JBP Posted November 30, 2004 Report Posted November 30, 2004 Holy shit, nån mer än jag som ärpå/har spelat igenom "We don't go to Ravenholm..." ? :( Det är fan det läskigaste i ett spel, någonsin! varvade spelet för en vecka sen... *suck* hade hoppats på att det skulle vara lite längre... :(
2Sharp Posted November 30, 2004 Report Posted November 30, 2004 Holy shit, nån mer än jag som ärpå/har spelat igenom "We don't go to Ravenholm..." ? :( Det är fan det läskigaste i ett spel, någonsin! varvade spelet för en vecka sen... *suck* hade hoppats på att det skulle vara lite längre... :( Spelade klart det igår, jag har för mig att ettan var längre? Alt. hade jag mer tid den här gången... Förbannat bra, när får vi missionpacks??
Stefan F Posted November 30, 2004 Report Posted November 30, 2004 Unisont ställer jag mig nu upp och buar åt er som har PCar som klarar av HL2 (och Doom3, och FarCry, och Joint Operations, och...). Fy på er! Så, då var det avklarat, då kan jag sätta mig ner och sura tills jag själv skaffat en ny hetare PC. :P
Pappsen Posted November 30, 2004 Report Posted November 30, 2004 Kan ni se hur lång tid det tog er att spela igenom spelet? Redovisa tiderna här får vi se hur bra ni är.... nä skoja bara..vill veta bara. HL skulle ju ta 40-60 timmar vill jag minnas och det stämde ju ganska bra det, hur e det med HL2?
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted November 30, 2004 Report Posted November 30, 2004 Kan ni se hur lång tid det tog er att spela igenom spelet? Redovisa tiderna här får vi se hur bra ni är.... nä skoja bara..vill veta bara. HL skulle ju ta 40-60 timmar vill jag minnas och det stämde ju ganska bra det, hur e det med HL2? Kan jag se ngnstans hur lång tid jag spelat?
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted November 30, 2004 Report Posted November 30, 2004 Klockan? Menar du att jag ska hålla kolla på antalet spelade timmar själv?? Det är ju svårt, man är ju ganska fokuserad...
Pappsen Posted November 30, 2004 Report Posted November 30, 2004 skojja bara i gamla HL såg man när man "savade" hur länge man spelat tex om man körde "load game" sorry om jag sårade dig
Shock Posted December 1, 2004 Report Posted December 1, 2004 Sidospår och smygreklam: För de som fortfarande undrar vad sjutton det är frågan om eller de som inte spelat Half-Life 2, så finns en recension (av bland annat undertecknad) här: http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=682
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted December 1, 2004 Report Posted December 1, 2004 Half-Life 2 DeathMatch är släppt nu, bara att starta/starta om Steam
SWERT Posted December 2, 2004 Report Posted December 2, 2004 Maffigt, Intressant, snyggt, häftigt är mina 4 kommentarer av spelet.Nästan snyggare än Doom3, eller jo det är snyggare, bitvis assnyggt. Banorna är underbart designade. Fysikmotorn är mycket rolig, och gravitygun v2 är kanonrolig att leka med Det som sätter frågetecken är Steam och kopieringsskyddet. Men annars, kan jag rekomendera detta spela.. KÖP ! Jag kan inte vänta tills det börja moddas tuffa mods till detta. CounterStrike Source som kom till.. tja nästan samma, fast snyggare då. 4½ av fem möjliga Jag är ny på soldf forumet. den malaj gubben är vacker, Kul betygsystem btw
Fallschirmjager Posted December 2, 2004 Report Posted December 2, 2004 Tog för mig ca 12-13 timmar att ta mig igenom spelet... Hade hoppats på att det skulle vara längre...Första spelet tog bra mycket längre tid.... Iaf väl spenderade timmar framför burken=)Underbart spel!
