FK_Selle Posted February 7, 2006 Report Posted February 7, 2006 Fick ännu ett vitt kuvert igår (förutom LA06), hjärtattack nr. 2 visade sig dock vara från tidningen insats & försvar... jävla FM... Får snart magsår av allt väntande... Lider med dej! Tycker att utskickningsavdelningen borde snäppa upp sig ett par pinnhål..... Quote
Jända Posted February 7, 2006 Report Posted February 7, 2006 många sökande kanske? Borde väl spela mindre roll nu eller? Uttagningarna är väl klara o så? Har själv jobbat med liknande uppgifter, skicka ut kuvert o så.. så himla svårt är det inte. Men o andra sidan kan överaskande mycket gå åt skogen.. Men att det skulle vara för stora volymer köper jag inte som en accepabel förklaring. Quote
hellbeck Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 (edited) Idag fick jag mitt brev på posten. Utagen som Sksold. Nu när vi har det på svart och vitt, vilka mer här kommer att ligga på sökplut? Hör gärna av er! Edited February 8, 2006 by hellbeck Quote
Jända Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Japp, nu spelar alla förseningar inte någon roll längre. Fick även jag beskedet idag. Stf C Pskgrp, inryck 18/4. Äntligen är man på väg. Quote
Fr_Svensson Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Idag fick jag mitt brev på posten. Utagen som Psk. Nu när vi har det på svart och vitt, vilka mer här kommer att ligga på sökplut? Hör gärna av er! Fick äntligen antagningsbeskedet idag, Lappen var blöt av nervösa svettningar innan jag fick upp den, Och Det blev (Trumvirvel)................ Sksold/Bilfö På SökPlut. Quote
hellbeck Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Idag fick jag mitt brev på posten. Utagen som Psk. Nu när vi har det på svart och vitt, vilka mer här kommer att ligga på sökplut? Hör gärna av er! Fick äntligen antagningsbeskedet idag, Lappen var blöt av nervösa svettningar innan jag fick upp den, Och Det blev (Trumvirvel)................ Sksold/Bilfö På SökPlut. Vilken grupp? Själv ligger jag i 1a. Quote
Blomberg Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Så var en och en halv veckas tortyr äntligen över! Sign/bilfö, YES! Quote
EES Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Så var en och en halv veckas tortyr äntligen över! Sign/bilfö, YES! Ska du ut nu igen blomman? Du fick lite blodad tand i BiH förstår jag. Ett tips är att öva upp PS2 kunskaperna innan man åker ner som sign/bilfö... Skämt å sido - det är en omväxlande tjänst du fått. Det blir det man gör det till. Lycka till och ha det så trevlig. Mvh "Kungen av Sarajevo..." ;) Quote
Fr_Svensson Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Idag fick jag mitt brev på posten. Utagen som Psk. Nu när vi har det på svart och vitt, vilka mer här kommer att ligga på sökplut? Hör gärna av er! Fick äntligen antagningsbeskedet idag, Lappen var blöt av nervösa svettningar innan jag fick upp den, Och Det blev (Trumvirvel)................ Sksold/Bilfö På SökPlut. Vilken grupp? Själv ligger jag i 1a. Jag vet inte riktigt (första gången) men jag antar att grp numret är tredje siffran beffatnings numret och i såfall ligger jag också på fösta grupp. Quote
J Lo Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Fan va gött! efter att ha varit deprimerad i några dagar fick även jag ett samtal från min Stf PC idag... Sksold/bilfö!!! Quote
lobo Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Kul att få post idag. Ses på Livgardet grabbar. Quote
Sandquist Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 instämmer, idag var posten kul! ses i april......... Quote
hellbeck Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Kul att få post idag. Ses på Livgardet grabbar. Inte LG....P7 . Men det spelar inte så stor roll. Lika långt till båda. Dock har jag varit på LG tillräckligt! Quote
J Lo Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Kul att få post idag. Ses på Livgardet grabbar. Inte LG....P7 . Men det spelar inte så stor roll. Lika långt till båda. Dock har jag varit på LG tillräckligt! Ledsen att göra dig besviken, men utbildningen till utlandsstyrkan sker på Livgardet i sthlm, även om det är P7 som har hand om KS14... Så du kommer att få se Livgardent i några månader till :P Quote
lobo Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Vafalls!?! Skall utbildningen vara på P7 ? Jag trodde att LG hade missionsutbildningen för samtliga. Har jag missat något ? Vet att P7 sätter upp men att de skulle ha utbildningen visste jag inte. Quote
