Krögarn Posted December 10, 2004 Report Posted December 10, 2004 Jag har precis klarat spelet och är grymt besviken på spelets längd. Det kändes mycket mycket kortare än 1:an. Vidare så hade jag faktiskt mycket svårt att förstå storyn....kanske är jag som är dum eller missade nåt men jag fattar inte. Kostymgubben släpper av en i City17, men varför? Ville han bara att man skulle leva där eller var syftet att skapa ett uppror? Miljöerna kan man inte klaga på...har aldrig sett något liknande i datorspelsvärlden, tex när man springer omkring under bron eller arean med alla gamla vrak gillade jag. Dock så saknade jag lite tankeproblem, man körde aldrig riktigt fast utan spelet flöt på enkelt. Visst spelet är jättebra, inget liknande har tidigare skådats men jag är ändå lite besviken. Satt hela tiden och tänkte ja det här är bra men snart blir det fantastiskt...men det tyckte jag aldrig att det blev. Kanske måste köra det igen och verkligen ta in spelet. Nä, jag hade nog för höga förväntingar helt enkelt.
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted December 10, 2004 Report Posted December 10, 2004 Meningen var att göra reklam för konceptet/vapnet Gordon Freeman och sälja till högstbjudande. Jag undrar dock om det inte kommer en expansion version Diablo II till det här spelet.
Pappsen Posted December 10, 2004 Report Posted December 10, 2004 @ ratchak "Meningen var att göra reklam för konceptet/vapnet Gordon Freeman och sälja till högstbjudande. Jag undrar dock om det inte kommer en expansion version Diablo II till det här spelet. " ??? Vad betyder det där du skrev just? ... du borde sluta med dom där svamparna med en genast!
Raptor Posted December 10, 2004 Report Posted December 10, 2004 Jag tyckte spelet var helt OK. Tyckte dock kapitlet "We are not going to Ravenholm" var lite surt. Att gå omkring med gravity-gun:et i en värld med zombies utan ammo till de riktiga vapnen är lite fult. Ja, vi fattar! Fysikmotorn är bra! Men det har sin begränsning att gå omkring och döda våg efter våg av zombies. Mina favorit avsnitt var Highway 17 (När man åkte bilen) och AntiCitizen 1 (Strid i bebyggelse). Världen är ju ganska förändrad sedan HL 1, HL-opposing forces och Blue Shift. Vet inte riktigt vad man ska tycka om den, tror jag gillade den tidigare världen lite bättre om jag ska vara ärlig. Men helt klart en:
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted December 11, 2004 Report Posted December 11, 2004 @ ratchak "Meningen var att göra reklam för konceptet/vapnet Gordon Freeman och sälja till högstbjudande. Jag undrar dock om det inte kommer en expansion version Diablo II till det här spelet. " ??? Vad betyder det där du skrev just? ... du borde sluta med dom där svamparna med en genast! mkkkaaaayyyy, 2 påstående, vad förstod du inte?? Det var ett svar till krögarn.
Pappsen Posted December 11, 2004 Report Posted December 11, 2004 ÖÖh kanske någon annan läsare kan förklara vad som han menar?
Limp Posted December 11, 2004 Report Posted December 11, 2004 ÖÖh kanske någon annan läsare kan förklara vad som han menar? Gissar att han menar att det är reklam för spelmotorn, det börjar bli vanligt att sälja den till andra företag så de slipper göra allt grundarbete.
Krögarn Posted December 11, 2004 Report Posted December 11, 2004 ÖÖh kanske någon annan läsare kan förklara vad som han menar? Jag tror han menade att den kostymklädde ville göra reklam för Freeman, för i slutet säger han ju att han har fått in ett par anbud av folk som vill använda Freeman. Alltså så ville den kostymklädde att man skulle starta upproret, fälla regimen och visa vad man kunde så att han kan hyra ut Freeman till andra som har problem av den saken Freeman löser.
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted December 11, 2004 Report Posted December 11, 2004 Och i mening två så teoriserar jag om troligheten att en expansion kommer snart, spelt är 3gb++ stort och det är väldigt kort. Diablo 2s expansion innebar att en fil i spelte låstes upp i originalet.
Pappsen Posted December 11, 2004 Report Posted December 11, 2004 klart som vatten... nu Tack för ert tålamod med en okunnig...
