think Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 imorgon bär det av grabbar:) 7 h 40 min tågresa bara... varför ska ni ha så mycket kläder med er? får man inte de kläder man ska ha på sig där? ska bli trevlig att träffa er /Eric Quote
Guest Fågel Fenix Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 Inte vet jag, vi kanske får den sexiga motoroverallen? även om vi får låna den så kan det vara gött att ha ngt under. Quote
nilzzon Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 Hur ofta skall du byta t-shirt? 10 strumpor? skippa några, räcker att du har ett par torra hela tiden som du kan byta till, skall vi marscha så är det bra att ha två par på samtidigt. Fotvårdsgrejer: tejp, talk, compeed. Regnkläder: har man med sig det regnar det inte, har man inte med sig det . . . Varma kläder: här hemma har det iaf varit minusgrader på natten. tunna kläder: Kan bli soligt och varmt... Ryggsäck rekommenderas, bäst för ryggen. Toknervös? Det är nog jag med, jag har mest lätt ångest eftersom jag har varit småsjuk och jag nu kökar vitlökspiller mm för att vara 100% till helgen. men viljan är dock stark! pannben frammåt!!! p.s Sova hela resan? vem skall jag då prata med? kan ju kanske vara klokt att få sig några timmars sömn dock... d.s <{POST_SNAPBACK}> Okej då tar jag en ryggsäck. Jag tar med de kläderna, jag svettas rätt så mycket - det får bli min ursäkt. Tror dock inte att jag kommer använda så mycket av grejerna, jag är br apå att återanvända skitiga kläder men det spelar inte så stor roll, nog inte bara jag som kommer lukta *hoppas* Då har jag nog koll på grejerna, var dock nära att jag glömde handduk!! Tror du att de delar ut kängor? Annars behöver man ju inte ha med alla de där grejerna till fötterna.. Argh! Kan dom inte ge oss en uniform så slipper man oroa sig så mycket över hur man skall vara klädd Over and out Quote
Guest Fågel Fenix Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 min gissning är att dom delar ut kängorna på sön. Då när vi får reda på om vi är ok eller inte. Quote
ozzie Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 (edited) daamn va mycket grejer ni tar med er, jag drog ner 4 strumpor & kallingar, träningsbrallor, underställ, en vidtät/regntät träningsjacka och 3 t-shirts. glöm inte skoskavsplåster bara va e det för inkallelsegrej man ska ha med sig? Har vart sjuk måndag - onsdag, är lite segt men det är väl bara att kötta på. Hörs imorrn allihoppa!! /56 Edited September 22, 2005 by ozzie Quote
nilzzon Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 min gissning är att dom delar ut kängorna på sön. Då när vi får reda på om vi är ok eller inte. <{POST_SNAPBACK}> "Om vi är 'ok' eller inte."? Vi är ju redan antagna och klara, denna helgen har ingen betydelse för hur framtiden kommer att se ut för oss, inte vad vi vet om iaf. Tror det är så, för det är inte någon extramönstring som det är för tex. fallskärmsjägarna. För jag kommer ju inte att klara milen, jag har vart på tok för full under detta halvåret för att kunna träna något seriöst. Quote
Rockbjörnen Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 (edited) För jag kommer ju inte att klara milen, jag har vart på tok för full under detta halvåret för att kunna träna något seriöst. <{POST_SNAPBACK}> heheh, fan det smäller imorron grabbar. ska bli fett kul o träffa alla. ta det lugnt så ses vi i karlskrona eller alvesta! hare Edited September 22, 2005 by Rockbjörnen Quote
