Jump to content

Favvo spel??

Skuggan

Recommended Posts

När jag spelar, vilket tyvärr blir mindre och mindre, så lirar jag ofta något av följande spel Tony Hawk 2 o. 3, SoF eller

Medal of Honor...

Ska man lira på jobbet (hahahaa) så måste man ju lira något som inte måste installeras på dator, så då drar man in på pogo och lirar lite TANK HUNTER...

Tja eftersom HL var det första datorspelet med polygoner som jag spelade (hade en klen dator några år som inte klarade av spel + att jag inte hade råd) så kan jag ju säga att det har gjort ett LITET intryck på mig...

Attbropå spel så gat jag ju pröva en demo på Steel Beasts. Rätt kul, synd bara att man inte bara kan få vara t.ex. skytt utan måste bestämma vart alla fordon ska åka, vad de ska göra etc. Hade datorn fixat det själv hade det varit guld!

Även synd att man inte fick köra Leopard på demot... Och jag förstår inte hur de har lyckats blanda ihop Strv 122 med 121 (det står i.af. Leopard 2/Strv 121 istället för Leopard 2S/Strv 122 på demot). Riktigt klantigt. Nu tror ju desutom alla att den är (hel)tysk, trots att den är väldigt modifierad av Sverige. ???

Till The Swede: Datan som står om Strv 122 på sidan är felaktig, den är för 121 (gäller tyngd, hastighet, räckvid mm). :D

Jag antar att många gillar krigsspel, så varför inte börja spela Operation Flashpoint?! Dessutom så är jag projektledare för en svensk ledande mod till det spelet, Hela försvarsmakten fordon, vapen, ja, allt! (Det mesta ialla fall) :0

Kolla in sidan för mer information:

www.ofp.info/whitenight

PS. Den har inte släppts ännu...

Dessutom så är jag projektledare för en svensk ledande mod till det spelet, Hela försvarsmakten fordon, vapen, ja, allt! (Det mesta ialla fall) <!--emo&:0

Låter mycket lovande!!! Jag såg bilden på sidan...   startlogo1.gif    Säg att det bara är en väldigt tidig bild, det ser tyvärr inte så bra ut... Men jag håller tummarna för att det ska gå bra! :)

Dessutom haör jag hört talas om en mod till Ghost Recon (och sett bilder). Någon som vet mer om den?

PS. Är inte huvudena onormalt stora? Ds.

modden till ghost recon har funnits ganska länge nu(om det inte kommer en ny??)

tycker inte den var nått särskilt å hänga i julgranen mest häftigt i menyn när man valde gubbar.

Operation flashpoint är ett undebart spel (kunde väll kanske ha lite bättre grafik, särkilt vapnen).

Om man lanar är DoD ett måste.

Gripen

Att; Kommer att få tönt....... Man kan spela Steel beasts som bara skytt om man vill. Sätt waypoints så åker vagnen och du skjuter.

Vad menar du med strv 121 kontra 122?? I SB så använder man strv 121. Eller missförstod jag dig? :0

Adressen till den svenska modden till GR, jag tycker att den var helt ok!

http://www.ravenmouth.org/modules....show=10

För tillfället är det Diablo II lord of destruction på nätet som gäller för mig. Håller på att bygga upp en bra druid.

Annars kan jag sitta timtals och leka i Flashpoint's editor, där jag som civil åskådare, avnjuter ett stort pansarslag, från en kulle/berg med bra sikt. Annars brukar det bli DoD, Ghost recon, GTA3 och microsofts Harpan.

1. Day of Defeat (WW2-mod till HL)

2. Operation Flashpoint

3. Americas Army

4. Neverwinter Nights

5. Warcraft 3

Så ser listan ut just nu....men den ändrar sig säkert när BlackHawk Down kommer! Ett är dock säkert...DoD kommer att ligga kvar på förstaplatsen!

Fridens liljor // Fk Klinken

Har spelat Op Flashpoint, men tyvärr är min dator ett gränsfall. Som tur är kommer det till Xbox. Är riktigt sugen på Medal of honour också, men det kommer ju också till boxen :)

Köpte ett litet annorlunda spel till boxen för nån vecka sen, Prisoner of War. Man ska fly från ett tyskt fångläger under andra världskriget. Inget skjutande, bara smygande. Kul, synd bara att grafiken är rätt dålig, som i Op Flashpoint.

När jag spelar, vilket inte är ofta så blir det Counter-Strike eller Quake 2.

Skulle gärna testa lite bra "krigsspel", men kan för lite och vill inte chansa och handla ett spel för 300+ kronor för att sen upptäcka att det är skit...

/TangoXray

Jag gillar inte riktigt Medal of honour, jag vet egentligen inte? Men man är så väldigt "styrd" i sina handlingar. GR exempelvis där kan man göra precis som man vill för att lösa uppgiften.

Här är min lista.

1. Steel Beasts

2.GR

3.Close combat serien

4.Combat mission

Ingen som spelat Warzone 2100?

