Gator Posted June 13, 2005 Report Posted June 13, 2005 plocka ut gröna motoroverallen från TSF, funkar perfekt. +1 Då kan det se ut så här. Eller så här: Quote
breach Posted June 13, 2005 Report Posted June 13, 2005 BDU Woodland! Går att köpa överallt, se dock till att det är Proper som är tillverkaren av uniformen du köper. Jag från senaste B-styrke tillfället. Quote
Guest järnhink Posted June 13, 2005 Report Posted June 13, 2005 breach.. är det den modellen som säljes på mil.shop?? Eller finns det nått annat inköps ställe i den kungliga huvfudstaden? Den får kosta runt femhundra kr+/-... Quote
breach Posted June 13, 2005 Report Posted June 13, 2005 Fixade min av en polare, Vet inte vart han fick tag på den men så vitt jag vet så säjer Recon Proper kläder, dom har dock inget på sidan än men ring dom och hör efter. Som sagt: Köp endast BDU om det är Proper som är tillverkare dom, finns grymt mkt kassa kopior på marknaden och jag har varit med om senast på övningen att en BDU byxa kopia sprack Quote
nsky_517 Posted June 14, 2005 Report Posted June 14, 2005 Propper är dyrt (över 500kr plagget), ska du ha riktiga amerikanska BDU kläder (Issue) så kostar begagnade runt 150kr plagget (då betalar du för kvaliten och inte för märket...). Militärlagret brukar ha kläder inne, hör med dem. Sedan, ska man bara ha kläderna för B-styrke uppdrag behöver man ju inte ha ett set för över 1000 spänn. (Mitt kostade mej 300kr och funkar ypperligt för det jag ska ha det till.) militärlagret. Quote
Johan ES Posted June 14, 2005 Report Posted June 14, 2005 Likt tidigare inlägg kan jag hålla med om att det är originalet som gäller, dvs Propper. Propper köper man bäst från USA, t ex Tactical Advantage. Likadana byxor som Garderoben och Marknadskläppen tar 515 respektive 435 SEK för kostar ca 200 SEK hos Tactical Advantage. /Johan ES Quote
breach Posted June 14, 2005 Report Posted June 14, 2005 Jag lägger heldre nån hundralapp extra för att få en Propper uniform som jag vet är kvaleté som håller längre än att chansa och köpa nån billig kopia från nån skum sida som chanserna är ganska stora är att den förmodligen inte kommer hänga med lika länge som "Orginalet". Finns så mycket kassa kopior där ute, akta er säger jag bara! Propper finns självfallet att köpa som "Överskott/Second hand", säger inte att ni ska springa och köpa splitter nya uniformer utan det jag säger är: Go Propper and be Propper, ska du köpa BDU så se till att det är rätt märke på den! ;) Quote
Fu Kjellberg Posted June 14, 2005 Report Posted June 14, 2005 Man kan även kolla utländska forum. Mina utländska uniformer är byten från bla amerikanska soldater. Då vet man att man får original prylar. Quote
nsky_517 Posted June 15, 2005 Report Posted June 15, 2005 Propper är bara en av många tillverkare till amerikanska BDU'n, ett par öken brallor jag har är tillverkade av Wrangler... Quote
Speedy2 Posted June 15, 2005 Report Posted June 15, 2005 Tjena! Med risk för OT Jag har läst flera inlägg i denna tråd där uniformer av märket Propper höjs till skyarna. Jag har ett par svarta Propper bdu byxor, och jag är inte beredd att höja dem till skyarna för överlägsen kvalite´ Fram fickorna har det bland annat gått hål i och en söm har gått upp. Att sömmen gick skulle man kunna skylla på att det är ett måndags ex men att tyget slits ner så pass snabbt tyder inte på att det är en tillfällighet. DOCK ska det tilläggas att dom byxorna är ändå mina favorit byxor. Mvh Speedy Quote
Guest järnhink Posted June 15, 2005 Report Posted June 15, 2005 tack för tipsen. men det är nästan bara prat om byxor, vi behöver hela kit!! vi behöver "civila" outfits också!! *lista några bra militära, civila kit. *inköpsställen i närhet av Stockholm. Quote
kronvrak Posted June 16, 2005 Report Posted June 16, 2005 Butiker som säljer arbetskläder av typen Blåkläder, Fristads osv har ofta ett stort utbud av slitstarka och tåliga kläder i storlekar så att de flesta kan ha dem. Priset brukar också vara överkompligt. Sen vet jag inte varför man ska lägga ner så mycket pengar på B-styrkekläder? Plocka reda på allt gammalt skräp ni har i garderoben och använd det. Jag får ihop en hel utrustning i kamouflage och en mer civil utrustning utan större problem och då är jag inte allt för välförsedd på den fronten. Quote
Vinter Posted June 16, 2005 Report Posted June 16, 2005 Köp en olivgrön overall på något ställe, borde funka utmärkt dom få tillfällen man ska klä ut sig lite ;) Quote
Lt P Posted June 16, 2005 Report Posted June 16, 2005 Slitna jeans, jumpadojjor, BDU-jacka, lösskägg och blind sprändeg tejpad över hela bröstet är både billigt och i linje med aktuell hotbild. Quote
