Jump to content

Recommended Posts

• Replies 777
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hmm… Så om man inte får något svar idag och inte denna vecka.

Då kanske man inte ska deppa för det!

För då finns det kanske två veckor hopp kvar!?

:)

Posted

Jag har precis varit i kontakt med:

Kent Winarve

Personalavdelningen, P 4

Tel: 0500-46 53 50

Mobil: 070-266 54 36

[email protected]

Det är han som håller i hela LA05 personalen och fick svaret att svaren ska ha gått ut igår så svaret bör komma idag... Men han sa oxså att det ca 1500 besked som skulle ut så det kan vara så att allt inte gått iväg än.

Det kan även vara så att posten kan ta lite tid på sig innan de delar ut dem. Men om vi inte fått svar senast måndag-tisdag skulle vi höra av oss till honom igen för mer info....

Posted

Äntligen kommit hem och va hittar jag i posten om inte 3 st stora bruna kuvert från FM varav ett från HKV, ett från S1 och från Ing2... Varpå jag sliter upp kuvertet från HKV och finner ett svar ang en del mtrl som vi hade en del frågor på från vår insatsplut. Alltså inget svar från LA...

Tar kuvertet från S1 och öppnar det, i det fanns en förfrågan från ett befäl från Kronobergsgruppen som även är instruktör på S1 om att han tyckte att jag skulle komma upp ett par veckor och hjälpa till med en utb. på bland annat Ra180, Ra195, Ra 763, Tetran och Rakel. Inte heller här något om LA...

Tar kuvertet från Ing2 och undrar vad dom vill mig... Öppnar det och finner att de erbjuder en vakansplats som elektriker på EN03. Inte heller här något om LA...

Varför vill alla ha min hjälp när jag inte vet om jag kan eller inte kan?

Vad som än händer så känns det bra att det inte bara är jag som inte fått något besed...

Så tills nästa gång: -Framåt i natten!

Posted
Någon som vet om LA05 blir borta mer än 6 månader, med tanke på skatten... 60000 extra tackar man ju inte nej till...

ja lao5 är borta 8 månader

Vet du om dom har fått igenom den skattelättnaden 6månadersreglern?

Posted (edited)

Det var det jag tänkte på...

Update:

Har precis pratat med en polare som jobbar på skatteverket. Han sa att eftersom det är en svensk arbetsgivare så skulle det inte gå.

Edited by Strix
Posted (edited)
Det var det jag tänkte på...

Update:

Har precis pratat med en polare som jobbar på skatteverket. Han sa att eftersom det är en svensk arbetsgivare så skulle det inte gå.

Jaså? Enligt SKV 339 utg. 11 gäller att:

För den som är anställd i svensk offentlig tjänst (stat, kommun eller landsting) eller i svensk församling gäller sexmånadersregeln men däremot inte ettårsregeln.
Sexmånaders- och ettårsregeln innebär att du medges skattebefrielse endast för anställningsinkomsten i utlandet. Det saknar betydelse om lönen betalas ut i Sverige eller i utlandet.
Däremot betalas normalt sett arbetsgivaravgiften i Sverige, men det är inget som syns i lönekuvertet ändå ju.

F.ö. rekommenderar jag att diskussionen om ev. skattelindring i fortsättningen diskuteras i därför avsedd tråd, nämligen här.

Edit: Tillägg

Edited by Pannben
Posted

Med förväntan tog man upp posten idag och till min stora besvikelse så var det inget kuvert här heller :D

:P

Posted

Samma för mig ingen post till mig idag inte...fan dom skickade ju ut svaren i onsdags ju då måste de ju ha kommit fram idag jue 8-/

hoppet om att bli :D liver än sålänge får man väl :clap:

Posted
Iofs hade man väl inte förväntat sig att de skulle komma i tid menar de är ju en statlig instans vi pratar om  :D jaja bara att stå ut med helgen  :P

Ja iofs men det är så tröttsamt.. utanför dörren :}:bash: när man öppnat > :o:huh:

känns iallafall tryggt att det är fler som inte har fått.

trevlig helg

Posted

Ta det lugnt grabbar, breven kommer i början på nästa vecka. Wigurt, tänk på att man inte skall prata om andra på ett forum som du har gjort här!CT/DT 16 (antiloop!!!!!) För övrigt hade LA04 slutövning i veckan, såg bra ut. Läget i Liberia: varmt och lugnt. :)

Posted (edited)
Ta det lugnt grabbar, breven kommer i början på nästa vecka. Wigurt, tänk på att man inte skall prata om andra på ett forum som du har gjort här!CT/DT 16 (antiloop!!!!!) För övrigt hade LA04 slutövning i veckan, såg bra ut. Läget i Liberia: varmt och lugnt.   :)

ja de är taget

bestraffas

Wigurt--> :D <--Tank

EDIT: ojoj

Edited by wigurt