Jump to content

B-Styrkeunieform

Recommended Posts

Posted
plocka ut gröna motoroverallen från TSF, funkar perfekt.

+1

:D

Då kan det se ut så här.

Eller så här:

B-styrka050423-6.jpg

:baskerHV:

• Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

BDU Woodland!

Går att köpa överallt, se dock till att det är Proper som är tillverkaren av uniformen du köper.

photo-2340.jpg

Jag från senaste B-styrke tillfället.

Guest järnhink
Posted

breach.. är det den modellen som säljes på mil.shop??

Eller finns det nått annat inköps ställe i den kungliga huvfudstaden?

Den får kosta runt femhundra kr+/-...

Posted

Fixade min av en polare, Vet inte vart han fick tag på den men så vitt jag vet så säjer Recon Proper kläder, dom har dock inget på sidan än men ring dom och hör efter.

Som sagt: Köp endast BDU om det är Proper som är tillverkare dom, finns grymt mkt kassa kopior på marknaden och jag har varit med om senast på övningen att en BDU byxa kopia sprack :baskerPa:

Posted

Propper är dyrt (över 500kr plagget), ska du ha riktiga amerikanska BDU kläder (Issue) så kostar begagnade runt 150kr plagget (då betalar du för kvaliten och inte för märket...). Militärlagret brukar ha kläder inne, hör med dem.

Sedan, ska man bara ha kläderna för B-styrke uppdrag behöver man ju inte ha ett set för över 1000 spänn. (Mitt kostade mej 300kr och funkar ypperligt för det jag ska ha det till.)

militärlagret.

Posted

Jag lägger heldre nån hundralapp extra för att få en Propper uniform som jag vet är kvaleté som håller längre än att chansa och köpa nån billig kopia från nån skum sida som chanserna är ganska stora är att den förmodligen inte kommer hänga med lika länge som "Orginalet".

Finns så mycket kassa kopior där ute, akta er säger jag bara!

Propper finns självfallet att köpa som "Överskott/Second hand", säger inte att ni ska springa och köpa splitter nya uniformer utan det jag säger är:

Go Propper and be Propper, ska du köpa BDU så se till att det är rätt märke på den!

;)

Posted

Propper är bara en av många tillverkare till amerikanska BDU'n, ett par öken brallor jag har är tillverkade av Wrangler... :Malaj:

Posted

Tjena!

Med risk för OT

Jag har läst flera inlägg i denna tråd där uniformer av märket Propper

höjs till skyarna.

Jag har ett par svarta Propper bdu byxor, och jag är inte

beredd att höja dem till skyarna för överlägsen kvalite´

Fram fickorna har det bland annat gått hål i och en söm har gått upp.

Att sömmen gick skulle man kunna skylla på att det är ett måndags ex

men att tyget slits ner så pass snabbt tyder inte på att det är en tillfällighet.

DOCK ska det tilläggas att dom byxorna är ändå mina favorit byxor.

Mvh Speedy

Guest järnhink
Posted

tack för tipsen. men det är nästan bara prat om byxor, vi behöver hela kit!! vi behöver "civila" outfits också!!

*lista några bra militära, civila kit.

*inköpsställen i närhet av Stockholm.

Posted

Butiker som säljer arbetskläder av typen Blåkläder, Fristads osv har ofta ett stort utbud av slitstarka och tåliga kläder i storlekar så att de flesta kan ha dem. Priset brukar också vara överkompligt.

Sen vet jag inte varför man ska lägga ner så mycket pengar på B-styrkekläder? Plocka reda på allt gammalt skräp ni har i garderoben och använd det. Jag får ihop en hel utrustning i kamouflage och en mer civil utrustning utan större problem och då är jag inte allt för välförsedd på den fronten.

Posted

Köp en olivgrön overall på något ställe, borde funka utmärkt dom få tillfällen man ska klä ut sig lite ;)

Posted

Slitna jeans, jumpadojjor, BDU-jacka, lösskägg och blind sprändeg tejpad över hela bröstet är både billigt och i linje med aktuell hotbild.

