BJK Posted February 2, 2006 Report Posted February 2, 2006 Är det nån som vet hur det kommer att funka med leaver när missionen är 9 månader...? 3 veckor känns ju lite klent kanske. När jag pratade med min (förhoppningsvis) blivande plutCh sa han att de då förhandlade om leaven. Minst 3 hemresor var klart, han ville att det skulle bli 4.. Hur många veckor varje leave skulle vara vet jag dock inte... 3 hemresor till Sverige? Det är inte fy skam jämfört med tidigare det! Quote
Kn Glock Posted February 2, 2006 Report Posted February 2, 2006 Lite onödigt vetande så här i väntans tider men är det någon som har koll på hur många som blir uppringda per pluton ? Ringer man bara upp exakt antal som behövs eller ringer "för många" ? Helt onödig fråga men man har ju inget bättre för sig när man väntar på besked.... :P Enligt min erfarenhet (ks07, ks11) kan det där variera mellan plutoncheferna. Eftersom varje plutch får rekrytera sin egen pluton finns här stor individuell frihet. Jag tror dock att det vanligaste är att man ringer några fler än enhetens storlek för att få ett bra urval. Kanske någon med mer insyn i rekryteringsarbetet kan fylla i luckor och rätta felaktigheter... /JE Självklart så ringer man så många som möjligt. Sen ringer man alla referenser. Sen börjar det svåra pusslandet. När man har en bra komplett pluton så får man vakanser och så börjar man ringa igen/eller plockar ur sin bra att ha hög med ansökningar. Lycka till! Nu kan jag inte på rak arm komma ihåg hur (den elektroniska) ansökningsblanketten ser ut, men jag har för mig att jag saknade möjlighet att skriva in referenser där... Hur är det egenligen, måste man skicka in eventuella referenser pappersvägen? PC/motsv tar upp det under telefonsamtalet. Det kan alltså vara smart att ha aktuella telefonnummer på de som kan tänkas vilja ha som referenser. Alla som rekryterar gör olika men jag tar ofta referenser eller så hittar man en referens med hjälp av ansökan. t ex en soldat som har varit på en mission tidigare. Jag kollar upp vem som var PC och ringer honom/henne. Quote
J Lo Posted February 3, 2006 Report Posted February 3, 2006 Misströsta inte om ni inte fått något uttagningsbesked än! Jag pratade med en på swedint, hon hade inte hunnit skicka iväg dem än, så dom kommer på måndag eller tisdag... Quote
hellbeck Posted February 3, 2006 Report Posted February 3, 2006 Misströsta inte om ni inte fått något uttagningsbesked än! Jag pratade med en på swedint, hon hade inte hunnit skicka iväg dem än, så dom kommer på måndag eller tisdag... Då kan man förhopningsvis torka sina tårar och börja hoppas så smått igen ?! Hoppas hoppas...... Quote
ChristofferA Posted February 3, 2006 Report Posted February 3, 2006 hmm måste fråga..Finns det någon som helst chans att man kommer med om man inte blivit uppringd? Quote
Guest B52A Posted February 3, 2006 Report Posted February 3, 2006 hmm måste fråga..Finns det någon som helst chans att man kommer med om maninte blivit uppringd? Den chansen är nog minimal....tyvär.. Quote
ChristofferA Posted February 3, 2006 Report Posted February 3, 2006 Den chansen är nog minimal....tyvär.. Damn! bara bryta ihop och komma igen då Quote
Jolle Posted February 3, 2006 Report Posted February 3, 2006 Lite förvirrad, blev uppringd för ett par veckor sen av en kille som frågade om jag var beredd att med kort varsel åka ner till kosovo, på den missionen som var där nere nu. Vilken KS är nere nu? fattade på honom som att det var 14. Sa att jag var intresserad men hörde dock aldrig av honom mer, enligt honom skulle det vara en snabbutbildning typ vecka 3 eller 4 o sen ner. Quote
SteveO Posted February 3, 2006 Report Posted February 3, 2006 Lite förvirrad, blev uppringd för ett par veckor sen av en kille som frågade om jag var beredd att med kort varsel åka ner till kosovo, på den missionen som var där nere nu. Vilken KS är nere nu? fattade på honom som att det var 14. Sa att jag var intresserad men hörde dock aldrig av honom mer, enligt honom skulle det vara en snabbutbildning typ vecka 3 eller 4 o sen ner. Är KS13 som är nere nu. Vad skulle du haft för befattning? Quote
FK_Selle Posted February 3, 2006 Report Posted February 3, 2006 Misströsta inte om ni inte fått något uttagningsbesked än! Jag pratade med en på swedint, hon hade inte hunnit skicka iväg dem än, så dom kommer på måndag eller tisdag... Hoppet är det sista som lämnar en! Quote