Det är ju utan tvekan ett härskande strategispel, RA och gänget kan ju gå och gömma sig. Nu har det ju ett par år på nacken, men jag älskar det fortfarande. 3d-grafik så man kan vända och vrida på vyn nästan hur man vill. FORSKNING, inte på samma sätt som i andra spel att man uppfinner en ny stridsvagn eller ett nytt hus. Utan du uppfinner ett nytt vapen, kommer på att det går att använda banddrift, svävare, bättre pansar, nya "kroppar" till strv. m.m. Sedan är det bara att sätta igång och designa sina egna fordon och flyg. Sedan gäller det att hänga med och uppgradera vapnen. Ett sprillan nytt vapen kan ofta missa, gör inte så mycket skada..  Tja, jag älskar det där spelet. Vill ha en uppföljare värd namnet, har för mig att det kom någon, men den var kass.

"Sheep", någon? Valla får? :D

Sedan väntar vi ju alla på Worms3! ;)

Äh.. har inte ork/lust att sätta igång och spela så mycke längre..

WW2online.. E det spel jag tycker är total bäst tänk er att ett antal TUSEN spelare e inne samtidigt. Några hundra av dem bedriver ett anfall mot en stad med lika många motståndare. Stridsvagnar, kanoner, Stridsflyg, fotsoldater.m.m. Jag selade detta spel fan dygnet runt, när jag kom hem slog jag på datorn spelade till ca 04.00 så höll jag på tills gratis tiden va slut.

När jag fått min nya detor samt när jag har lite pengar så köper jag det ......HEHEHEH

Min topplista just nu..

1. Americas Army

2. Battlefield 1942 (demot)

3. Operation Flashpoint

Om ni inte har det så bör ni kolla in demot på Battlefield 1942 från svenska utvecklarna Dice. Det ser ut att bli ett väldigt roligt spel.

http://www.ea.com/eagames/official/battlefield1942/home.jsp

Såg att det var någon som lirade Ground Control. Det är ganska kul för i credits listan i spelet tackar man KA2 och befäl som jobbade där. Dom hjälpte till med ballistiken till fysikmodellen för artilleriet i spelet har jag för mig och diverse militär strategi bl a. :D

Klarade nyligen Operation flashpoint, mig veterligen finns det väl inget lir som är lika verklighetstroget, eller? Är inte värst insatt...

Har för övrigt lirat Close Combat 1 typ varje dag sen spelet kom ut, har även tvåan och trean, men inget går upp mot ettan!

Combat mission var också ett spel man fastnade i, men när ofp kom så...

/Aron

AoK                        \

CS                          |

THPS2                     } Ingen inbördes ordning

Transport Tycoon     |

Need for Speed 3    /

Fast numera spelar jag mest Blockout och Tetris. :D

Spelade DoD tills dess att version 2.0 kom ut, då kraschade datorn - har inte lyckats få igång det igen.

Tröstade mig efter det med MOH:AA, blev ap-bra, dominerade på banorna The hunt och V-2 Facility. Sedan kom första patchen ut varpå datorn kraschade.

Försöker nu få igång America's Army efter några kompisar laddade hem det.

Tredje gången gillt månne? :)

någon som vet vart jag kan få tag på Steel Beasts? (fullversion). har inte sett det någonstans, varken i butik eller på nätet.

Gå till http://www.google.com, välj svenska sidor och Svenska som språk och sök på "Steel Beasts". Jag fick upp massor med ställen som sålde det.

operation flashpoint.. visst många svaga punkter.. men att kunna köra runt i multiplayer i en bmp2 eller liknade och frukta en LAW soldat eller ännu värre att en m1a1 poppar upp.. det är känsla.. visst singelplayer är kul, och lira lite CTF kan man göra.. men lira ett "campaign" uppdrag med helikoptrar, tanks, ifv, infanteri, det är kul.. tips är att skaffa "aaron ash realism pack" som har mycke mycke bättre ljud, och mer riktiga spec..

sen gillar jag flygspel typ IL2 och falcon4.. men men

Dessutom så är jag projektledare för en svensk ledande mod till det spelet, Hela försvarsmakten fordon, vapen, ja, allt! (Det mesta ialla fall) <!--emo&:0

Låter mycket lovande!!! Jag såg bilden på sidan...   startlogo1.gif    Säg att det bara är en väldigt tidig bild, det ser tyvärr inte så bra ut... Men jag håller tummarna för att det ska gå bra! :D

Dessutom haör jag hört talas om en mod till Ghost Recon (och sett bilder). Någon som vet mer om den?

PS. Är inte huvudena onormalt stora? Ds.

jorå, det finns en svensk mod till G.R, den är väldigt välgjord tycker jag, dessutom tycker jag spelet är mycket bra, tyvärr så får jag det inte att funka till mitt nya grafik kort *suck* tror jag ska ta å byta tebax, men i win ME så laggar spelet så jävligt...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...