Jump to content

Recommended Posts

Posted
hmmm Ba 99 va det den som skulle plocka ner och ta hem allt materiel?? i så fall har jag oxå tackat nej till den om det var hösten 99 :tveka::huh::banghead:

Japp, det var den... DB09 var den första CIMIC i Bosnien och vi tog över en hel del grejer ifrån campen. Det var bl a jag som räddade kvar skylten som jag vid nedläggningen av

CIMIC (DB14) tog med till sarajevo.. satte upp den i Sverigerummet där och om jag hört rätt så finns den numera på TAB

• Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

suck, hade faxis velat vara med men va skulle man göra???? två veckor på nya jobbet i norge och så en förfrågan om man kunde tänka sej att åka till bosnien och plocka ner bataljonen? gråt nästan när jag tacka nej(chefen sa att han inte kunde lova mej fortsatt jobb och norge omfattas tyvärr inte av svensk lag)

och du.....vart skickade ni den gamla kära bömben????ska finnas nånstans i riket har jag hört

Edited by golffoxtrotfive
Posted
och du.....vart skickade ni den gamla kära bömben????ska finnas nånstans i riket har jag hört

Enligt en annan gammal tråd har den byggts upp igen, i Eksjö.

Posted

Enligt en annan gammal tråd har den byggts upp igen, i Eksjö.

ursäkta mej....ger mej själv en promenad i omgivningen :D:-(:banghead: har ju själv sett det men dock förträngt, kan det vara för mycket grodätarlikör??? för det kan väl inte vara för mycket babbelsiner???som fördunklat mitt minne för kära gamla bomben

• 2 weeks later...
Posted
Tvingade sambon att tacka nej till KS01 :blink: men efter det så har det varit fritt fram för honom att åka iväg, så helt omöjlig är jag inte.

Vad var det för fel på KS01?

• 2 weeks later...
Posted

Jag tackade nej till KS07 då jag hade en ansökan till IA03 inne - körde lite på vinst och förlust.. och vann för en gångs skull ;)

Posted
förutom tidigare EB04 och nc01 gänget som drar till Af, blev det idag nej tack till LA05...

Edit: 3 missioner i 3 olika världsdelar varav 1 blå basker på 3 månader... det går verkligen att tacka nej :/

+ KS15

Posted
Skulle vara intressant att veta vilka befattningar ni har tackat nej till

EB04, Affeland och LA05 Sisu/patriaförare sjukvård.

KS15 minns jag faktist inte vad jag sökte men tror det var VC sjv i första hand och förare sjv i andra....

• 2 weeks later...
Posted

Tackade för en minut sedan nej till FS13, på teleintervju.

:banghead:

Kanske åka på tredje gången gillt med FS14? Kan inte tacka nej hur många gånger som helst.

Posted

förutom tidigare EB04 och nc01 gänget som drar till Af, blev det idag nej tack till LA05...

Edit: 3 missioner i 3 olika världsdelar varav 1 blå basker på 3 månader... det går verkligen att tacka nej :surprise:

+ KS15

+ FS13, arbetsgivaren sa big no no

Posted

Edit: 3 missioner i 3 olika världsdelar varav 1 blå basker på 3 månader... det går verkligen att tacka nej :lala:

+ KS15

Det ar val anda ett lagbrott.. de KAN ju inte saga nej..

Do it the American way, sue them!!!

haha

Posted (edited)

Håller med farbror Tryffel i inlägget ovan, du lyder under totalförsvarsplikten efter du skrivit på för en mission, arbetsgivaren kan aldrig neka dig, däremot kan en del ha oturen att hamna efter i löneförhandlingar och liknande. :clap:

jag får lägga till FE01 till listan idag.. Jag-> :lala: <-Rekrytören

Edited by slurry
Posted

Men ibland kan man ju ändå tolka att arbetsgivaren inte VILL att man åker iväg och därigenom kanske kan skapa en trevligare arbetssituation genom att ge och ta på arbetsplatsen. Att vinna kortsiktigt innebär ju inte att man inte kan förlora långsiktigt, typ suboptimering för individen. Har man en bra kommunikation med chefer och arbetsgivare så kanske man kan läsa mellan raderna och förstå vad man tjänar på! Trots att man kan hänvisa till lagen i just detta fall så finns det säkert andra anledningar som kan göra att man tillslut får sparken!

Tyvärr så är ju bara missionen en kortare tid än det civila mörkret :P

:)

Posted

Edit: 3 missioner i 3 olika världsdelar varav 1 blå basker på 3 månader... det går verkligen att tacka nej :)

+ KS15

Det ar val anda ett lagbrott.. de KAN ju inte saga nej..

Do it the American way, sue them!!!

haha

Min arbetsgivare kan då det är ungefär samma som skulle rekrytera mig...

Posted

Vafalls! Tacka nej? Jag förstår inte frågan? :) F-n har ju sök nåt i 5-6 år, på alla ställen. Fick till ockmed uttagningsbrev till NA01 , ganska exotiskt :clap: men det blev ju inget ... och nu äntligen så är det klartecken på KS15!! yippeekayey ...osv

Har man sökt så åker man väl? :clap:

• 1 month later...
Posted
Vafalls! Tacka nej? Jag förstår inte frågan? :worthy: F-n har ju sök nåt i 5-6 år, på alla ställen. Fick till ockmed uttagningsbrev till NA01 , ganska exotiskt 8-/ men det blev ju inget ... och nu äntligen så är det klartecken på KS15!! yippeekayey ...osv

Har man sökt så åker man väl? 0:)

Ibland passar det när man söker men inte när det väl är dags... Sen ska jag inte hymla om att jag söker det mesta som går bara för att ha den dörren öppen om det skulle dra i tarmen om de ringer...