Jolle Posted February 3, 2006 Report Posted February 3, 2006 Lite förvirrad, blev uppringd för ett par veckor sen av en kille som frågade om jag var beredd att med kort varsel åka ner till kosovo, på den missionen som var där nere nu. Vilken KS är nere nu? fattade på honom som att det var 14. Sa att jag var intresserad men hörde dock aldrig av honom mer, enligt honom skulle det vara en snabbutbildning typ vecka 3 eller 4 o sen ner. Är KS13 som är nere nu. Vad skulle du haft för befattning? Inte helt bombsäker men fattade det som det var Bilförare/ signalist på stabskompaniet. Quote
Krook Posted February 3, 2006 Report Posted February 3, 2006 Lite förvirrad, blev uppringd för ett par veckor sen av en kille som frågade om jag var beredd att med kort varsel åka ner till kosovo, på den missionen som var där nere nu. Vilken KS är nere nu? fattade på honom som att det var 14. Sa att jag var intresserad men hörde dock aldrig av honom mer, enligt honom skulle det vara en snabbutbildning typ vecka 3 eller 4 o sen ner. Är KS13 som är nere nu. Vad skulle du haft för befattning? Inte helt bombsäker men fattade det som det var Bilförare/ signalist på stabskompaniet. Måste vara på det multinationella kompaniet på Camp Ville då. Sverige bemannar några förartjänster där. För på CV finns det inget stabskompani utan förarna/signalisterna tillhör Stab/Trossplut på B-Coy. /Krook Quote
judge4 Posted February 4, 2006 Report Posted February 4, 2006 hmm måste fråga..Finns det någon som helst chans att man kommer med om man inte blivit uppringd? Den chansen är nog minimal....tyvär.. Varför plockade du inte mig o Kalle som sisubesättning? va? Va? VA?!.. svikare!!! Quote
Guest B52A Posted February 4, 2006 Report Posted February 4, 2006 hmm måste fråga..Finns det någon som helst chans att man kommer med om man inte blivit uppringd? Den chansen är nog minimal....tyvär.. Varför plockade du inte mig o Kalle som sisubesättning? va? Va? VA?!.. svikare!!! Förlåt!...men jag jag kunde inte påverka vilka sisuförare som skulle med... Quote
hellbeck Posted February 5, 2006 Report Posted February 5, 2006 (edited) Då är den stora frågan.......Kommer de efterlängtade papprerna i veckan eller får man ett hemskt vitt v.7? Edited February 5, 2006 by hellbeck Quote
QuizQuoz Posted February 5, 2006 Report Posted February 5, 2006 Väntan börjar nästan bli irriterande... Quote
vr00mfondel Posted February 6, 2006 Report Posted February 6, 2006 Väntan börjar nästan bli irriterande... Håller med!!! Quote
Jända Posted February 6, 2006 Report Posted February 6, 2006 Väntan börjar nästan bli irriterande... Håller med!!! Roger på det.. Quote
wizeguy Posted February 6, 2006 Report Posted February 6, 2006 Tja! Någon som vet hur det ligger till med om man är med i belastningsregistert? Klarar man sin om man har åkt dit på nått som tex våldsamt motstånd? ha d Quote
jonsson Posted February 6, 2006 Report Posted February 6, 2006 Nej om du är dömd i domstol får du vackert sitta hemma och vänta på pricken försvinner vet att om domen är dagsböter får du vänta i 5 år innan den försvinner och det är väl bland det mildaste du kan bli dömd till. Quote
Krook Posted February 6, 2006 Report Posted February 6, 2006 Väntan börjar nästan bli irriterande... De är lite sena ut med beskeden så vänta på bara... Det blir många timmars sittande i Kosovo också så se det som påbörjad missionsutbildning. /Krook Quote
QuizQuoz Posted February 6, 2006 Report Posted February 6, 2006 De är lite sena ut med beskeden så vänta på bara...Det blir många timmars sittande i Kosovo också så se det som påbörjad missionsutbildning. /Krook Det är ju ett sätt att se på saken... fast vart är cashen? Quote
Jikan Posted February 6, 2006 Report Posted February 6, 2006 VI SYNS PÅ CV ERA POTTSORKAR HA HA Quote
Hornet Posted February 6, 2006 Report Posted February 6, 2006 tja lär väll komma ett vit V7 man är ju van nu blir det 8e eller 9e :P Quote
hellbeck Posted February 6, 2006 Report Posted February 6, 2006 Där satt den..... synes i Skåne. Quote
Blomberg Posted February 7, 2006 Report Posted February 7, 2006 Satan! Fick bara ett vitt om LA06 idag. Då är det väl kört för den här gången? Quote
lobo Posted February 7, 2006 Report Posted February 7, 2006 Jag pratade med personalavdelningen igår, de sa att utskicken i värsta fall kan dröja ända till början på nästa vecka... Kul att gå och vänta! Quote
Jända Posted February 7, 2006 Report Posted February 7, 2006 Jag pratade med personalavdelningen igår, de sa att utskicken i värsta fall kan dröja ända till början på nästa vecka... Kul att gå och vänta! Vet du (eller någon annan för den delen) varför det tar så lång tid för dom? Quote
vr00mfondel Posted February 7, 2006 Report Posted February 7, 2006 Fick ännu ett vitt kuvert igår (förutom LA06), hjärtattack nr. 2 visade sig dock vara från tidningen insats & försvar... jävla FM... Får snart magsår av allt väntande... Quote
Recommended Posts