Jump to content

IA06

Recommended Posts

Posted

Varför får man inte ta del av det IA06 forum som skapats? :blink:

För att vissa frågor som behandlas där, kanske borde hållas borta från utomstående?

Dock är jag inte utomstående

• Replies 749
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Varför får man inte ta del av det IA06 forum som skapats? :blink:

För att vissa frågor som behandlas där, kanske borde hållas borta från utomstående?

Dock är jag inte utomstående

Är det så att du är uttagen till IA06 gör du bäst i att PM:a Forsberg.

Här kommer mina högst personliga åsikter kring att IA06 forumet inte är öppet för alla:

Jag anser att IA06 forumet skall vara ett plank där personal på ia06 skall kunna ventilera åsikter, disukutera och skriva info om/till oss själva. Jag tycker att soldf:s IA06 del mycket väl räcker till för de som inte är uttagna.

Posted (edited)

Idag fick jag mitt antagningsbesked, blev rekryterad på vakans förra veckan men man ska inte ropa hej förrän man ser pappren :P

Ännu en som anmäler sig för återträffen altså! ,O

Vi ses i skåne!

Edited by Kimster
Posted
Idag fick jag mitt antagningsbesked, belv rekryterad på vakans förra veckan men man ska inte ropa hej förrän man ser pappren :P

Ännu en som annäler sig för återträffen altså! ,O

Vi ses i skåne!

Och där har vi den 6:e :-(

Välkommen, om du inte har gjort det än, PM:a forsberg!!

Posted
Och där har vi den 6:e :D

Alfie, nu har jag nästan hela stabsgruppen komplett. Saknar nu bara en person :)

Posted

Och där har vi den 6:e :D

Alfie, nu har jag nästan hela stabsgruppen komplett. Saknar nu bara en person :)

jag har bara 50% av min grupp :( antar jag ligger risgt till statistiskt sett 8-/

Posted
kom igen nu pojkar....ni har väl inte övergett tråden till förmån för nått diskretare ställe :rockon::rockon:

Nej då, har inte hänt så mycket bara...

Blir kasern tills campbyn är färdigbyggd, oklart hur länge, i övrigt inte myket nytt under solen...

Posted (edited)

Helt rätt affe! Vi på 2a pluton har dock fått våran plutonslista... Telenr osv. :clap:

+ Fråga: Jag funderar på att köpa ett lämpligt par kängor. Vad rekomenderas?

(Jag vet att det finns en tråd ang detta. Men eftersom att jag ingår i IA06 känns det som att man må ställa lita andra "krav" på detta par då man inte vet vart vi åker... Ha överseende Blågul :D )

Edited by Grg-skytten
Posted

Lägesrapport:

Det är lugnt just nu på IA06. Det som händer är nog att många tränar hårt inför inryckning. Läkarundersökning, fotografering, skattsedel är några saker som ska fixas innan 15 maj.

I övrigt är allt lugnt.

Glad påsk!

Posted

Hårdträning inför inrycket för IA06!?? Haha, nejdu ;-D! Jag tänker inte träna ett dugg, har inte gjort det på 3 år, tänker inte börja nu! Ska festa upp tiden som är kvar ;-D

Posted
Hårdträning inför inrycket för IA06!?? Haha, nejdu ;-D! Jag tänker inte träna ett dugg, har inte gjort det på 3 år, tänker inte börja nu! Ska festa upp tiden som är kvar ;-D

Mer öl åt folket...och IA06! :)

Det kan väl ses som en viss träning... :)

Posted

Mer öl åt folket...och IA06! :banana

Det kan väl ses som en viss träning... :)

Aaah... :)

Äntligen kan jag sova lugnt medan Alfie och Free Willy håller den fria världen fri. :D

Make us proud, boys! :)

Posted
Helt rätt affe! Vi på 2a pluton har dock fått våran plutonslista... Telenr osv. :baskerFN:

Är det fler som fått plutonslistor eller dyl. hemskickat? Vore ju intressant att få...

Snart inryck! :baskerPa:

Posted

Helt rätt affe! Vi på 2a pluton har dock fått våran plutonslista... Telenr osv. :clap:

Är det fler som fått plutonslistor eller dyl. hemskickat? Vore ju intressant att få...

Snart inryck! :happy:

Nej dessvärre inte men håller med om att det vore inte helt fel att få.

Posted

Hade en knepig dröm i natt... inrycksdagen IA06, eftersom våra bostäder inte var klara fick vi bo i tält. Jag var helt offside, inga prylar stämde, istället för ak:n hade jag fått någon gammal bössa som kändes från 1905 ungefär... någon chef som gick runt och var skit pissed för att föbandet han rekryterat var så dåligt... :uuh:

Måste rycka in snart!!!

