Jump to content

Flygbasjägare - 2006


Recommended Posts

  • Replies 626
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

OOOOO Ooooooo Fruktansvärt bra på utagningen mmm presis som ja sa förut.. Jag ville bli prick skytt så utbildarvi plötsligt inga det är förjävligt...

 

vill man verkligen hålla koll på en hund helatiden eller vill man plostra om folk näää ... det enda som är intressant för mig är grupp chef ...'

 

Jag har också hört nägra säga att man ska ha så låg profil som möjlig under dom 3 första månaderna .. ju bättre du är desto mer kan du vara säker¨på att få den plasering du vill ha .... Jag kommer sattsa dör att bli bäst och så har jag sagt helatiden vi ses där och jag hoppas alla håller MOAHAHHAhahahahaha

 

Tillägg till Fenix tips om att förbättra löptiderna.

 

Om du strävar efter att bli PtrlCh bör du ta befälet över dina poliofingrar och se till att bli av med din dyslexi om du har som mål att bli PtrlCh , bara ett litet insider tips från en Flygbasjägare till en Fbj-Aspirant :banana

Link to comment
Share on other sites

Guest Fågel Fenix
Är det kasern 257 ni kommer att ha?

 

,O

 

 

Jag skulle gissa på det. Fänriken kallade den "25:an" men det var en siffra efteråt och det kan mkt väl ha varit en 7:a. Vår kasern ligger från vakten/"storgatan" sett ca 150 m rakt in och sedan snett vänster. Hänger du med? :P

 

Hur gick det för er på milen/styrkeproven, tid, resultat?

 

 

Milen 50 min 55 sec. måste jobba på det. Dock så spydde jag ju inte som några gjorde så jag kanske inte gav allt? 8-/

 

Styrkan.

Dips 11/11

Chins 4/6 (Varför envisas befälen med att göra dom "felvänt", alltså handloven mot sig med tummen ovanför stången.) jag hade tränat på att göra dem med handflatan emot mig = lättare.

Armhäv 25/25 5/25 Här skall jobbas, börjar gå bra, fast nu sitter jag här med en överansträngd bröstmuskel eller vad doktorn kallade det. för andra gånger i år! trodde att jag stegrade långsamt . . .

Crunchs 30/30

Step up 140/140 (eller var det 75/ben = 150?)

 

Allt kan bara bli bättre! Gött! Då slipper man att ligga på latsidan! :D

Edited by Fågel Fenix
Link to comment
Share on other sites

Mina resultat!

Missnöjd med armhävningarna, 2*25 borde man klara av, klarar av det i vanliga fall.. vet inte vad som gick snett!

Rätt nöjd med milen för jag hade aldrig sprungit det innan, men tiden kan bli bättre!

 

Milen 46,5 min

 

Styrka:

Dips 11/11

Chins 6/6

Armhäv 25/25 20/25

Crunchs 30/30

Step up 140/140

 

Fågel Fenix: Man kan bara göra chins på ett sett, Med handflatorna ifrån dig, axelbrett mellan armarna, om du gör med handflatorna emot dig så arbetar du inte med samma muskelgrupp..

dvs: Vi gjorde helt rätt under förinfon

 

mvh/Eric

Edited by think
Link to comment
Share on other sites

@Davidän

Jo, du har verkligen förstått vad som krävs av en blivande patrullchefsaspirant; vara så skrikig och icke-ödmjuk som möjligt. Ett mycket bra sätt att få förtroende från sina jsoldater i patrullen.

 

Lycka till, med din attityd lär du behöva det samt mycket mer.......

 

Till er andra, kör hårt, en "härlig" tid väntar er!

Patrullchef 04/05 jplut F7

Edited by pickensthlm
Link to comment
Share on other sites

Guest Fågel Fenix
(Varför envisas befälen med att göra dom "felvänt", alltså handloven mot sig med tummen ovanför stången.) jag hade tränat på att göra dem med handflatan emot mig = lättare

 

 

Välkommen till FBJS ,O:dong::D

 

Nu när jag läser mitt inlägg igen så låter det lite fel. "jag har rätt och dom har fel"-faktorn är ganska hög, och det var ju inte riktigt meningen.

Anledningen till jag tycker att det var felvänt var att efter att ha pratat med min kamrat (kull 03-04) fått reda på att de gjorde chins på det sättet som är lättast, alltså med handlovarna emot dig.

 

Var på gymmet imorse, riktigt gött! Går dock inte så bra med chinsen :P

Skall gå hem från jobbet ikväll, där jag är nu...opps.... skall nog arbeta lite, svejs!

Edited by Fågel Fenix
Link to comment
Share on other sites

Guest Fågel Fenix

Drar upp tråden igen. Det måste väl vara ngn annan som har ngt att skriva? Ingen trevlig anekdot från ngt marschträningstillfälle? inga stora blåsor att visa för oss andra? :baskerPa:

 

Jag har iaf gjort mitt för idag, eller ja kanske. Skall nog ev. köra ett pass ikväll också. I morse var det intervall. Jo tack, det var jobbigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kom precis hem ifrån en jävligt tråkig marsch! fy helvete vad mina M90 skaver fortfarande, är det bara jag som har problem med skavsår? äh, ska inte gnälla så mycket det går ju bra ändå. Hur går det för alla andra med träningen,rullar på? snart bara 2 mån kvar!!! :dong:

 

Kör med dubbla strumpor eller tejpa ordentligt.

