Jump to content

Recommended Posts

• Replies 302
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Forssman
Posted

jag och 2 killar jag gjorde GU med kommer ner och ger liv är eskortpluton! ses där!

Guest Forssman
Posted

aa. ok. trodde det var nån stockholmsslang för battyboys! ;)

Posted

Är det några fler som Inte har fått besked än, både positiva som negativa besked?

är det någon som har fått ett negativt besked än?

Posted

Har inte fått nåt besked än, varken från FS12 eller EB05. Har inte blivit uppringd heller, så jag har nästan slutat hoppas.

Posted

Blivit uppringd, varken positivt eller negativt svar på posten. Lutar väl ganska kraftigt åt ett ännu ett vitt kuvert, dvs NEJ.

Posted

Hallens kompani = "Bäverns kompani"? ;)

Nej! BQ's kompani är det

(Tog mig friheten att svara, så att inga missförstånd uppstår)

en liten undring som inte har med tråden att göra.....men har hammerdals kompani nått snyggt märke eller dyligt??? 0:)

Posted

Får man inget svar imorrn så slutar jag hoppas på ett positivt besked.

..nästan

Posted
Får man inget svar imorrn så slutar jag hoppas på ett positivt besked.

..nästan

Gorg, du är typ nästan tonåring. Vänta ett par år istället och fundera på ditt beslut.

Posted

Funderat på det i sju år, blir bara mer sugen på att åka för varje år. Kommer fortsätta söka tills jag kommer med.

Posted

Antagningsbesked för de antagna skickades ut förra veckan. Det som återstår är att se vilka vakanser som uppstår. Slutsats; de som inte fick besked förra veckan är med stor sannolikhet inte uttagna, de får i stället hoppas på en vakans.

Posted

Hallå gott folk!!

Fick inte följa med NC01/FS11 till MeS, men har blivit antagen till FS12 istället :/. Är därför nyfiken på vilka man kan tänkas få jobba med... har blivit antagen som stabsbiträde :P. Några fler stabsmänniskor här?

Posted

Varför skall det ta så lång tid innan man får besked..... :wacko:

Även om jag vet att jag inte skall ner så lever hoppet ända tills brevet dimper ner.....

Lite hopp finns alltid kvar.... Ända in i det sista... B)

Posted

Hejsan!

Jag har en liten fråga som nån här kanske kan svara på.

Det är så att min sambo ska ner till Afghanistan i höst (FS12) och han ska jobba som plutonsignalist. I det informationsbrev som han fick hem stog det att de skulle vara ex antal fordon med bl. a signalister och sen skulle det finnas en chefsgrupp med två plutonsignalister. Jag kan verkligen ingenting om detta och han vet inte heller helt o hållet vad det innebär. Kan någon förklara det för mig? Är det så att han ska vara stationerad på själva campusen o ha nåt slags samordningsgrej eller ska han också ut med fordon? Ja som ni förstår så spekulerar jag bara, jag har verkligen ingen aning!!

Skulle kännas så mycket bättre om någon skulle vilja förklara detta för mig!!

Tack på förhand!

// En lite orolig flickvän 0:)

Posted

lite seg å signa in här på forumet me här har ni en till som ska med och resa...

kommer ner på första missionen som vapen-mek.

Guest Forssman
Posted

nån som har pejl på lönen utöver grundlönen, alltså risktillägg motsvarande? e det full skatt som gäller, eller blir det några lättnader iom att det är ett lite udda jobb?

Posted (edited)
nån som har pejl på lönen utöver grundlönen, alltså risktillägg motsvarande? e det full skatt som gäller, eller blir det några lättnader iom att det är ett lite udda jobb?

Inga skattelättnader alls tyvärr utan du kommer betala full skatt.

Vad gäller lönetilläggen så kommer ni att gå på det nya avtalet, du kan läsa allt och se löneexempel på mil.se kom ihåg att det är helt nytt så alla tillämpningsregler är inte helt klara.

http://www.mil.se/int/article.php?id=979

/b

Edited by Blackadder
Guest Forssman
Posted

okej, då blir det alltså:

grundlön+missionstillägg(har hör 9000kr, kan nån bekräfta det?)+utlandstillägg(3000kr) - skatt.

är det rätt uppfattat?

Posted
okej, då blir det alltså:

grundlön+missionstillägg(har hör 9000kr, kan nån bekräfta det?)+utlandstillägg(3000kr) - skatt.

är det rätt uppfattat?

Nästan iallafall...

(Grundlön + missionstillägg + utlandstillägg) - (skatt) + 15% av utlandstraktamentet(skattefritt)

Utlandstraktamentet borde väl gissningsvis bli runt 1000:- sådär för FS.

Varför man inte får 100% av utlandstraktamentet är en anna historia-

Enligt länken nedan ser missionstilläget för FS ut att vara 9000:-, lite beroende på vad du har för grundlön kan det bli så att du kommer att få äran betala statlig skatt utöver kommunalskatten.

http://www.mil.se/int/attachments/trak_mis..._2006-04-16.pdf

Guest Forssman
Posted

hur e det med uniformerna? får vi ökenuniformen eller blir det grönt(är skönt)?

Posted

Med största sannolikhet blir det att hålla tillgoda med gröna uniformer då det är en vintermission. Detta är dock mina helt egna spekulationer baserade på hur det var för FS10!

Guest Forssman
Posted

Med största sannolikhet blir det att hålla tillgoda med gröna uniformer då det är en vintermission. Detta är dock mina helt egna spekulationer baserade på hur det var för FS10!

härligt.