Jump to content

Flygbasjägare - 2006


Recommended Posts

  • Replies 626
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jupp! Här är en till som ska rycka in som flygbasjägaraspirant.

 

I den andra tråden om flygbasjägarna så stod det något om att förinfon skulle hållas någon gång i höst. Det låter ju rätt så rimligt tycker jag, hoppas bara de inte lägger den mitt på hösten så att man inte kan åka på någon långresa.

Link to comment
Share on other sites

Går bara fiint med träningen här  7 pass i veckan nu!!

Ska ni göra innan inryck nu då när det blev framflyttat?

mvh/Eric

 

Jag hade tänkt att jobba lite, har lite på gång :)

men det ska bli skönt att slippa skola, fast det blir tråkigt

att gå ifrån många kompisar, fast jag får la nya sen när

jag rycker in. (alltså er :baskerPa: )

Link to comment
Share on other sites

Går bara fiint med träningen här  7 pass i veckan nu!!

Ska ni göra innan inryck nu då när det blev framflyttat?

mvh/Eric

 

Ska jobba i sommar och in på början av hösten. Sen sticker antagligen jag och några polare utomlands i en, två månader. Blir nog asien eller karribien, hade tänkt lära oss surfa... :baskerFN:

Link to comment
Share on other sites

Ska jobba jag också, blivit lovad jobb hela sommaren och hösten iaf=)

längtar till vi ska rycka in..Vad kommer ni ifrån? Bor i Hedemora(dalarna) så jag har en bit att åka!

Lycka till med surfandet :baskerFN: åkte skateboard som yngre och tyckte det var svårt, och surfa ska ju vara snäppet värre så!!

/Eric

Link to comment
Share on other sites

trevligt att ni tar kontakt innan inryck.. Själv körde vi några pubrundor innan vårt inryck och det var bara posetivt. Lite roligare när man väl sitter i skiten 2 dagar efter inryck... :baskerFN:

 

Annars då? Höga förväntningar?

 

/inneliggande

Link to comment
Share on other sites

Vad kommer ni ifrån? Bor i Hedemora(dalarna) så jag har en bit att åka!

 

Jag kommer ifrån Mariestad (Vänerns Pärla) i Västra götaland.

 

//micke

Enligt forumets regler får endast personlig bild vara personlig - då är det olämpligt med en bild på Flygbasjägare i ditt fall.

 

Även på 'genomförd militärutbildning' i din profil är det olämpligt att skriva 'flygbasjägarpatrullchef' - dels på grund av att du inte har genomfört utbildningen än, och på att samtliga har samma utbildningstid och den lämpligaste individen i gruppen blir patrullchef......

Link to comment
Share on other sites

trevligt att ni tar kontakt innan inryck.. Själv körde vi några pubrundor innan vårt inryck och det var bara posetivt. Lite roligare när man väl sitter i skiten 2 dagar efter inryck... :camo:

 

Annars då? Höga förväntningar?

 

/inneliggande

Har väldigt höga förväntningar :D så sugen men det är långt till inryck :(

ska börja trappa ner på styrketräningen ;) sagt länge nu..

mvh/Eric

Link to comment
Share on other sites

Även på 'genomförd militärutbildning' i din profil är det olämpligt att skriva 'flygbasjägarpatrullchef' - dels på grund av att du inte har genomfört utbildningen än, och på att samtliga har samma utbildningstid och den lämpligaste individen i gruppen blir patrullchef......

 

Okej. det var inte med min avsikt att det skulle störa er!

Men i mina papper från Pliktverket så står det Flygbasjägarpatrullchef. Men om det stör så ändrar jag!

Link to comment
Share on other sites

Även på 'genomförd militärutbildning' i din profil är det olämpligt att skriva 'flygbasjägarpatrullchef' - dels på grund av att du inte har genomfört utbildningen än, och på att samtliga har samma utbildningstid och den lämpligaste individen i gruppen blir patrullchef......

 

Okej. det var inte med min avsikt att det skulle störa er!

Men i mina papper från Pliktverket så står det Flygbasjägarpatrullchef. Men om det stör så ändrar jag!

Du har inte genomfört utbildningen än......

 

EDIT

Har kollat på din profil och du har ändrat till Flygbasjägare - men om det inte framgått så har du inte genomfört din GU, vem vet du kanske inte blir flygbasjägare.....

Edited by jonte72
Link to comment
Share on other sites

trevligt att ni tar kontakt innan inryck.. Själv körde vi några pubrundor innan vårt inryck och det var bara posetivt. Lite roligare när man väl sitter i skiten 2 dagar efter inryck... :camo:

 

Annars då? Höga förväntningar?

