 C ... Quote
Addwiley Posted September 15, 2006 Report Posted September 15, 2006 Får lägga till KS15 till listan... Quote
EDR2 Posted September 20, 2006 Report Posted September 20, 2006 Jag tackade nej till KS07 då jag hade en ansökan till IA03 inne - körde lite på vinst och förlust.. och vann för en gångs skull ;) Quote
zifos Posted September 23, 2006 Report Posted September 23, 2006 Fick en förfrågan om jag ville vara med i FE01 men... Nej.... Inte just nu.... Quote
alfie Posted September 24, 2006 Report Posted September 24, 2006 förutom tidigare EB04 och nc01 gänget som drar till Af, blev det idag nej tack till LA05... Edit: 3 missioner i 3 olika världsdelar varav 1 blå basker på 3 månader... det går verkligen att tacka nej + KS15 Quote
BertilCesar Posted September 24, 2006 Report Posted September 24, 2006 Skulle vara intressant att veta vilka befattningar ni har tackat nej till Quote
alfie Posted September 24, 2006 Report Posted September 24, 2006 Skulle vara intressant att veta vilka befattningar ni har tackat nej till EB04, Affeland och LA05 Sisu/patriaförare sjukvård. KS15 minns jag faktist inte vad jag sökte men tror det var VC sjv i första hand och förare sjv i andra.... Quote
Clint Posted September 24, 2006 Report Posted September 24, 2006 KS01 på vakansplats men min chef tyckte att det var för mycket med 2st från samma skift skulle åka Quote
SteveO Posted September 24, 2006 Report Posted September 24, 2006 Tackat nej till En04 även om det inte är en mission i sig. Får se vad som händer efter jul med dom. Quote
losec Posted October 3, 2006 Report Posted October 3, 2006 Tackade för en minut sedan nej till FS13, på teleintervju. Kanske åka på tredje gången gillt med FS14? Kan inte tacka nej hur många gånger som helst. Quote
alfie Posted October 5, 2006 Report Posted October 5, 2006 förutom tidigare EB04 och nc01 gänget som drar till Af, blev det idag nej tack till LA05... Edit: 3 missioner i 3 olika världsdelar varav 1 blå basker på 3 månader... det går verkligen att tacka nej + KS15 + FS13, arbetsgivaren sa big no no Quote
Tyrfing Posted October 6, 2006 Report Posted October 6, 2006 förutom tidigare EB04 och nc01 gänget som drar till Af, blev det idag nej tack till LA05... Edit: 3 missioner i 3 olika världsdelar varav 1 blå basker på 3 månader... det går verkligen att tacka nej + KS15 + FS13, arbetsgivaren sa big no no Det ar val anda ett lagbrott.. de KAN ju inte saga nej.. Do it the American way, sue them!!! haha Quote
slurry Posted October 6, 2006 Report Posted October 6, 2006 (edited) Håller med farbror Tryffel i inlägget ovan, du lyder under totalförsvarsplikten efter du skrivit på för en mission, arbetsgivaren kan aldrig neka dig, däremot kan en del ha oturen att hamna efter i löneförhandlingar och liknande. jag får lägga till FE01 till listan idag.. Jag-> <-Rekrytören Edited October 6, 2006 by slurry Quote
Kingecho1 Posted October 6, 2006 Report Posted October 6, 2006 Men ibland kan man ju ändå tolka att arbetsgivaren inte VILL att man åker iväg och därigenom kanske kan skapa en trevligare arbetssituation genom att ge och ta på arbetsplatsen. Att vinna kortsiktigt innebär ju inte att man inte kan förlora långsiktigt, typ suboptimering för individen. Har man en bra kommunikation med chefer och arbetsgivare så kanske man kan läsa mellan raderna och förstå vad man tjänar på! Trots att man kan hänvisa till lagen i just detta fall så finns det säkert andra anledningar som kan göra att man tillslut får sparken! Tyvärr så är ju bara missionen en kortare tid än det civila mörkret :P Quote
Pbmin Posted October 7, 2006 Report Posted October 7, 2006 (edited) ganska många det senaste... Edited October 7, 2006 by Pbmin Quote
Skånsk makaron Posted October 7, 2006 Report Posted October 7, 2006 (edited) KS15, stf spec rep Gruppchef..... Edit, orsak. Kontraktsanställd, projekledare. Ingen hit att åka.... Edited October 7, 2006 by Skånsk makaron Quote
alfie Posted October 9, 2006 Report Posted October 9, 2006 förutom tidigare EB04 och nc01 gänget som drar till Af, blev det idag nej tack till LA05... Edit: 3 missioner i 3 olika världsdelar varav 1 blå basker på 3 månader... det går verkligen att tacka nej + KS15 + FS13, arbetsgivaren sa big no no Det ar val anda ett lagbrott.. de KAN ju inte saga nej.. Do it the American way, sue them!!! haha Min arbetsgivare kan då det är ungefär samma som skulle rekrytera mig... Quote
lilleobelix Posted October 10, 2006 Report Posted October 10, 2006 :( Just tackat nej till FS13 Men jag fick en debriefinghandledarutbildning på mtt ordinarie jobb som känns viktigare för framtiden Quote
Yossarian Posted October 11, 2006 Report Posted October 11, 2006 FS 13. Kändes dumt att göra studieavbrott efter bara ett halvår. Kommer väl fler chanser får man hoppas. Quote
Divex Posted October 17, 2006 Report Posted October 17, 2006 Vafalls! Tacka nej? Jag förstår inte frågan? F-n har ju sök nåt i 5-6 år, på alla ställen. Fick till ockmed uttagningsbrev till NA01 , ganska exotiskt men det blev ju inget ... och nu äntligen så är det klartecken på KS15!! yippeekayey ...osv Har man sökt så åker man väl? Quote
Mantas Posted December 7, 2006 Report Posted December 7, 2006 Tackade just nej till EOD KS15 utan att ha sökt. Det var inte ett dugg svårt. Quote
alfie Posted December 7, 2006 Report Posted December 7, 2006 Vafalls! Tacka nej? Jag förstår inte frågan? F-n har ju sök nåt i 5-6 år, på alla ställen. Fick till ockmed uttagningsbrev till NA01 , ganska exotiskt men det blev ju inget ... och nu äntligen så är det klartecken på KS15!! yippeekayey ...osv Har man sökt så åker man väl? Ibland passar det när man söker men inte när det väl är dags... Sen ska jag inte hymla om att jag söker det mesta som går bara för att ha den dörren öppen om det skulle dra i tarmen om de ringer... Quote
dynamit Posted December 7, 2006 Report Posted December 7, 2006 Tackade just nej till EOD KS15 utan att ha sökt. Det var inte ett dugg svårt. Hur kan man tacka nej till EODtjänst!? Quote
Recommended Posts