Link to comment
Share on other sites

Tjena gubbar.

 

Tänkte bara fråga er om det var med nån halläning/halmstadbo som heter Andreas Kierkegaard på era uttagningar! Han pluggar till lärare i norrlandstrakterna nu, tror det rör sig om Luleå!

 

Har tyvärr inte haft kontakt med honom på länge då man själv ligger inne och allt, bra nyfiken på hur det går för honom! :)

 

Tack på förhand!

Link to comment
Share on other sites

Tjena gubbar.

 

Tänkte bara fråga er om det var med nån halläning/halmstadbo som heter Andreas Kierkegaard på era uttagningar! Han pluggar till lärare i norrlandstrakterna nu, tror det rör sig om Luleå!

 

Har tyvärr inte haft kontakt med honom på länge då man själv ligger inne och allt, bra nyfiken på hur det går för honom! :D

 

Tack på förhand!

 

Det e mkt möjligt, hans brorsa var ksp-skytt i min patrull 03/04.

Link to comment
Share on other sites

Tjena gubbar.

 

Tänkte bara fråga er om det var med nån halläning/halmstadbo som heter Andreas Kierkegaard på era uttagningar! Han pluggar till lärare i norrlandstrakterna nu, tror det rör sig om Luleå!

 

Har tyvärr inte haft kontakt med honom på länge då man själv ligger inne och allt, bra nyfiken på hur det går för honom! :baskerHV:

 

Tack på förhand!

 

Det e mkt möjligt, hans brorsa var ksp-skytt i min patrull 03/04.

 

 

Haha världen är liten, jag hälsade på en polare i Luleå i veckan, i vilket fall som helst så slutade det med att jag Andreas och några till gick ut och festade i lördags..

För att svara på frågan, nej han var ej på förinfon, han sökte till jägare på k4 i stället. / Torbjörn

Link to comment
Share on other sites

Jo, har börjar löpa in mina kängor nu, dock tycker jag att min högra känga är helt åt helvete! Den skaver och sitter inte på plats. Plus att jag tror att jag gör fel där man liksom skall ha snörena dubbel-grejsimojs där nere. Tror ni att man kan ringa ner och be dom skicka upp en storlek mindre? Börjar tvivla om mitt kängval var så himla bra :sleep:

pict20952si.th.jpg

pict20969zc.th.jpg

 

Så här ser mina (högra) ut efter cirka 2 mil i skogen och 2 mil löpning. Den högra är kass som fan tycker jag, sitter inte åt. Kan vara snörena som liksom krullar ihop sig upptäckte jag nu. Får spana mer i detta ärendet.

Edited by nilzzon
Link to comment
Share on other sites

Guest Fågel Fenix

>>Johan Nilsson

Du har fått snörningen fel. Vid vristen där de skall ligga "dubbelt" så är det upp igenom och ner igenom. Du har gjort ngt annat. Kan vara att du ev. har börjat fel --> ta upp allting. Gör om gör rätt!

 

Glöm inte att vaxa in dom så ni slipper bli blöta i vinter! (Det blev jag i helgen när jag gick över otaliga myrar) :/

Link to comment
Share on other sites

Jo de ligger allt dubbelt, men jag löste det. Istället för att stoppa ner snörena i första hålen så stoppade jag in dom underifrån, och gjorde det hela vägen upp sen till "dubbelsnörningsgrejen" och då blev allt plötsligt mycket bättre.

 

Men skall ringa imon och se om jag kan få byta ner mig en storlek, tycker inte att de sitter som de borde.

Link to comment
Share on other sites

Vet att det var en del av er på infon som klagade på "trycksår" under tramdynorna. Jag har börjat känna av detta även jag. Huden skaver mot huden, ungefär, och skapar någon sorts blåsa.

Minns någon av er vad ordinationen var mot detta?

Jag gissar på filning av dynorna samt ev lite mer ergonomiska sulor.

Link to comment
Share on other sites

Glöm inte att vaxa in dom så ni slipper bli blöta i vinter!

 

Hehe lycka till... vaxet hjälper inte länge när det blir blött.. :P

 

Vet att det var en del av er på infon som klagade på "trycksår" under tramdynorna. Jag har börjat känna av detta även jag. Huden skaver mot huden, ungefär, och skapar någon sorts blåsa.

Minns någon av er vad ordinationen var mot detta?

Jag gissar på filning av dynorna samt ev lite mer ergonomiska sulor.

 

 

Fila kontinuerligt och bada fotbad för att förhindra tryckskador..

 

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest Fågel Fenix

 

 

Glöm inte att vaxa in dom så ni slipper bli blöta i vinter!

 

Hehe lycka till... vaxet hjälper inte länge när det blir blött.. :P

 

 

 

Hur gör man för att slippa vätan då ? 8-/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...