 

/inneliggande

Kommer mycket väl ihåg pubrundan jag var med på hehe mycket roligt eller vad säger du jalle? :D

 

Jag vet ungefär vad som väntar i början å det kommer nog bli lika jobbigt denna gången! :P

 

Med träning går det sådär.. har varit sjuk i snart en vecka å kondisen är väldigt dålig.. men som tur e så har vi ju ett dagar till att träna upp den på ;)

 

Får nog också försöka dra ner på gymträning å ta med mer löpning osv.

 

Förresten är det någon som har problem med skador eller liknande? jag har själv haft problem med benhinnorna men det löser sig med ett par bra inlägg.. men är det någon som har haft/har någon värre skada??

 

Kötta på aspiranter (och inneliggande såklart) ;)

 

/jocke

 

 

EDIT: (stavfel)

Link to comment
Share on other sites

Förresten är det någon som har problem med skador eller liknande? jag har själv haft problem med benhinnorna men det löser sig med ett par bra inlägg.. men är det någon som har haft/har någon värre skada??

 

Jag har inte haft värre skador men jag har haft broblom med benhinnorna precis som du. Jag fick också ett par inlägg och rådet att sprina på mjukt underlag.

 

Men man får la inte haft för svåra skador om man ska gå typ: jägartjänst.

tex ett brutet ben??

Link to comment
Share on other sites

Vad kommer ni ifrån? Bor i Hedemora(dalarna) så jag har en bit att åka!

Lycka till med surfandet  åkte skateboard som yngre och tyckte det var svårt, och surfa ska ju vara snäppet värre så!!

/Eric

 

Jag bor i Arvidsjaur under skolterminerna, men kommer från Uppland, bor 3,5 mil från Sthlm.

 

Hehe, tror nog det där med surfing är skitsvårt! Men det ser grymt kul ut så man måste prova det iaf.

Link to comment
Share on other sites

Guest Fågel Fenix

Högberg anmäler sig!

kommer från uddevalla, 7 mil norr om GBG.

träningen går inte så där jättebra, har retning på luftapparaturen ;) (påbörjad lungretning) så jag tar det lugnt ett tag.

 

jag tycker absolut att vi skall försöka träffas innan inryck! det tjänar vi nog alla på!

Själv står man i cykelbutik sedan ett år, och här förblir jag tills jag rycker in.

Tips: cykling är ett bra träningskomplement! :)

Link to comment
Share on other sites

jag tycker absolut att vi skall försöka träffas innan inryck! det tjänar vi nog alla på!

 

Ja det tycker jag också skulle vara roligt. :)

Men problemet är att vi är utsprida över hela Sverige, men vi borde försöka det tycker jag.

 

/micke

Link to comment
Share on other sites

jag tycker absolut att vi skall försöka träffas innan inryck! det tjänar vi nog alla på!

 

Ja det tycker jag också skulle vara roligt. :)

Men problemet är att vi är utsprida över hela Sverige, men vi borde försöka det tycker jag.

 

/micke

hehe det är nog inget större problem om man gemför med vad ni har att vänta (förhoppningsvis) :lol: .. Vi hade samma problem, en kille från norrköping fick tex pröjsa 500 spänn fram och tillbaks till götet, exklusive pubkostnaden :).. Men det var det värt .. Eller vad säger du zoomen? :) .. Tvärr finns inte killen kvar på FbjS längre,..

Link to comment
Share on other sites

jag tycker absolut att vi skall försöka träffas innan inryck! det tjänar vi nog alla på!

 

Ja det tycker jag också skulle vara roligt. ,O

Men problemet är att vi är utsprida över hela Sverige, men vi borde försöka det tycker jag.

 

/micke

hehe det är nog inget större problem om man gemför med vad ni har att vänta (förhoppningsvis) :camo: .. Vi hade samma problem, en kille från norrköping fick tex pröjsa 500 spänn fram och tillbaks till götet, exklusive pubkostnaden :).. Men det var det värt .. Eller vad säger du zoomen? :) .. Tvärr finns inte killen kvar på FbjS längre,..

Jag säger bara att det hade varit grymt kul att ta en pubrunda innan inryck! Det är jäkligt skönt att känna ett par stycken redan innan inryck. å vilket bättre sätt finns det att lära känna folk än på en riktigt pubrunda?!? :P

 

Precis som du äger jalle det är VERKLIGEN värt det :)

 

Bara att bestämma ett datum å plats! Jag vet att vi är två här ifrån varberg som kommer vara med iaf!

 

/jocke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...