hellbeck Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Kul att få post idag. Ses på Livgardet grabbar. Inte LG....P7 . Men det spelar inte så stor roll. Lika långt till båda. Dock har jag varit på LG tillräckligt! Ledsen att göra dig besviken, men utbildningen till utlandsstyrkan sker på Livgardet i sthlm, även om det är P7 som har hand om KS14... Så du kommer att få se Livgardent i några månader till :P Ja så är det.... fel av mig. P7 sköter de, men utbilningen sker på LG. Inget annat Ber om ursäkt om jag givit fel info till ngn. Quote
Raccha Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Japp så var man antagen då sign/bilförare. De där ska nog bli bra syns på Gardet. Quote
QuizQuoz Posted February 8, 2006 Report Posted February 8, 2006 Pessimist i pist... två sign/bilförare redan uttagna bara av oss här... då kan man ju glöma utlandstjänst (igen) QuizQuoz QuizQuoz Tänk possitivt! Du kanske kommer in på MHS istället... Quote
Racoon Pioneer Posted February 9, 2006 Report Posted February 9, 2006 Jaha, gårdagsposten fick inte eftersändas till utlandet... Det blir NSE:t för mig. Dock undrar jag om tjänstgöringen blivit förlängd... närmare tio månader än nio enligt utryckningsdatum... /RP Quote
maccan100 Posted February 9, 2006 Report Posted February 9, 2006 (edited) Nån som är nere i kosovo nu ? Köpte nämligen min ring av grabbarna på px:et där för några år sedan men nu är det nån tomte som varit och snott min väska när jag var och tränade så jag är nu på jakt efter en ny. FRÅGA: om nån skulle idas snacka med grabbarna då på px:et om de har nån mail adress som man kan få tag i dem på och ev av dem beställa en ny. Tacksam för hjälp Edited February 9, 2006 by maccan100 Quote
hellbeck Posted February 9, 2006 Report Posted February 9, 2006 Vet någon vad lönen under missionstiden kommer att bli? För en vanlig slusk som jag är ju grundlönen 21000 men sen ska de väll på missionstilllägg samt traktamente om jag inte har fel. Någon som har lite siffror som man kan räkna på? Quote
maccan100 Posted February 9, 2006 Report Posted February 9, 2006 Vet någon vad lönen under missionstiden kommer att bli? För en vanlig slusk som jag är ju grundlönen 21000 men sen ska de väll på missionstilllägg samt traktamente om jag inte har fel. Någon som har lite siffror som man kan räkna på? Utlandstillägg 3000 Missionstillägg 3500 om jag inte har helt fel, min grundlön när jag var i kosovo för ett par år sedan var 19000 och jag hade ut i handen ca 17300 så du kommer nog landa på det nått därikring skulle jag tippa eftersom att taktamenterna är lite lägre men lönen lite högre. Quote
stevooooo Posted February 9, 2006 Report Posted February 9, 2006 Utlandstillägg 3000Missionstillägg 3500 Utlandstillägget (dvs det nya avtalet ) gäller väll inte för KS14, FS11, LA05, EB...... Quote
vr00mfondel Posted February 10, 2006 Report Posted February 10, 2006 Äntligen har man då fått beskedet!!! Vi synes på LG grabbar! Föresten! Vad står det under "tid utomlands" hos er som fått svar? Quote
golffoxtrotfive Posted February 10, 2006 Report Posted February 10, 2006 härligt att se så många glada grabbar....lycka till och ha en bra tid i missionen Quote
Hornet Posted February 10, 2006 Report Posted February 10, 2006 då kom det det vita brevet :( (igen) avslag KS14, FS11, IF06, ILF07, EN04 Många saker där :P men man börjar ju bli van (undrar om jag sökte alla dom) Quote
golffoxtrotfive Posted February 10, 2006 Report Posted February 10, 2006 då kom det det vita brevet :( (igen) avslag KS14, FS11, IF06, ILF07, EN04 Många saker där :P men man börjar ju bli van (undrar om jag sökte alla dom) bara att gå hit http://www.mil.se/int/befattningar.php?act...VacantVacancies hoppas på det bästa Quote
Blomberg Posted February 10, 2006 Report Posted February 10, 2006 Så var en och en halv veckas tortyr äntligen över! Sign/bilfö, YES! Ska du ut nu igen blomman? Du fick lite blodad tand i BiH förstår jag. Ett tips är att öva upp PS2 kunskaperna innan man åker ner som sign/bilfö... Skämt å sido - det är en omväxlande tjänst du fått. Det blir det man gör det till. Lycka till och ha det så trevlig. Mvh "Kungen av Sarajevo..." ;) Tack för det! Antar att det här inte blir likt tjänsten på CEB överhuvudtaget. Mvh Blomman Quote
FK_Selle Posted February 10, 2006 Report Posted February 10, 2006 då kom det det vita brevet :( (igen) avslag KS14, FS11, IF06, ILF07, EN04 Många saker där :P men man börjar ju bli van (undrar om jag sökte alla dom) Samma här! Fan! Ha det så bra alla som blev antagna och lycka till! Quote
stevooooo Posted February 10, 2006 Report Posted February 10, 2006 bara att gå hit http://www.mil.se/int/befattningar.php?act...VacantVacancies hoppas på det bästa Kollar sidan varje dag trots att jag knep en vakans där för en vecka sen ................ Quote
Recommended Posts