pickensthlm Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 Tips, ta inte med halva garderoben. Ni kommer få låna grejor på plats. Ta med det som står på papprena. Kommer ni göra som vi gjorde så springer ni runt o "har skoj" med meck-overallen. onödigt att ta med så mycket saker, ni kommer ändå inte hinna/ ha användning för dom! Glöm inte sedan att berätta hur "spa-helgen" har varit! Quote
pickensthlm Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 min gissning är att dom delar ut kängorna på sön. Då när vi får reda på om vi är ok eller inte. <{POST_SNAPBACK}> "Om vi är 'ok' eller inte."? Vi är ju redan antagna och klara, denna helgen har ingen betydelse för hur framtiden kommer att se ut för oss, inte vad vi vet om iaf. Tror det är så, för det är inte någon extramönstring som det är för tex. fallskärmsjägarna. För jag kommer ju inte att klara milen, jag har vart på tok för full under detta halvåret för att kunna träna något seriöst. <{POST_SNAPBACK}> du får väl se, 19 försvann av olika anledningar på vår infohelg. Gör ert bästa, ge allt, vet att personer fick prata med psykolog o liknande om dom inte presterade godkänt på testerna. Quote
nilzzon Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 (edited) min gissning är att dom delar ut kängorna på sön. Då när vi får reda på om vi är ok eller inte. <{POST_SNAPBACK}> "Om vi är 'ok' eller inte."? Vi är ju redan antagna och klara, denna helgen har ingen betydelse för hur framtiden kommer att se ut för oss, inte vad vi vet om iaf. Tror det är så, för det är inte någon extramönstring som det är för tex. fallskärmsjägarna. För jag kommer ju inte att klara milen, jag har vart på tok för full under detta halvåret för att kunna träna något seriöst. <{POST_SNAPBACK}> du får väl se, 19 försvann av olika anledningar på vår infohelg. Gör ert bästa, ge allt, vet att personer fick prata med psykolog o liknande om dom inte presterade godkänt på testerna. <{POST_SNAPBACK}> Men dom kan ju inte skicka hem mig bara för att jag springer in milen på 60 minuter. det är ju galet! Har bestämt mig för vad jag skall ta med mig nu iaf, nu skall jag handla glass och andra förnöderheter.... för kvällen alltså Edited September 22, 2005 by nilzzon Quote
Guest Fågel Fenix Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 jag har inte druckit sedan mars för detta, och nu är jag småsjuk...Känns kanon! *ironi* Det krävs död för att jag inte skall ta mig frammåt. Ses i morgon, nu går jag på efterlängtad semester från jobbet. Börjar med en trevlig fyshelg! Quote
Cosmo Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 Men dom kan ju inte skicka hem mig bara för att jag springer in milen på 60 minuter. det är ju galet! Har bestämt mig för vad jag skall ta med mig nu iaf, nu skall jag handla glass och andra förnöderheter.... för kvällen alltså <{POST_SNAPBACK}> "Vi ser på dina resultat att du har inte klarat av alla fystester. Tyvärr så är denna tjänst väldigt fysiskt krävande och vi har inte tid att träna upp alla. Därför rekommenderar vi att du byter tjänst" Ja, precis nåt ovan är det man kan få höra om man gör inte bra i från sig - och det är inte på nåt sätt galet. Skolan lider av stora avhopp varje år (04-05: ~20% på infohelgen, ~35% under utbildningen) därför gör man mycket för att säkerställa att man får in rätt material. Så kötta på och ge aldrig upp oavsett vad som sägs... Lycka till! Quote
Fbj972 Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 (edited) Har bestämt mig för vad jag skall ta med mig nu iaf, nu skall jag handla glass och andra förnöderheter.... för kvällen alltså <{POST_SNAPBACK}> Du lär nog inte få sitta och dricka bira på kvällen - tro mig. Du lär nog göra något helt annat.. Edited September 22, 2005 by Fbj972 Quote
