Jump to content

Recommended Posts

Posted

jag åker från Linköping till Alvesta med X2000, vagn 6.

Nån mer som åker på det tåget?

• Replies 626
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

åker också Linköping - Alvesta , vagn 4.. va e det för skiiit med bokade platser? det är inget man behöver bry sig om va? =)

Edited by ozzie
Posted (edited)

fan, hade fel förr. tåget går 10:20 ifrån sthlms central till alvesta. sen byte till karlskrona. antar att alla kommer till alvesta för vidare byte mot karlskrona eller?

Rosenberg, var sitter du nånstans med sthlms tåget? jag har vagn 4 plats 34.

Edited by Rockbjörnen
Posted

jag åker från nässjö till alvesta i vagn 4 och sen är det ju byte vidare till karlskrona. Ska bli skoj att träffa alla. Hard det hårdtränats mycket nu då?=)

Guest Fågel Fenix
Posted

hejsan alla!

jag tänkte höra om ngn av er kan vara snäll och skriva av all viktig info on infohelgen. tider, saker som skall vara med osv. jag verkar ha tappat bort lappen i flytten :bash::huh:

tack på förhand!

Guest Fågel Fenix
Posted

hej igen!

Skulle bli jätteglad om ngn vänlig själ skulle vilja skriva av lite av den info vi har fått. Tider mm.

jag är inte framme föränn 1530 på fre. Brukar det inte vara inryck vid 1200 eller 1500 ? :)

Posted (edited)

jo, ha med dig träningskläder, troligtvis kommer vi testas på löpning, styrka, m.m. det e väl det ända viktiga,tror jag ska kolla mina papper.tider har jag väl inga eftersom de har ändrat lite med tåg o så. de vill att alla ska komma samtigt till alvesta eller karlskrona för lättare upphämtning vid ronneby.tror de flesta kommer var vid 16:30 tiden eller nåt sånt, har inte mina papper här, kan kolla upp det senare.

Edited by Rockbjörnen
Posted

kom precis hem från en löprunda, nytt tidsrekord. 47 min!!!!

Känns faktiskt riktigt bra. fast man vet ju aldrig hur det blir under andra omständigheter klart!!

men men!!!!

Syns om några dar!!!

Posted

När vi ska springa milen på 48 minuter så menar dom på löparbana och inte i terräng va? för terränglöpning kan va så jävkla mycket värre!

Posted
När vi ska springa milen på 48 minuter så menar dom på löparbana och inte i terräng va? för terränglöpning kan va så jävkla mycket värre!

Jag har aldrig sprungit milen på en löparbana i FbjS regi. Du bör nog ställa dig in på att den genomförs i blandad miljö.

Guest Fågel Fenix
Posted (edited)

Jag tror vi springer på plan grusväg dylikt, tror och kanske hoppas ;)

Skall bli intresant med armhävningarna. . ..

Edited by Fågel Fenix
Guest Fågel Fenix
Posted
armhävningarna? =)

Jag suger kanelbulle på armhäv. Tror att det kommer ingå i styrketesterna.

Någon annan som inte känner sig riktigt klar med förberedelserna?

Min bana kan kantats av förkylningar, muskelinflammationer mm. Det kommer bli en intressant helg....

Viljan är det dock inget fel på! KÖTTA! :angry:

Posted (edited)

Med din uppvisade attityd så kan du kanske tolka det som en hint... :)

Betalar man dit resan själv jag fattar ingenting jag fick ju bara min hemresa

8-/

Edited by Razvedka
Guest Fågel Fenix
Posted

Nya frågor...

Nu till info´helgen så behövde vi inte ha med ngt papper som visar att vi hör hemma där va?

För det var väl bara vid inryck i Jan som de senaste pappren skulle vara med (de om inryck :=o ) ??

Rätta mig gärna om jag har fel...

Ja, pojkar nu är det hög tid att bli nervös, jag har redan börjat. fast å andra sidan tjuvstartade jag reda i mars :D :P

Posted

Jag skulle självklart tagit med kallelsen o legitimation!

Är det nu till helgen ni ska dit?

Speciella tider väntar er, under helgen och för er som påbörjar och fullföljer utbildningen.

Nostalgi när man tänker tillbaka!

