Jump to content

Dåså?

Jasså?

Recommended Posts

Dåså!

Nu skall vi banta försvaret med 6 miljarder! Detta borde få både forumets "Yrkesarme´ vänliga" besökare och dom som vill ha kvar Vpl systemet att darra på manschetten.

För mig som är med i HV ser jag i febriga syner framför mig hur vi får dra det tyngsta lasset!

Vår gode ÖB försöker att förklara det absurda i situationen inför fullständigt likgiltiga politiker!

-Det blir inget krig eller andra kriser inom överskådlig framtid!

Nähä!!??

Skönt att höra!

-Skit i försäkringen, det blir ingen krock, ditt hus brinner inte ner, du blir inte sjuk, jordbävningar drabbar inte Sverige, inte inom överskådlig framtid!

Nähä!!??

Skönt att höra!

Jisses jag vet inte vart jag vill med detta inlägget, jag vet bara att ett antal Yrkesofficerare kommer att bli av med jobbet, ett antal Hemvärnare kommer att säga upp sig i protest och att inget kommer att hända inom överskådlig framtid.

OCH att torsken kommer att få leva, eftersom Sverige inför fiskeförbud! Det bestämdes i samma handvändning som man beslutade att försvaret skall spara 6miljarder.

Skönt att höra!

MVH

Jasså?

Om vi ska se något positivt i det hela är det att ÖB faktiskt går ut offentligt och säger att det inte är möjligt att spara ytterligare sex miljarder utan att riksdagen beslutar sig för att ändra Försvarsmaktens uppgifter.

Om det nu ska sparas sex miljarder så tycker jag ÖB ska stå på sig och tvinga de ansvariga att vara rakryggade och tala om vilken del av Sverige som inte kan försvaras eller vi inte kan deltaga i internationella operationer på grund av besparingsskäl.

Lika bra att skrota hela försvaret, för det ju inget krig!?!?!

Som du säger Jasså?. Har ju inte krockat med bilen..ja då kan ju lika gärna säga upp försäkringen....

Ska man avskaffa brandkåren då om det inte har brunnit på ett tag?? ??? Eller vad menar dem?!?!?

Är så j*vla trött på politikernas dumheter, och att försvaret alltid skall bantas. Mp och svenska freds som vill avskaffa FM...  blir så förbannad att jag saknar ord... :D

"Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't"

Bra chefen, ge dem bara...

Håller med dig helt, tycker också det var bra att ÖB faktiskt inte skräder orden utan säger som det är.

Man kanske skall flytta??

Tack min hårige vän, för ditt stöd, jag håller bara på och värmer upp!

Om du flyttar, flyttar jag!

"OCH att torsken kommer att få leva, eftersom Sverige inför fiskeförbud! Det bestämdes i samma handvändning som man beslutade att försvaret skall spara 6miljarder."

Det är ju bara det att torsken inte får leva. Alla fiskare är en för stor grupp som drabbas av förbudet... Fick en känsla av att Leni inte hade en aning om vad hon pratade om på Aktuellt igår.

glomda.jpg

Tack till Ing för bilden...

---------

Bilden finns förresten att hämta ner nu för att använda som skrivbordsunderlägg på

http://www.hd.chalmers.se/~bi2jafr/bilder/glomda/

:notify

Iaf. ett tag...

/Ing

Jag har för mig att det var "Och fyllda blir åter faten...

Låter bättre tycker jag...men jag kan ha fel :)

Hota henne? Spränga hennes hus? Ja du the mistaken, du verkar till att ha en hel rad konstruktiva råd åt oss. Synd bara att råden verkar till vara skräddarsydda som argument åt de försvarsfientliga och deras idéer om att försvarsmakten är full av våldsglorifierande galningar.

Seså... lugna ner er! Det ända som hänt ännu så länge är att försvarsberedningen fått i uppdrag att studera vilka konsekvenser en besparing på 6 miljarder under 2004-2008 skulle få. Detta, att man ska titta på vad som kan hända, är det enda regerigen lovat mp.

Att konsekvensen är att det skulle gå åt h*****e är glasklart, men det är alltså inga som helst beslut fattade ännu.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=61688

om de sparar 6 Miljarder till kommer jag sätta mig utanför Rosenbad med en tiggarbössa, Vadmalsuniform och Mauser...

så att folk får se vilka som skall försvara sverige...

vilka är med mig?

Problemet är ju att dom inte tror att det behövs någon som försvarar sverige. Så även om du nu stod där med högaffel så skulle det inte ändra deras inställning.

Ner med försvarsministern!!!! Att sätta en människa som blivit hjärntvättad av svenska kyrkan med ord som du skall icke dräpa och sånt skit och som har en rekord lön rimmar inte direkt bra :( :(, kommer hon hit så kidnapar jag henne och kräver 6 miljarder i lösensumma till försvaret :):D :D Låter som en bra deal

*Host - host*, "inte ens mot försvarsministern" *Harkel*

Tack swede, min natt blev plötsligt oändligt mycket roligare för några minuter där cool.gif

Hmmm... Snart får FM börja samla namnunderskrifter här. Om alla vpl, yoff/roff, FBU-anslutna, HV-personal, civilförsvarspersonal och allmänt intresserade faktiskt SKREV på skulle bara portot väga några kilo :)

the mistaken.

Nu taggar du ner.

Hot och dyligt vill vi INTE veta av, inte ens mot försvarsministern.

The Swede

BLÅGUL

Hehe blev lite av en Niklas klon där, förlåt så mycket samtliga medlemmar. Givetvis ska man följa forumets regler :D

Guest roadkill

Politikerna påstår ju att dom kommer få besked 5 år innan om hotbilden mot sverige förändras. Vore kul om det typ blev lite panik och någon galen ryss kommer till makten och säger att ju jävlar ska alla få. Då kommer det nog börja brinna i baken på en del politiker så tar dom kontakt med ÖB och säger att han måste börja rusta upp. Det roligaste som skulle kunna hända är att bara säga näää tuvärr vi har ju 5 år på oss så vi har fortfarande 4 år semester kvar men du kan ju återkomma då hejdå klick.....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...