pickensthlm Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 Men dom kan ju inte skicka hem mig bara för att jag springer in milen på 60 minuter. det är ju galet! Har bestämt mig för vad jag skall ta med mig nu iaf, nu skall jag handla glass och andra förnöderheter.... för kvällen alltså <{POST_SNAPBACK}> "Vi ser på dina resultat att du har inte klarat av alla fystester. Tyvärr så är denna tjänst väldigt fysiskt krävande och vi har inte tid att träna upp alla. Därför rekommenderar vi att du byter tjänst" Ja, precis nåt ovan är det man kan få höra om man gör inte bra i från sig - och det är inte på nåt sätt galet. Skolan lider av stora avhopp varje år (04-05: ~20% på infohelgen, ~35% under utbildningen) därför gör man mycket för att säkerställa att man får in rätt material. Så kötta på och ge aldrig upp oavsett vad som sägs... Lycka till! <{POST_SNAPBACK}> Cosmo, visst längtar man tillbaka! Kommer ihåg hur vi möttes första gången efter milen på infohelgen, uppe på vårt logement under GSU:n, kära tvåan! Vilka minnen! Quote
Cosmo Posted September 22, 2005 Report Posted September 22, 2005 (edited) Picken: Hur kan jag glömma? Början på en fin vänskap... Och behöver du verkligen fråga om JAG längtar tillbaka? Jag förutsätter att vi ses V46 uppe på berget? Edited September 22, 2005 by Cosmo Quote
pickensthlm Posted September 23, 2005 Report Posted September 23, 2005 Picken: Hur kan jag glömma? Början på en fin vänskap...Och behöver du verkligen fråga om JAG längtar tillbaka? Jag förutsätter att vi ses V46 uppe på berget? <{POST_SNAPBACK}> Ska jobba för det! Vore "underbart" att få traska promenaden igen! Ska kolla om några andra gbgare ska upp, då är det givet! Är du hundra på att du ska dit? Kul att knalla upp för en viss uppförsbacke som är brantare än lodrät.... Quote
Cosmo Posted September 23, 2005 Report Posted September 23, 2005 Inte hundra, men ska göra allt jag kan för att komma loss... Quote
Fbj Johansson Posted September 23, 2005 Report Posted September 23, 2005 min gissning är att dom delar ut kängorna på sön. Då när vi får reda på om vi är ok eller inte. <{POST_SNAPBACK}> "Om vi är 'ok' eller inte."? Vi är ju redan antagna och klara, denna helgen har ingen betydelse för hur framtiden kommer att se ut för oss, inte vad vi vet om iaf. Tror det är så, för det är inte någon extramönstring som det är för tex. fallskärmsjägarna. För jag kommer ju inte att klara milen, jag har vart på tok för full under detta halvåret för att kunna träna något seriöst. <{POST_SNAPBACK}> du får väl se, 19 försvann av olika anledningar på vår infohelg. Gör ert bästa, ge allt, vet att personer fick prata med psykolog o liknande om dom inte presterade godkänt på testerna. <{POST_SNAPBACK}> Men dom kan ju inte skicka hem mig bara för att jag springer in milen på 60 minuter. det är ju galet! Har bestämt mig för vad jag skall ta med mig nu iaf, nu skall jag handla glass och andra förnöderheter.... för kvällen alltså <{POST_SNAPBACK}> ´ Om man inte uppfyller kraven och missar dem med stor marginal finns det personal på plats som kan hitta en bättre plats i Försvarsmakten åt dig motsvarande. Quote
pickensthlm Posted September 23, 2005 Report Posted September 23, 2005 Inte hundra, men ska göra allt jag kan för att komma loss... <{POST_SNAPBACK}> Vi hörs av via telefon när det börjar närma sig, palt 1 gäller! Quote
Jarl Posted September 23, 2005 Report Posted September 23, 2005 Berget v46, finns inga andra altenativ. Quote
pickensthlm Posted September 25, 2005 Report Posted September 25, 2005 rapport från helgens aktiviteter tack! Quote