Posted

Man är ju grymt avundsjuk! Infohelgen var grymt skoj, hoppas ni får pröva på utbildningspedagogiken, och springa ordentligt! :=o.. Synd att man inte kan närvara :(

Posted

GRABBAR! shit jag skall också dit på fredag! Åker från uddevalla, men det jag måste veta är vad man skall ha med sig! Jag har inte fått någon packlista, eller så har morsan städat bort den. Ingen som vet EXAKT vad man skall ha med sig. :lol:

Guest Fågel Fenix
Posted
GRABBAR! shit jag skall också dit på fredag! Åker från uddevalla, men det jag måste veta är vad man skall ha med sig! Jag har inte fått någon packlista, eller så har morsan städat bort den. Ingen som vet EXAKT vad man skall ha med sig. :huh:

Hmm, Uddevalla? Då borde jag ju kanske veta vem du är... Vilket tåg tar du?

Idrottskläder (inne/ute) duschgrejer, leg, inkallelseorder?, pannben och en vattenflaska? :D

Posted (edited)
GRABBAR! shit jag skall också dit på fredag! Åker från uddevalla, men det jag måste veta är vad man skall ha med sig! Jag har inte fått någon packlista, eller så har morsan städat bort den. Ingen som vet EXAKT vad man skall ha med sig. :huh:

Hmm, Uddevalla? Då borde jag ju kanske veta vem du är... Vilket tåg tar du?

Idrottskläder (inne/ute) duschgrejer, leg, inkallelseorder?, pannben och en vattenflaska? :D

Jag skriver in hela min resa här då, så kan du kontrollera mot dina biljetter.

Uddevalla Kampenhof - Göteborg Nils E Terminalen

avgång 08.45 ankomst 09.55 BUSS 820

Göteborg Nils E Terminalen - Borås C

avgång 10.10 ankomst 11.05 BUSS 5441

Borås C - Karlskrona C

avgång 11.41 ankomst 15.07 TÅG 7329 Vagn 4

Karlskrona C - Ronneby

avgång 15.22 ankomst 15.50 BUSS B

Blir en heldag med andra ord :uuh:

Edited by nilzzon
Guest Fågel Fenix
Posted

Godkänt leg, duschgrejer, fotvårdsgrejer, tågateraljer (mat/tidning/mp3-spelare/bok), regnkläder (gärna goretex), varma kläder, tunna kläder, ombyte sockar, hörselproppar(folk snarkar! :D ).

ngt klokare? Messa gärna ditt mobnr till mig så att vi kan höras i morgon...

Posted (edited)

Okej bra. Tåg grejer skiter jag i, planerar att sova större delen av resan. Men man vet inte.

*Tar med mig runt 5 t-shirts

*10 strumpor

*Långa löpabrallor, (fast tror inte att dom är det egentligen)

*kort byxor

*utomhus tärningsskor, äger inga inomhus

*gröna mjukisbrallor för att ha en mer avslappnad stil på kvällen (om vi ens får sova nåt)

*Hygeinprylar

*körkort

Är ryggsäck att föredra eller? Har nu en väska.

fotvårdsgrejer? Detta är vadå?

regnkläder? tror du att det kommer regna? ;)

varma kläder? För träning eller bara allmänt?

tunna kläder? För träning eller bara allmänt?

Jag är toknervös!

Edited by nilzzon
Guest Fågel Fenix
Posted (edited)

Hur ofta skall du byta t-shirt? :/

10 strumpor? skippa några, räcker att du har ett par torra hela tiden som du kan byta till, skall vi marscha så är det bra att ha två par på samtidigt.

Fotvårdsgrejer: tejp, talk, compeed.

Regnkläder: har man med sig det regnar det inte, har man inte med sig det . . .

Varma kläder: här hemma har det iaf varit minusgrader på natten.

tunna kläder: Kan bli soligt och varmt...

Ryggsäck rekommenderas, bäst för ryggen.

Toknervös? Det är nog jag med, jag har mest lätt ångest :D eftersom jag har varit småsjuk och jag nu kökar vitlökspiller mm för att vara 100% till helgen. men viljan är dock stark! pannben frammåt!!!

p.s Sova hela resan? vem skall jag då prata med? kan ju kanske vara klokt att få sig några timmars sömn dock... d.s

Edited by Fågel Fenix