109 Eken Posted December 11, 2004 Report Posted December 11, 2004 Jag tyckte spelet var helt OK. Tyckte dock kapitlet "We are not going to Ravenholm" var lite surt. Att gå omkring med gravity-gun:et i en värld med zombies utan ammo till de riktiga vapnen är lite fult. Ja, vi fattar! Fysikmotorn är bra! Men det har sin begränsning att gå omkring och döda våg efter våg av zombies. Ähh, det var kul som omväxling, tyckte jag. Som PCGamer sa i sin recension: det enda som är bättre än en skrikande, brinnande zombie är en skrikande, brinnande halv zombie som fortsätter kräla efter dig
Guest J-Star Posted December 16, 2004 Report Posted December 16, 2004 Nu är det min tur att fastna i träsket.... strax efter midnatt gav älsklingen mig min födelsedagspresent. /J
Guest J-Star Posted January 6, 2005 Report Posted January 6, 2005 Fy faaaan vad jag hatade fängelse-stormningen i "Entaglement"! Svårt som attan! Har precis klarat av den genom att stänga in mig med mina tre turrets i en cell och låta dem göra jobbet. Granater var ett mindre problem men de fixades genom att slänga ut dem genom dörren igen. /J
Torak Posted January 6, 2005 Report Posted January 6, 2005 Tog flera dagar att installera efter att det kom forbi DX-kollen. Fick sitta over natten for att dekryptera. Nu kommer jag till tredje banan - och datorn kraschar varje gang den dar gubben lutar sig ut och sager "Psst!" Gah!
Magnus Posted January 6, 2005 Report Posted January 6, 2005 Tog flera dagar att installera efter att det kom forbi DX-kollen.Fick sitta over natten for att dekryptera. Nu kommer jag till tredje banan - och datorn kraschar varje gang den dar gubben lutar sig ut och sager "Psst!" Gah! Piratkopia?
Torak Posted January 7, 2005 Report Posted January 7, 2005 Nix, men jag borjar fundera pa om jag inte borde ha provat det forst. Nej, det har ar en riktig, arligt inhandlad HL2 Collector's Edition, inkopt pa Amazon.co.uk for £38 eller ditat. Sa far man en platburk, nagon slags trailer for strategiguiden, en t-shirt som jag inte har ids kolla pa annu, och en DVD i ett sant dar kasst slimline-fodral som gratisskivor pa datatidningar kommer i. Ett sant har stort spel, for ett sant har stort pris, kunde man inte atminstonde fa ett vettigt DVD-fodral och en manual? Sen att jag far BSOD av sjalva spelet gor ju inte saken battre...
Pappsen Posted January 7, 2005 Report Posted January 7, 2005 har nu spelat ett tag, är en bit förbi fängelsescenen. spelet är bra tycker jag. Men nu till min undring, är det någon här som har, för hundra år sedan, spelat ett spel som hette "redneck rampage"? Jag tycker att spelkänslan när man kör proppellerdrivna träskbåten är precis likadan som i gamla redneck. Lika är det med helikoptern som hovrar och skjuter, påminner starkt om "rymdskeppet" i Redneck. Dessutom sättet att ta sig genom spelet med hårt styrda banor är lika. Tror att dom snott en hel del därifrån, nå´n som tror lika?
Predikant Larsson Posted January 7, 2005 Report Posted January 7, 2005 Jodå, jag har till och med kvar "Redneck Rampege" i hyllan här. Tyvärr är jag lite för oteknisk för att få det att fungera bra eftersom det är så gammalt. Det var faktiskt riktigt charmigt.
Pete Posted January 7, 2005 Report Posted January 7, 2005 Nix, men jag borjar fundera pa om jag inte borde ha provat det forst. Nej, det har ar en riktig, arligt inhandlad HL2 Collector's Edition, inkopt pa Amazon.co.uk for £38 eller ditat. Sa far man en platburk, nagon slags trailer for strategiguiden, en t-shirt som jag inte har ids kolla pa annu, och en DVD i ett sant dar kasst slimline-fodral som gratisskivor pa datatidningar kommer i. Ett sant har stort spel, for ett sant har stort pris, kunde man inte atminstonde fa ett vettigt DVD-fodral och en manual? Sen att jag far BSOD av sjalva spelet gor ju inte saken battre... Testa med detta: Ladda hem senaste drivrutinerna för grafikkort, ljudkort och ev moderkort.
