Jump to content

B-Styrkeunieform

Recommended Posts

• Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Håller med Lt P om att "insurgent"-temat är helt rätt för i år. Gympadojor, jeans, en t-shirt eller vanlig skjorta, palestinasjal virad kring huvudet och en gammal rysk stridssele på det. Klockrent. Fast ifall det ska bli realistiskt så får ju B-styrkans stridsteknik anpassas på lämpligt sätt...dvs inga blixtlås bakåt m.m. utan lobba iväg lite bulor från höften mitt i gatan.

Posted
SISU, jag visste att vi hade träffats ;)

känns som om det är i Halmstad allt händer, dags att flytta igen :D

@Fu Kjellberg

Snyggt, snyggt :clap:

Helt moderiktigt.

,O

@Team member

Jaså ? var då ? Alla känner apan o apan känner ingen :)

@ Järnhink snygga bilder det ser alltid bra ut med en enhetlig Bstyrka !

Posted

Järnhink: men varför HV basker? Om ni nu vill se jävligt hårda ut så borde det väl finnas annan huvudbonad?

• 2 months later...
Posted (edited)

Nån av dessa brukar det bli men mest den britiska rippstop smocken till vänster på bilden.

bstyrka9ju.jpg

Har även en fråga om ni vet vart man kan få tag på lite mer udda uniformsmärkenmärken. från Bosnien, kosovo eller liknande?

Edited by The Trigger
  • 5 months later...
Posted
När jag var med på CC06 nu i söndags så hade delar av den plutonen jag var med i skaffat uniformer att ha när de är b-styrka från hobbex. När jag idag gick in på hobbex för att kolla pris etc så hittar jag inte någonuniform.

Har ni några tips på vart man kan skaffa avvikande uniformer som passar att ha när man är b-styrka. De får gärna vara hyfsat varma och lite bylsigt utformade. Ett stort plus är ifall de inte kostar skjortan vilket dessa inte hade gjort, ca 250:- tror jag att de betalade.

Kan försöka fixa bilder på de uniformerna som de hade den 14:e

Från den låsta tråden

Denna uniformen kan ju funka kanske? Hittade heller ingen på Hobbex

http://www.militaryshop.se/produktdel.cgi?pid=131

Posted

Mmm där fanns det en del med men ingen som verkade vara lite fodrad och/eller med huva.

Får ta en sväng ner till intermilitaria ikväll och se om han har något.