Jump to content

Criminals

1540lander

Recommended Posts

Själv så har jag gått för röd gubbe ibland, och det har även hänt att jag har kört i 100 på 90-väg. När jag var 7 år stal jag en minisnickers från lösgodiset på Konsum.

Samhällets värsta folkhemsdesperado efter Clark...

Råkade slå någon lite för hårt en gång...

Har dock en bra orsak han drog kniv... :banghead:

Har lång stubin men den gången blev jag arg och är mycket glad att jag var nykter.

mvh

Olaevil

Edit: Glömde å nämna miljöbrott.1000sek i böter för 2.37 minuters tomgångskörning.Det var 22 grader kallt och klockan var 21.30.

Herr och dam polis fick däremot stå på tomgång i 10 minuter under skrift av böteslapp.

Kört i 210 km/h på en 90-väg.

Tillägg: Jag åkte inte fast.

Kom på några fler, dock inte lika allvarliga. Jobbade som chaufför på poståkeriet ett tag och hann med följande, dock bara ett axplock: Fortkörning, dragit över heldragen linje, gjort förbjuden vänstersväng och rundpall, kört utan säkerhetsbälte, skitit i stopplikt, kört mot enkelriktat, kört över refug, kört över en trottoar för att jag hade för bråttom för att hitta ut ur en återvändsgata.... har gjort mer än så i yrkesutövningen men jag pallade inte skriva ner allt. Vad gör man inte för att hinna i tid när man har 50 ärenden som måste köras ut på tre timmar över hela stan? Det kan poängteras att jag inte åkt fast en enda gång. Den förstnämda fortkörningen är den grövsta överträdelsen jag gjort, blott 20 år gammal. Numera är jag säker i trafiken. :D

Sexuellt utnyttjande av minderårig (Jag var 15 och flickvännen var 14) :banghead:

Få se vad man kan få fram ur sitt digra brottsregister.

200 på en 90-väg har jag med gjort. Polisen började jaga tydligen men de hann aldrig ikapp. Såg att de körde förbi när man hade parkerat.

Snattade en 33cl apotekarens läskflaska i kiosken när jag var 9 år.

Säkerligen flertalet trafikbrott såsom fortkörning, inte betalat parkering och så vidare. Fått parkeringsböter på Lisebergs parkering.

Man är väl lika dum som de flesta skulle jag tro.

Inget snatteri, mord, dråp, rån, våldtäkt eller något sådant, men däremot lite fortkörning (utan att ha åkt fast).

Som mest 150-160 på svensk 90-väg, och en hyfsad bit över 200 på 130-sträcka på autobahn (eller var det 120?). Vid samtliga tillfällen har det varit förhållandevis lite trafik, och det har inte känts trafikfarligt på något sätt.

Dessutom har jag lyckats få en parkeringsbot på 300 kronor. Men någonting måste man ju ha att skämmas över.

Om sanningen ska fram så har man väl någon gång stoppat på sig en Snickers eller liknande i sin barndom. Notera att detta var säkerligen minst 7-8 år sedan.

Det värsta jag har gjort, så här på senare tid skulle väl bli när jag för några månader skjutsade hem en polare på min cykel, styrfull samt utan lysen. Dock så åkte det säkert förbi 2-3 polisbilar, men ingen stannade eller ens tutade.

Rent tekniskt har jag väl gjort mig skyldig till någon form av sexualbrott då jag idkade könsumgänge med min flickvän när vi båda två var fjorton år. Vet ej hur rubriceringen blir men gränsen går ju vid femton....

Förtydligade för säkerhets skull.

Usch vilka digra brottsregister ni har, och jag är ju oskyldig som ett nyfött lamm :lala:

Nä, några parkeringsböter på 300 kr har man samlat på sig under åren, 600 kr för att jag stod 2 dm för nära ett gathörn i Stockholm...nämen...jag var visst inte så oskyldig.... :P

hehe vilka trafikdårar och f.d snickers-tattare det finns här =)

Aja, jag tänker inte skylta med vad jag har gjort, dock kommer jag aldrig mer göra nåt där det ens finns risk att träffa farbror blå. Efter en rättegång känner man sig verkligen.. jag vet inte vad.. :lala:

Nå´t jaktbrott eftersom jag jagade utan att ha betalat jaktvårdsavgift.