Magnus Posted January 7, 2005 Report Posted January 7, 2005 Nix, men jag borjar fundera pa om jag inte borde ha provat det forst. Nej, det har ar en riktig, arligt inhandlad HL2 Collector's Edition, inkopt pa Amazon.co.uk for £38 eller ditat. Sa far man en platburk, nagon slags trailer for strategiguiden, en t-shirt som jag inte har ids kolla pa annu, och en DVD i ett sant dar kasst slimline-fodral som gratisskivor pa datatidningar kommer i. Ett sant har stort spel, for ett sant har stort pris, kunde man inte atminstonde fa ett vettigt DVD-fodral och en manual? Sen att jag far BSOD av sjalva spelet gor ju inte saken battre... Har du tittat om det finns någon patch till spelet?
Cosmo Posted January 7, 2005 Report Posted January 7, 2005 Vet inte vad du har för grafikkort men detta funkade för mig (Nvidia GF3, 56.72) efter konstanta BSODs så vi chansar. Det jag gjorde var att ändra anti-aliasing och anisotropic filtrering från application controled till manullt (off i mitt fall) i nvida-grafikinställningarna. (Control Panel-->Display Properties-->Settings-->Advanced--><nvida-kort>) Hoppas detta funkar för dig också...
Torak Posted January 10, 2005 Report Posted January 10, 2005 Japp, allt (grafik, ljud, HL2, Steam) ar uppdaterat. Vivendi och Valves tech support kan inte heller klura ut problemet. Cosmo, tack for tipset - ska prova!
Mackan_ Posted January 10, 2005 Report Posted January 10, 2005 hmm får du mkt ljud-upprepningar i spelet? om du får det uppdatera till nya beta drivsarna dvs 67.02 eller nåt sånt kan det vara nåt fel på din DVD spelare? eller själva disken?
Torak Posted January 10, 2005 Report Posted January 10, 2005 Nja, DVD-spelaren ar fullt fungerande, skivan verkar ocksa vara det. Nar jag forst startade spelet hackade det en hel del, men det var nog for jag hade det pa hogre upplosning an min 1.9GHz laptop klarade av. Har senaste drivrutinerna for allt.
Guest J-Star Posted January 24, 2005 Report Posted January 24, 2005 Äntligen färdig med spelet. Lite krystat sista kapitel, ett abrupt slut och en sjudjäkla cliffhanger... men annars topp-betyg. Klart värdig fortsättning på Half-Life serien. Ser fram emot fortsättningen. Vad G-Man ville? Att låta Gordon knäcka citadellet? Varför vet vi inte. Noterade ni den snygga hyllningen med Dr. Kleiners tama "head humper"? Normalt kallade han den "Lamarr"... men precis i slutet av Entanglement säger han "There's only one Hedy!". Alltså heter djuret Hedy Lamarr. /J
BJK Posted January 28, 2005 Report Posted January 28, 2005 Nu skulle jag behöva lite hjälp med ett ställe i spelet.... Är i Ravenholm och har hamnat på något ställe där det är en gul byggnad med någon typ av gammal linbana i taket. Vidare så kan man hoppa upp och springa runt på taknockar och efter husväggar via brädor som ligger utlagda, men man kommer inte så långt. Som jag ser det så verkar det som om man ska köra fram linbanan en bit för att sedan hoppa på den till nästa byggnad eller? Men jag hittar ingen switch motsv till att manövrera denna linbana? Har varit fast här ett bra tag nu...... så jag tar tacksamt emot hjälp!
achilleos Posted January 28, 2005 Report Posted January 28, 2005 http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/fil...lf_life_2_a.txt
BJK Posted January 28, 2005 Report Posted January 28, 2005 Tack! Hittade det här avsnittet som jag tror är det som gäller : "Climb the stairs back there and up into a control tower. Throw the switch to send a platform out into the street. You'll need that in a moment, trust me." Men jag måste vara seriöst blind, för jag hittar ingen switch där linbanan med plattformen går ut från det gula huset???
achilleos Posted January 28, 2005 Report Posted January 28, 2005 Jag hade exakt samma problem som du, men löste det när jag läst denna walkthrough...nu var det ju ett tag sedan jag körde det så jag kan inte ge några konkreta tips, men som det står så finns det en switch där nånstans...bara att leta vidare och vara noggrann!
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.