Forumsledning Kimster Posted September 21, 2005 Author Forumsledning Report Posted September 21, 2005 Med de gamla symbolerna så såg man vilka ämnen man skrivit i genom att det var en liten prick i mitten, hur fungerar det i det nya systemet? Som det är nu så är det ett kryss i mitten av symbolen om man svarat i tråden. Quote
Rickard N Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 Du är diskad Rikard.. <{POST_SNAPBACK}> Mmmmm, belönar mig med ett gäng armböj och vilar modell jägar i ett år eller nåt Quote
SERG. B Posted September 26, 2005 Report Posted September 26, 2005 vet inte om jag gillar de nya ikonerna. Varför ändra någott som fungerade? Nu får man ju tänka till varje gång vad de olika ikonerna betyder. Nej det var bättre förr. Quote
Forumsledning Kimster Posted September 26, 2005 Author Forumsledning Report Posted September 26, 2005 "Varför ändra någott som fungerade?" Den filosofin kommer jag inte använda mig av speciellt mycket. Då kunde vi haft kvar den första versionen av forumet. Den funkade också Ikonerna är på prov. Det krävs att de används under en längre tid då ni är vana vid de andra som inte var speciellt "militäriska" eller nyskapande. I övrigt uppskattar jag givetvis ändå feedbacken, även om den är missnöjd så uppskattas det att ni säger vad ni tycker. Quote
SERG. B Posted September 26, 2005 Report Posted September 26, 2005 Det är uppfattat. Jag får väl prova dem ett tag och se, detta var bara min omedelbara åsikt efter att ha sett dem. Nej de var kanske inte så militäriska men ibland tycker jag funktion går före utseende. Men om det bara är jag som gnäller så..... Quote
Forumsledning Kimster Posted September 26, 2005 Author Forumsledning Report Posted September 26, 2005 Nej asså, lägger man upp något konstruktivt och kan motivera varför och kanske gärna förslag på förändring så kommer jag inte kalla det gnäll. Quote
Forumsledning Kimster Posted October 5, 2005 Author Forumsledning Report Posted October 5, 2005 (edited) Okej lite smått om nått. Nyheter som en förbättrad Inläggsmeny men knappar till fontstilar och typsnitt och grafisk design som påminner om ett ordbehandlingsprogram. Du kan förstora och minska den vita skrivytan med + och - knapparna nere till vänster. Du kan numera snabbeditera dina inlägg vilket ni som prova märkt med menyn som dimper ner. "min assistent" har fått en mer grafisk look. Lite ommöblering på vissa knappar med rullgardinsmenyer istället. Lite ovant kanske.. det var det för mig iaf. Samt lite andra grafiska "försköningar" En annan nyhet som ingen ser nu men som finns där är att du kan inte längre spamma en tråd med mulipla inlägg efter varandra. Forumet meckar om inlägget och slänger in den texten i din dubbel post i den övre. Så det går inte att skriva 2 inlägg efter varandra direkt, då forumet automatiskt gör det till ett inlägg med den senaste texten underst i inlägget. ..ja ni hajjar säkert. Sen har vi ett kilo med anadra nyheter på adminsidan som ni inte ser. Men saker som RSS-stöd vilket jag testat lite med i ett forum. Har även möjligen kommit på ett sätt att skapa länkar av ord, t.ex om jag skriver [url=http://www.soldf.com/psg90.html]PSG90[/url] så blir det en länk till soldf/psg90-sidan. nu är det så att när blågul skriver PSG90 så blir det inte en länk.. för att filtret struntar i admins.. . vidare funkar det inte med att skriva psg90.. alltså inget mellanslag. Anledningen är svår att förklara men så är det bara. Kanske det går att göra en fin ordförklaringslista på förkortningar motsv till detta. Vi får se vad vi orkar med. Det är som sagt lite meck med det för att få det att bli smärtfritt. Andra saker som egendefinierade felmeddelanden och fler skinningsmöjligheter och vi kan skapa egna sorters Taggar. Te.x om man skriver [fakta] bladjgr dlj gldsajlajga bla [/fakta] så läggs texten upp på ett speciellt sätt. Fakta asfkjs fksaöfjsaöjsöl saöjföfölsafölsa ösjöfsaöfsjfja fas f safsf jsaf söl fölsa föls fösajfasj Man kan bygga med tabbeller och lite annat sånt för att skapa en mer lättläst text. Möjligheter att lägga in TopicRating alltså att kunna betygsätta inlägg. Detta är något vi funderar på att implementera i dagsläget. Vi ska bara testa lite först. säkerhetern skall vara förbättrad också + lite annat jox här och där. Jag skriver ner dem om jag kommer på fler. Jag ska försöka fixa ArmySkin så fort jag kan. Jag har mycket med skolan just nu.. men jag tuffar på. Edited October 5, 2005 by Kimster Quote
Forumsledning henke Posted October 6, 2005 Forumsledning Report Posted October 6, 2005 Never touch a Working system Väldigt sant, för vår del gäller det dock att hänga med i Invisions utveckling, även om det är enormt irriterande att behöva fixa om språk, teman, inställningar. Dels vill vi slippa en så stor omställning som det var när vi uppgraderade från 1.3 - 2.0 i somras med flera dagars avbrott. Och dels vill vi få de senaste säkerhetslösningarna så vi inte drabbas av att någon hackar sönder vårt fina forum. Att det blir nya funktioner ibland är en bonus. /Henke Quote