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted December 2, 2004 Report Posted December 2, 2004 Går ju inte att jämföra hur du spelade när etttan kom ut och iofs, du lär ju ha ett bättre speltänkande nu än då, ok hl2 är kortare än hl1. Tänk på hur snabbt vissa kan spela igenom quake --> 12minuter
Lockwed Posted December 3, 2004 Report Posted December 3, 2004 Har hört att dom ska släppa Half-Life 1 med samma grafik och fysik, är det bara jag som hört eller finns det kanske ngn som tillockmed sitter och trycker på lite kunskap om detta?
Shock Posted December 3, 2004 Report Posted December 3, 2004 Jodå, Half-Life: Source kommer inom kort. Rykten säger att det redan är aktiverat för försäljning (och då nedladdning) via Steam men jag har inte hört om någon som prövat det än. Visst vore ny grafik trevligt, men jag tror inte vi får se någon gravgun tyvärr och Half-Life hade ju till skillnad från sin efterföljare inga fordon (förutom tågvagnarna).
Prickskytten Posted December 3, 2004 Report Posted December 3, 2004 Angående Half-Life: Source så tror jag inte att det kommer att vara (är klart?) i Source-motorn. Har för mig att Valve har uppdaterat lite shaders och annat smått och gott, samt lagt till ragdoll-fysik. Det har dock aldrig varit tal om att göra om hela klabbet i Source. Det är så jag har uppfattat det, i alla fall. Och sedan att första spelet var längre än det andra... det vet jag inte om jag tycker. Möjligen spelar mitt minne mig ett spratt (det går alltid MYCKET fortare att klara ut ett spel andra gången, konstigt nog...), men jag tycker ändå att tvåan var snäppet längre (och bättre). Har sett en film när en kille kör ut HL 1 på en timme, i alla fall.
BJK Posted December 3, 2004 Report Posted December 3, 2004 Jah har iaf fastnat i en hamnbassäng med med några gamla fartygsvrak åkandes på min pontonmoppe och vet inte hur jag kommer vidare riktigt..... :( Under kajen går det att åka, om man kan ta sig in dit på något sätt..... och sedan ser det ut som om man kan hoppa från/till ett avloppsrör i kajkanten och ett av båtvraken? Tar tacksam emot hjälp och hintar!
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted December 3, 2004 Report Posted December 3, 2004 Röd container längst bort, spräng dörrarna och åk igenom containern sen följer du bara gången under piren, easy as pie. (jag hoppade iofs av den och sprang under piren bort och sprängde sen tillbaka och hämta cykeln ;) )
Guest Techno-Mattan Posted December 5, 2004 Report Posted December 5, 2004 Hittade spelet på Elgiganten Onlineshop för 329:- (+frakt 35:-), är det ett vettigt och gångbart pris på spelmarknaden Sverige? Köpte spelet på ElGiganten härrom dagen. Samma pris i butik. 329:- Så skynda, skynda ni som inte redan har köpt det. Har dock ett BIG PROBLEM när jag skall starta det.... Efter Valve-gubben mä kranen i ögat stänger det ner å man kommer ut i Windows med felmeddelandet: "HALF-LIFE 2 hl2.exe - Programfel" "" Instruktionen på "0x0145b370" refererade till minnet på ......bla bla blaa... Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "read". "" Någon som vet varför det blir såhär? Kan det vara att grafikkortet inte klarar av spelet? Har en nyinköpt burk med CPU: AMD Athlon64 3400+ ( 2.4GHz ),1024Mb i internminne, OS: Windows2000, och nuvarande grafikkort GeForce2 MX 440 då. ( Väntar ju fortfarande...... på att mitt beställda ASUS Radeon AX800XT Platinum ...skall komma )...... Får la lira lite CS:Source sålänge då..... ÅÅåhhh!!!! / Matte.
Stockman Posted December 5, 2004 Report Posted December 5, 2004 Det är precis som du tror, grafikkortet är för oaktuellt för att kunne lira HL2.