Posted
Jag lägger heldre nån hundralapp extra för att få en Propper uniform som jag vet är kvaleté som håller längre än att chansa och köpa nån billig kopia från nån skum sida som chanserna är ganska stora är att den förmodligen inte kommer hänga med lika länge som "Orginalet".

Finns så mycket kassa kopior där ute, akta er säger jag bara!

Propper finns självfallet att köpa som "Överskott/Second hand", säger inte att ni ska springa och köpa splitter nya uniformer utan det jag säger är:

Go Propper and be Propper, ska du köpa BDU så se till att det är rätt märke på den!

;)

Oavsett om man väljer Propper, Alpha, Dickies eller gud vet vad så skall man räkna med att BDU-brallor krymper efter första tvätten, både på längden och i midjan/grenen. Detta gäller åtminstone ripstopmodellerna.

Vet man det är det inget problem, men köper man ett par byxor som sitter tight nya så kommer de att vara för små efter tvätt. Räkna med att de krymper ungefär två tum i midjan och minst lika mycket i längd. De finns i "long" varianter his de flesta seriösa handlare. (Ex. XL-medium, XL-long)

• 3 weeks later...
Posted

ok här kommer lite bilder på mej o nåra Soldf kollegor på B-uppdrag SIB .

Motståndare var Livkomp LV6 .

Först jag .

aut26549ln.th.jpg

Sen Phaser o Rambo .

aut26520fz.th.jpg

Sen har vi PeHu o jag !

aut26519xu.th.jpg

Bara fråga om ni har några frågor o vårt GEAR !

Posted

Snyggt SISU. :)

Äntligen några som fattar hur man skall se ut på B-Styrkan.

Det värsta som finns är när folk kommer med M90 persedlar. :huh:

Det är dålig fantasi. :)

Solbrillor på. B)

Posted

hm.... börjar mer och mer fastna för att skaffa en motoroverall alt något annan helgrön klädsel och sedan spraya någon form av mönster med någon form av textilfärg/motsv...

jo, jag håller med, B-styrka i M90 är tråkigt och fantasilöst.

Posted

OT, men iaf. Länken från Järnhink. Killen på nedersta bilden som står snett nedanför Marininspektören måste ha god nytta av fickorna till 40mm granater....

:wub:

Posted

Sen vet jag ju inte om det är det du menar med att leka maskerad. :Malaj:

Enhetligt samt likhet med viss typ av förband... i ett visst land.... Bara de inte klagar så :D kan de på övre bilden klassas som MÖP:ar? :D

Dock får vi väl säga att man ej bör förvänta sig att alla i Sveriges rike skall inhandla liknande utrustning bara för att köra b styrka... ;)

Ps, inte bra att stå framför fönster.

Klart att inte alla kan se ut så.

Nu samlar jag ju på uniformer och mil utrustning. Då är det lättare.

I år kör vi dock med PMC stuket.

Typ så här.

abb.sized.jpg

Det blir Khaki byxor. Tshirt. keps mm.

Det blev såhär idag.

P6140172.jpg

Hade faktist grön Under Armour tröja men blev tvungen att ha täckande klädsel inne i byggnaden pga allt glassplitter.

Posted

Snygga bilder Sisu!!!

OT:

Om man vill lägga upp bilder finns det någon bra billig (Läs gratis) server som man kan lägga upp de på å länka vidare?

Slut OT

//Phaser

Guest järnhink
Posted (edited)

Här kommer några bilder på "min" b-styrkegrupp...

70moskoieldstllning9cx.jpg

49rekinfrslutstridenptjurk4lw.jpg

92gruppbild1yx.jpg

Edited by järnhink
Posted (edited)

ahhh snoffsiga bilder. Inhandlade själv en hel uniform i usa på semestern. Fick dock inte tag i orginal kängorna...men jag fick tag på ett par som påminner om dom för 200 kr... MÖP prylar var billigt i den affären. synd att man inte hade större resväskor hehe

/JBP

Edited by JBP