Jump to content

IA06

Recommended Posts

Guest Free Willy
Posted
det kan inte vara så att du har blivit erbjuden en plats då? eller är jag missinformerad?

haha...du har helt rätt BARBIE! Du är en klokhetens man. :lala:

• Replies 749
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

"Synd" att man inte hinner komma hem från mission innan utbildningen startar, annars hade jag sökt.

Får helt enkelt hoppas på NBG istället.

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Med tanke på NBG:s troliga "Galtenisering", kommer det isåfall kunna påverka IA06:s sammansättning, eller är den spikad trots förändrat behov?

Edited by simon
Guest Free Willy
Posted
Med tanke på NBG:s troliga "Galtenisering", kommer det isåfall kunna påverka IA06:s sammansättning, eller är den spikad trots förändrat behov?

Självklart är inget skrivet i sten att CV90 ska användas, men en strävan är att försöka lösa R10 med de tyngsta man har. Lite av devisen "Train hard fight easy". Men absolut, detta kommer säkert kunna ändras.

Hur ser ersättningen ut under de olika perioderna?

Vet inte riktigt vad jag ska svara på. Tycker att det framgår ganska så klart. Se det som två perioder, en hemma och en i missionen. Den ena perioden utan risktillägg och fullt arvode den andra utan.

God fortsättning säger en Vinterkräksjuk Free Willy.

• 2 weeks later...
Guest Free Willy
Posted

Till alla hungriga ville jag bara upplysa att på måndag startar rekryteringen till IA06.

Ha en underbar helg.

///Free Willy

Posted

http://www.p7.mil.se/article.php?id=13866

Just nu arbetar man på Högkvarteret med avtals- och förmånsfrågor. Dessa kommer att inom kort redovisas här nedan.

Det har kommit lite mera info på hemsidan iaf. Men det viktigaste som skulle vara klart efter trettonhelgen blir de nog inte klara med förräns rekryteringen är i full gång...

Guest Free Willy
Posted

Just nu arbetar man på Högkvarteret med avtals- och förmånsfrågor. Dessa kommer att inom kort redovisas här nedan.

Det har kommit lite mera info på hemsidan iaf. Men det viktigaste som skulle vara klart efter trettonhelgen blir de nog inte klara med förräns rekryteringen är i full gång...

Hehe...som vanligt! :banghead:

Posted

vilken mission som helst nu...

Kittlade till i magen, konstigt det där att man inte kan vara civil mer än 6 månader utan att bli trött på det...

Posted
Är det bara jag, eller står där ingenting om löner eller befattningsuppgifter? (Befattningslista)

Det är ju för att avtalen inte är skrivna än överhuvudtaget. Så det finns ju en liten risk att man kommer fram till att man inte ens skall få lön...

I övrigt ser texterna ut lite olika på www.p7.mil.se samt på www.mil.se/int angående beredskapstiden. Så frågan är hur allt kommer att se ut. Skall bli spännande och se.

Guest Free Willy
Posted
I övrigt ser texterna ut lite olika på www.p7.mil.se samt på www.mil.se/int angående beredskapstiden. Så frågan är hur allt kommer att se ut. Skall bli spännande och se.

Nja...beredskapstiden är spikad...men hurvida man aktivt kommer att arbeta eller "som vanligt" bara stå i beredskap är mera oklart. Berdskapstiden är t.o.m. 2007-12-31 (2008-01-01 tar NBG över)

Posted

Hur stor är chansen att befälen kommer behandla en som värnpliktig då? Om IA06 till stor del kommer bemannas av vpl så finns ju riskerna att man själv inte behandlas som en likvärdig av befälen. Något som ändå existerar hyfsat ute på mission men som skulle kunna försvinna här!

Visst är det lite intressant men just nu så är det måååånga frågetecken också!!

:baskerHV:

Posted

För första gången känner jag inget sug att söka... Vad har hänt med mig? Det kanske är så att jag borde söka hjälp... :huh:

Posted

Kikade igenom bef. listan och ansökan lite som snabbast. 2 grejor jag hakade upp mig på, skulle vilja söka sjvt förare men sprang bara på sjv/BV308, undrar om det är allt eller om det kommer finnas patria också. Sen i ansökan verkar det som man bara kan söka en tjänst och inte 3 som tidigare... reflektioner?

Guest bergström
Posted

jag saknar även en EOD grupp som fans i organisationen under IA03

Guest Free Willy
Posted
Hur stor är chansen att befälen kommer behandla en som värnpliktig då? Om IA06 till stor del kommer bemannas av vpl så finns ju riskerna att man själv inte behandlas som en likvärdig av befälen. Något som ändå existerar hyfsat ute på mission men som skulle kunna försvinna här!

Visst är det lite intressant men just nu så är det måååånga frågetecken också!!

:huh:

Sant. Samtdigt ska man uppväga detta med att mer parten av befälskadern har gjort missioner och vill inte bara ha med sig nymuckade. Det pratas om att chefer på mellan nivå, gruppchefer etc SKALL ha utlandserfarenhet om inte en mogen ålder. Säger som jag sagt innan. Det är rekrytering precis som vanligt, det är bara att hoppas att man behandlas därefter.

Kikade igenom bef. listan och ansökan lite som snabbast. 2 grejor jag hakade upp mig på, skulle vilja söka sjvt förare men sprang bara på sjv/BV308, undrar om det är allt eller om det kommer finnas patria också. Sen i ansökan verkar det som man bara kan söka en tjänst och inte 3 som tidigare... reflektioner?

Två fordonstyper är bundna till kompaniet, Strf 9040B och Bv 308. GW kan komma på tal om det behövs.

jag saknar även en EOD grupp som fans i organisationen under IA03

Direkt rekryteras via SWEDEC om jag inte helt är ute och cyklar.

Posted
För första gången känner jag inget sug att söka... Vad har hänt med mig? Det kanske är så att jag borde söka hjälp... :huh:

Kan inte säga annat än att jag håller med...

Posted

en fundering som jag har och bara slänger ut fritt i luften efter att jag tittat på befattningarna och hittat några som var intressanta.

Varför går det bara att söka en?

:baskerPa:

;)

Guest bergström
Posted

ok du vet inte när det kommer rekryteras ? eller kommer det tas EOD från EN04 om det blir insatts i ett sådant områden som kräver det för rörlighet?

Posted

ok du vet inte när det kommer rekryteras ? eller kommer det tas EOD från EN04 om det blir insatts i ett sådant områden som kräver det för rörlighet?

Det kan inte vara så att det är tänkt att ordinarie EOD-gruppen på SWEDEC skall ingå i beredskapen. Om jag inte är helt fel underrättad skall det under året rekryteras en grupp till!?

Bara en tanke har inga källa på uppgifterna...

//ST6