Forumsledning Kimster Posted October 6, 2005 Author Forumsledning Report Posted October 6, 2005 Army skin börjar bli klart. Det är nu användbart igen iaf. Det som inte är klart är vissa färger och knappar som tillhör det nya i forumet. Jag kommer fixa dem efterhand. När allt är klart kommer Beta-stämpeln givetvis att försvinna. Får ni upp felmeddelanden nånstans så vill jag att ni säger till, allt annat som att texten inte syns motsv. vet jag om redan. ..det är otroligt pilligt därav att det inte går på 5min. Bare with me. Quote
marcuzt Posted October 17, 2005 Report Posted October 17, 2005 Hmmmm.... Har ett klurit problem med min profil. Gjorde lumpen som Insats/förare men är krigsplacerad som Närskyddsman.... Vad bör jag välja då? Hade Insats förut men när jag fick papper från PLIS så ändrade jag till skytte/skydd.... Quote
Forumsledning Kimster Posted October 17, 2005 Author Forumsledning Report Posted October 17, 2005 Tja det står ju" tjänst under GU", GU som i grundutbildning, så ska man vara petig så är det den tjänsten du hade under din GU. Alla är inte krigsplacerade därav kan jag inte skriva tjänst i krigsplaceringen. Quote
Forumsledning Kimster Posted October 17, 2005 Author Forumsledning Report Posted October 17, 2005 Nu har vi kört lite med förbandsikonerna och man kanske har vant sig. Nu har jag pillat ihop några nya som finns att beskåda i Gästforumet. Så möjligheten finns att kunna jämföra. De nya där är mer lika de "traditionella" ikonerna som vi hade förr, fast jag ritat om dem helt. Personligen anser jag fortfarande att förbandsikonerna var en bra idé.. men de var mindre pedagogiska och kanske förbryllande... Vad anser massan (av er som bryr iaf).. ? Vilka föredrar ni ? Eller ska det vara möjligt att kunna välja ? Framtiden ser väll ut som så att jag (och ErikG) kommer prova fler förslag med tiden.. om nu massan är oenig... så chansen till helt annat är inte dött. Quote
eskil Posted October 18, 2005 Report Posted October 18, 2005 Jag tycker att det svårt att se vilka ämnen som är lästa/olästa när förbandssymbolerna används. För att anknyta till verkligheten så kanske borde använda röda och blå i stället? Quote
Forumsledning Kimster Posted October 19, 2005 Author Forumsledning Report Posted October 19, 2005 Fixat till nästan allt i Armyskin nu, och lagt det som default så våra kära Gäster även får lite gröna känslor när de irrar omkring här på forumet. Det som är kvar är bl.a lite länkfärger högst upp och färgen i verktygsfältet man skriver inlägg + lite andra smådetaljer här o där. Quote
Raptor Posted October 19, 2005 Report Posted October 19, 2005 Vad anser massan (av er som bryr iaf).. ? Vilka föredrar ni ?Eller ska det vara möjligt att kunna välja ? Jag tycker de nya ikonerna är fräcka och ser bättre ut än de som ligger i forumet "öppet hus". Inte för att jag brukar bry mig så mycket om det men det är svårt att se vilka trådar som är "heta" med de nya ikonerna. Det är säkert väldigt logiskt om man kan vad alla tecknen (ikonerna) betyder men för mig är det mest grekiska. Kanske färgkodning hade kunnat funka där om man tycker det är en viktig funktion? Texten för "Min kontrollpanel" och det där försvinner ganska mycket mot den mörkgröna bakgrunden. Förvisso blir texten gul när jag för musmarkören av den men jag hade nog ändå velat se texten från början. Quote
Forumsledning Kimster Posted October 20, 2005 Author Forumsledning Report Posted October 20, 2005 Texten för "Min kontrollpanel" och det där försvinner ganska mycket mot den mörkgröna bakgrunden. Förvisso blir texten gul när jag för musmarkören av den men jag hade nog ändå velat se texten från början. Det som är kvar är bl.a lite länkfärger högst upp och färgen i verktygsfältet man skriver inlägg + lite andra smådetaljer här o där. Quote
Forumsledning Kimster Posted November 15, 2005 Author Forumsledning Report Posted November 15, 2005 Inte så mycket kommentarer från er från testet i gästforumet.. så nu slänger jag in de nya ikonerna överallt så får vi se hur det blir. Quote
Hjelm Posted November 15, 2005 Report Posted November 15, 2005 Inte så mycket kommentarer från er från testet i gästforumet.. så nu slänger jag in de nya ikonerna överallt så får vi se hur det blir. Ser väl schysst ut, ingen praktisk skillnad eller? Quote
Forumsledning Kimster Posted November 15, 2005 Author Forumsledning Report Posted November 15, 2005 Nope endast grafiskt. Quote
Raptor Posted November 23, 2005 Report Posted November 23, 2005 Är det möjligt att skapa ett separat skin som hade kvar de gamla ikonerna? Med de gamla ikonerna menar jag "förbandsikonerna". Jag gillar de bättre än de nya och om det inte är något större arbete så hade i alla fall jag uppskattat det. Quote
Recommended Posts