Vidare har jag kört taxi och säkert, oavsiktligt, violenterat hastighetsbegränsningar någon gång. Men det är väl allt. :banghead:

Eftersom jag har uttryckt min osäkerhet inför olika sexuella varianters läggnings eventuella rättigheter till adoption så är det säkerligen hets mot folkgrupp också. Men annars är jag grön.

Kört för fort, både på land och till sjöss. Tjuvåkt tunnelbana och bussar. druckit sprit utan att ha åldern inne. smugglat in 4 flaskor vin från frankrike. gått mot rödgubbe. Laddat ner musik. kört moppe som 14 åring. glömt att scanna in en plastpåse när jag handlade på Coop forum med shop express. Gått in på andras tomter. slängt skräp på gatan. fört vidare saker jag hört på VHF.

Har aldrig åkt dit för något.

Fyllesnattat (livsfarligt att gå in på ett 7eleven på kvällen när detär lång kö och magen kurrar!) och lite av det gamla vanliga. Åker dagligen lokaltrafik utan att betala men jg har aldrig åkt fast (med lite spring i benen brukar det gå bra). :banghead:

kör väktar-bil......

men det är väl fullt normalt med 110 på 50 väg?

skulle iofs ge en kollega backning vid en störning.

bryter väl nästan varje pass mot hastighetsbegränsningar.

har suttit i förhör för brott mot knivlagen, pga ingripande mot full mogendans charmör i taxi-kö.

min jobbarkompis gillade inte att bli antastad av en påstruken 55 åring, med en halv flaska old spice över sig.

jag gjorde ett envarsgripande som slutade med att jag själv hamnade på polishuset.

antastaren kände visst polisbefälet som dök upp, och jag hade ett multiverktyg och en minimaglight i bältet.

antastaren tog tillbaks sin anmälan om misshandel, när han insåg att han hade en hel taxikö + tre taxichaffisar, som kunde vittna till min fördel.

hade gärna gått till tings för den saken.

smugglat in 4 flaskor vin från frankrike.

Att ta med 4 flaskor vin, framförallt från ett EU land, är väl lagligt?

Plockade med mig massor med sprit från Berlin

Det hände förra året, då jag var 16 år. I Frankrike är det tillåtet att köpa vin från 16 år vilket jag gjorde. Men man får inte föra in alkohol i Sverige om man är under 20 år.

Det enda jag blivit tagen av polisen för var när jag för många år sedan cyklade på en motorväg. Jag visste varken att jag befann mig på en motorväg eller att man inte fick cykla på sådana. Polisen ville ge mig böter, men jag pratade mig ur situationen, och det hela slutade med att jag slapp böter men istället fick skjuts med piketbil tillbaka in till stan. Sedan så var jag väl inte direkt guds bästa barn när jag var ung, men som tur var så hade jag tillräckligt bra taktik och teknik för att klara mig undan farbror blå med flera. Det var dock tillräckligt nära några gånger för att pulsen skulle öka markant... :huh:

Inget direkt brott kanske men jävligt obehagligt.

Valborg i år satt jag med en polare och lekte :lala: (= sköt på varandra) med en softairgun på balkongen i väntan på att tjejerna skulle bli klara med käket. När vi sen sitter och äter ringer det på dörren och jag gick ut på balkongen (bor i radhus typ) för att kolla vem det var. Där står 10-12 poliser (hade inte hört ett skit, de hade verkligen smugit upp på gården) och en av dem bad mig att omgående komma ner.

Tydligen var det så att nån granne sagt att vi satt och viftade med vapen :) varpå de drog ut på larm med full styrka :huh: . Inga eftergifter men som sagt en jävligt obehaglig upplevelse.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...