Lt P Posted June 17, 2005 Report Posted June 17, 2005 Jag lägger heldre nån hundralapp extra för att få en Propper uniform som jag vet är kvaleté som håller längre än att chansa och köpa nån billig kopia från nån skum sida som chanserna är ganska stora är att den förmodligen inte kommer hänga med lika länge som "Orginalet". Finns så mycket kassa kopior där ute, akta er säger jag bara! Propper finns självfallet att köpa som "Överskott/Second hand", säger inte att ni ska springa och köpa splitter nya uniformer utan det jag säger är: Go Propper and be Propper, ska du köpa BDU så se till att det är rätt märke på den! ;) Oavsett om man väljer Propper, Alpha, Dickies eller gud vet vad så skall man räkna med att BDU-brallor krymper efter första tvätten, både på längden och i midjan/grenen. Detta gäller åtminstone ripstopmodellerna. Vet man det är det inget problem, men köper man ett par byxor som sitter tight nya så kommer de att vara för små efter tvätt. Räkna med att de krymper ungefär två tum i midjan och minst lika mycket i längd. De finns i "long" varianter his de flesta seriösa handlare. (Ex. XL-medium, XL-long) Quote
Guest järnhink Posted July 5, 2005 Report Posted July 5, 2005 ja tack för tipsen,,, på den här länken kan ni se resultatet. kan lägga upp fler bilder senare om intresse finnes bassäk slut.övn. Quote
SISU Posted July 11, 2005 Report Posted July 11, 2005 ok här kommer lite bilder på mej o nåra Soldf kollegor på B-uppdrag SIB . Motståndare var Livkomp LV6 . Först jag . Sen Phaser o Rambo . Sen har vi PeHu o jag ! Bara fråga om ni har några frågor o vårt GEAR ! Quote
Kungen Posted July 11, 2005 Report Posted July 11, 2005 Snyggt SISU. Äntligen några som fattar hur man skall se ut på B-Styrkan. Det värsta som finns är när folk kommer med M90 persedlar. Det är dålig fantasi. Solbrillor på. B) Quote
Skuggan Posted July 11, 2005 Report Posted July 11, 2005 hm.... börjar mer och mer fastna för att skaffa en motoroverall alt något annan helgrön klädsel och sedan spraya någon form av mönster med någon form av textilfärg/motsv... jo, jag håller med, B-styrka i M90 är tråkigt och fantasilöst. Quote
Nimitz Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 OT, men iaf. Länken från Järnhink. Killen på nedersta bilden som står snett nedanför Marininspektören måste ha god nytta av fickorna till 40mm granater.... Quote
Fu Kjellberg Posted July 14, 2005 Report Posted July 14, 2005 Sen vet jag ju inte om det är det du menar med att leka maskerad. Enhetligt samt likhet med viss typ av förband... i ett visst land.... Bara de inte klagar så kan de på övre bilden klassas som MÖP:ar? Dock får vi väl säga att man ej bör förvänta sig att alla i Sveriges rike skall inhandla liknande utrustning bara för att köra b styrka... ;) Ps, inte bra att stå framför fönster. Klart att inte alla kan se ut så. Nu samlar jag ju på uniformer och mil utrustning. Då är det lättare. I år kör vi dock med PMC stuket. Typ så här. Det blir Khaki byxor. Tshirt. keps mm. <{POST_SNAPBACK}> Det blev såhär idag. Hade faktist grön Under Armour tröja men blev tvungen att ha täckande klädsel inne i byggnaden pga allt glassplitter. Quote
Gator Posted July 15, 2005 Report Posted July 15, 2005 Sweeeet Kjellberg . Lagom casual sådär... Quote
Phaser Posted July 20, 2005 Report Posted July 20, 2005 Snygga bilder Sisu!!! OT: Om man vill lägga upp bilder finns det någon bra billig (Läs gratis) server som man kan lägga upp de på å länka vidare? Slut OT //Phaser Quote
Bliss Posted July 20, 2005 Report Posted July 20, 2005 Finns en nålad tråd om just det här. Denna funkar bra Imageshack Sen finns ju denna Photobucket Bägge de länkarna har använts i denna tråd... Quote
Team Member Posted July 20, 2005 Report Posted July 20, 2005 SISU, jag visste att vi hade träffats ;) känns som om det är i Halmstad allt händer, dags att flytta igen @Fu Kjellberg Snyggt, snyggt Helt moderiktigt. Quote
Fu Kjellberg Posted July 20, 2005 Report Posted July 20, 2005 SISU, jag visste att vi hade träffats ;) känns som om det är i Halmstad allt händer, dags att flytta igen @Fu Kjellberg Snyggt, snyggt Helt moderiktigt. <{POST_SNAPBACK}> Tackar. Quote
Guest järnhink Posted July 20, 2005 Report Posted July 20, 2005 (edited) Här kommer några bilder på "min" b-styrkegrupp... Edited July 20, 2005 by järnhink Quote
JBP Posted July 20, 2005 Report Posted July 20, 2005 (edited) ahhh snoffsiga bilder. Inhandlade själv en hel uniform i usa på semestern. Fick dock inte tag i orginal kängorna...men jag fick tag på ett par som påminner om dom för 200 kr... MÖP prylar var billigt i den affären. synd att man inte hade större resväskor hehe /JBP Edited July 20, 2005 by JBP Quote
Recommended Posts