109 Eken Posted December 5, 2004 Report Posted December 5, 2004 Det är precis som du tror, grafikkortet är för oaktuellt för att kunne lira HL2. Nej det är det inte. Har samma grafikkort och kan köra HL2, kan vara att du inte har de senaste drivrutinerna
Guest Techno-Mattan Posted December 5, 2004 Report Posted December 5, 2004 Det är precis som du tror, grafikkortet är för oaktuellt för att kunne lira HL2. Nej det är det inte. Har samma grafikkort och kan köra HL2, kan vara att du inte har de senaste drivrutinerna Okaaj 109 Eken... Ska uppdatera lite drivisar då. Thx! B)
Stockman Posted December 5, 2004 Report Posted December 5, 2004 Det är precis som du tror, grafikkortet är för oaktuellt för att kunne lira HL2. Nej det är det inte. Har samma grafikkort och kan köra HL2, kan vara att du inte har de senaste drivrutinerna Hur bra flyter det med det grafikkortet? Har svårt att få det att fungera med GeForce 3.
ThornBjorn Posted December 5, 2004 Report Posted December 5, 2004 Det är precis som du tror, grafikkortet är för oaktuellt för att kunne lira HL2. Nej det är det inte. Har samma grafikkort och kan köra HL2, kan vara att du inte har de senaste drivrutinerna Hur bra flyter det med det grafikkortet? Har svårt att få det att fungera med GeForce 3. Jag har inga som helst problem att köra det med Geforce 3.
Stockman Posted December 5, 2004 Report Posted December 5, 2004 Det är precis som du tror, grafikkortet är för oaktuellt för att kunne lira HL2. Nej det är det inte. Har samma grafikkort och kan köra HL2, kan vara att du inte har de senaste drivrutinerna Hur bra flyter det med det grafikkortet? Har svårt att få det att fungera med GeForce 3. Jag har inga som helst problem att köra det med Geforce 3. Konstigt. För mycket skit på min dator kanske? Vad har du för dator i övrigt? (Processor, RAM osv...)
109 Eken Posted December 5, 2004 Report Posted December 5, 2004 Jag har en 1,4 Ghz pentium 4 med 256 Mb RAM och Win XP Det flyter rätt hyfsat men jag har ju knappast högsta inställningarna kör i 1024*768 upplösning. Det enda som är lite jobbigt är att det blir rätt långa laddtider och att man vet att det kunde sett mycket bättre ut ;)
Stockman Posted December 5, 2004 Report Posted December 5, 2004 Jag har en 1,4 Ghz pentium 4 med 256 Mb RAM och Win XPDet flyter rätt hyfsat men jag har ju knappast högsta inställningarna kör i 1024*768 upplösning. Det enda som är lite jobbigt är att det blir rätt långa laddtider och att man vet att det kunde sett mycket bättre ut ;) Wei, jag har ju 1.7 GHZ 512 RAM, kanske borde kolla om jag verkligen har senaste drivrutinen till grafikkortet, det verkar ju inte så. Tack för hjälpen.
ThornBjorn Posted December 6, 2004 Report Posted December 6, 2004 Det är precis som du tror, grafikkortet är för oaktuellt för att kunne lira HL2. Nej det är det inte. Har samma grafikkort och kan köra HL2, kan vara att du inte har de senaste drivrutinerna Hur bra flyter det med det grafikkortet? Har svårt att få det att fungera med GeForce 3. Jag har inga som helst problem att köra det med Geforce 3. Konstigt. För mycket skit på min dator kanske? Vad har du för dator i övrigt? (Processor, RAM osv...) Jag har 2.20 GHZ pentium 4, 512 RAM.
albizona Posted December 6, 2004 Report Posted December 6, 2004 HL2 flyter på rätt bra på de flesta datorer det anpassar sig till tex DX7, DX8.1 och DX9
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.