Posted
Hade en knepig dröm i natt... inrycksdagen IA06, eftersom våra bostäder inte var klara fick vi bo i tält. Jag var helt offside, inga prylar stämde, istället för ak:n hade jag fått någon gammal bössa som kändes från 1905 ungefär... någon chef som gick runt och var skit pissed för att föbandet han rekryterat var så dåligt... :uuh:

Måste rycka in snart!!!

Ni har inte börjat käka malariaprofylax redan? 8-/

Posted

Måste rycka in snart!!!

Ni har inte börjat käka malariaprofylax redan? 8-/

Inte vad jag vet, helgen var väl ganska hård...men så hård var den inte :)

Posted
Hade en knepig dröm i natt... inrycksdagen IA06, eftersom våra bostäder inte var klara fick vi bo i tält. Jag var helt offside, inga prylar stämde, istället för ak:n hade jag fått någon gammal bössa som kändes från 1905 ungefär... någon chef som gick runt och var skit pissed för att föbandet han rekryterat var så dåligt... 8-/

Måste rycka in snart!!!

Jag har hört att mp och vp har övertalat regeringen att minska kostnaderna för IA06 och därför så kommer ni att utrustas med mausergevär. Vid skarp insats kommer M/59 delas ut då den finns i mobförråd och under utbildningstiden så blir det bara grötrock. Detta var nog ingen dröm utan första delen av en deja vu känsla! Tänk bara när du rycker in och de hänvisar dig till din plats i 20-tältet och du får känslan av att du drömt detta..... :P

:uuh:

Posted (edited)

Hade en knepig dröm i natt... inrycksdagen IA06, eftersom våra bostäder inte var klara fick vi bo i tält. Jag var helt offside, inga prylar stämde, istället för ak:n hade jag fått någon gammal bössa som kändes från 1905 ungefär... någon chef som gick runt och var skit pissed för att föbandet han rekryterat var så dåligt... :Malaj:

Måste rycka in snart!!!

Jag har hört att mp och vp har övertalat regeringen att minska kostnaderna för IA06 och därför så kommer ni att utrustas med mausergevär. Vid skarp insats kommer M/59 delas ut då den finns i mobförråd och under utbildningstiden så blir det bara grötrock. Detta var nog ingen dröm utan första delen av en deja vu känsla! Tänk bara när du rycker in och de hänvisar dig till din plats i 20-tältet och du får känslan av att du drömt detta..... :P

:)

Ironin flödar, trevligt. Alfie, spännande typ. Skall bli riktigt kul att träffa denna ikon i maj.

Jag var vid regementsläkarn idag, skönt att ha det klart!

:wub:

Edited by Grg-skytten
  • 2 weeks later...
Guest rindö_jeppe
Posted

Här har ni en liten antagen grg-ladd :lala: , har hört att jag ska ligga på Charlie... är det någon som reser från stockholm?? svar önskas ASAP. //Krumlinde

Posted
Här har ni en liten antagen grg-ladd :surprise: , har hört att jag ska ligga på Charlie... är det någon som reser från stockholm?? svar önskas ASAP. //Krumlinde

Grattis! Jag kommer att mellanlanda i sthlm så om du flyger kanske vi ses, jag åker på söndagen.

Guest rindö_jeppe
Posted

Här har ni en liten antagen grg-ladd :surprise: , har hört att jag ska ligga på Charlie... är det någon som reser från stockholm?? svar önskas ASAP. //Krumlinde

Grattis! Jag kommer att mellanlanda i sthlm så om du flyger kanske vi ses, jag åker på söndagen.

8-/ fan, det sprack redan där, jag kommer att åka på måndag morron, beräknad ankomst till P7 09:29.. om allt går som det ska. vilken pluton ska du ligga på? råkar inte va rekryterad av P4/P4 Grenkomp? :clap:

Posted

sådärja, ser att det börjar röra på sej i den här tråden med, hoppas ni fortsätter skriva även när inryckningen är avklarad, fast då kanske ni e för trötta :banghead::banghead::banghead:

Guest Faizty
Posted
Här har ni en liten antagen grg-ladd :blink: , har hört att jag ska ligga på Charlie... är det någon som reser från stockholm?? svar önskas ASAP. //Krumlinde

Japps men ligger på foxtrot bravo, om jag inte minns fel... åker 05:20 tåget från stockholm ned. du då?