Fbj972 Posted September 25, 2005 Report Posted September 25, 2005 rapport från helgens aktiviteter tack! <{POST_SNAPBACK}> Japp, och rappa på... ;) Quote
nilzzon Posted September 26, 2005 Report Posted September 26, 2005 Ja men tjenare gubbar. Vill ni höra hur vi har haft det? Jag kan lova er att vi kan sätta upp enmanstält 2000 med förbundna ögon i alla fall. Det är mitt bästa minne från helgen, plus det roligaste. Första natten fick vi (grupperna) sätta upp varsitt 20-tält. Tog ju sin lilla tid men tillslut lyckades vi. Sedan kom den en hund som sov med oss och samtidigt fick vi order om att det skall finnas en patrullerande vakt utanför tältet hela natten. Så vi delade in oss i mindre grupper inne i tältet och första vakten började 01.30 tror jag det var eller 00.30, alla skulle gå i en timme. Ja, när det var avklarat och det var revelj i form av skällande hundar och skrikande kaptener och löjtnanter fick vi i alla fall frukost. Frystorkade dadlar med russin och flingor. Vi begav oss till en närliggande skog där vi fick se hur man sätter upp "puppan", enmanstält 2000. någon annan kanske vill fortsätta historien om enmanstält 2000? Eller skall vi berätta om när vi fick stå nakna på en asfaltsplan och hålla kåsor rakt ut i luften? Quote
Ksp90 Posted September 26, 2005 Report Posted September 26, 2005 upprätta enmanstält 2000.......GÖR DET!!!! underbart:) men det va grymt skönt att sova i iaf. styrkeprovet och milen va ju inte helt fel det heller. hyfsat jobbigt och lagom uppslitna fötter efter det. men det gick över tillslut!!! va e spännande helg, kan tänka mig att inryckningens första dagar ser ut på ungefär samma sätt. Längtar!!! fast med lite ångest Quote
pickensthlm Posted September 26, 2005 Report Posted September 26, 2005 Några avhopp motsvarande? Quote
nilzzon Posted September 26, 2005 Report Posted September 26, 2005 Några avhopp motsvarande? <{POST_SNAPBACK}> 14 stycken som hoppade av, 7 som sa kanske. de som sa kanske fick inte ta med kängor och ryggsäck hem. Quote
Kenny Posted September 26, 2005 Report Posted September 26, 2005 Några avhopp motsvarande? <{POST_SNAPBACK}> 14 stycken som hoppade av, 7 som sa kanske. de som sa kanske fick inte ta med kängor och ryggsäck hem. <{POST_SNAPBACK}> Motiveringen till avhoppen? Blev dem tillsagda eller var det frivilligt? Quote
nilzzon Posted September 26, 2005 Report Posted September 26, 2005 Några avhopp motsvarande? <{POST_SNAPBACK}> 14 stycken som hoppade av, 7 som sa kanske. de som sa kanske fick inte ta med kängor och ryggsäck hem. <{POST_SNAPBACK}> Motiveringen till avhoppen? Blev dem tillsagda eller var det frivilligt? <{POST_SNAPBACK}> Vissa, enligt rykten måste jag tillägga, blev tillsagda att denna utbildning inte var lämplig för dem. De blev tydligen erbjudna andra tjänster då. Några, eller de flesta, hoppade nog av frivilligt. Jag var ju själv inte någon av de så jag kan tyvärr inte ge ett exakt svar. Quote
think Posted September 26, 2005 Report Posted September 26, 2005 Var ju många som låg på gränsen men endå tänker genomföra utbildningen.. Längtar redan tillbaka till FBJS /Eric Quote
nilzzon Posted September 26, 2005 Report Posted September 26, 2005 Var ju många som låg på gränsen men endå tänker genomföra utbildningen.. Längtar redan tillbaka till FBJS /Eric <{POST_SNAPBACK}> Jag längtar också. Skall börja gå in mina kängor ordentligt så fort skavsåret har fått tillbaka lite skinn på sig ;) Någon som har tips på hur man kan förbättra passformen på kängan? Hörde rykten om varmt vatten men jag tvivlar på det.. /Nilsson, aspirant 188 Quote
Recommended Posts