Sgt Andersson Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 Varför inte starta en ny tråd om detta ämne... Hittade lite info på Livgardets hemsida: http://www.livgardet.mil.se/article.php?id=8004 Quote
Kn Glock Posted November 5, 2004 Report Posted November 5, 2004 Jag lovar att inte åka till Kosovo en gång till. Quote
Sgt1clHansson Posted November 5, 2004 Report Posted November 5, 2004 Jag lovar att inte åka till Kosovo en gång till. ...också känt som försvarsmaktens oftast svikna löfte ! Quote
1012LöfqvistKS07 Posted November 5, 2004 Report Posted November 5, 2004 Jag lovar att inte åka till Kosovo en gång till. Hahaha, jag hade fått för mig att herrn löjtnanten trivdes rätt bra där nere Quote
Elgen Posted November 5, 2004 Report Posted November 5, 2004 Någon som känner till tidtabellen för uttagning och ringvecka? Quote
Sgt Andersson Posted November 12, 2004 Author Report Posted November 12, 2004 Enligt uppgifter från en annan tråd (Major Snarf) gäller följande: "Rinvecka för KS12 Taskforce är v 449. Plutoncheferna kommer att börja ringa from måndag kväll. De får information av oss på IntUtbE och PersE US den dagen. Stf Batch på Taskforcestaben och Kompch (B-Coy) kommer från Livgardet." Quote
Caprice Posted November 13, 2004 Report Posted November 13, 2004 Aldrig mer en mission under gardets vingar!!!!!!! Caprice --> <-- Gardet Quote
Sgt Andersson Posted November 13, 2004 Author Report Posted November 13, 2004 Aldrig mer en mission under gardets vingar!!!!!!! Caprice --> <-- Gardet Haha det sa jag också en gång men man kommer över det Quote
Sgt Andersson Posted November 26, 2004 Author Report Posted November 26, 2004 Enligt uppgifter från en annan tråd (Major Snarf) gäller följande: "Rinvecka för KS12 Taskforce är v 449. Plutoncheferna kommer att börja ringa from måndag kväll. De får information av oss på IntUtbE och PersE US den dagen. Stf Batch på Taskforcestaben och Kompch (B-Coy) kommer från Livgardet." Jaha... då börjar det väl snart ringa i stugorna då... Själv hoppas jag över Kosovo även denna gång. Men man kan ju undra när ringveckan för LA04 börjar Quote
KaffeKalle Posted November 26, 2004 Report Posted November 26, 2004 Aldrig mer en mission under gardets vingar!!!!!!! Caprice --> <-- Gardet Haha det sa jag också en gång men man kommer över det Varför? (nån som har nån story om Övlt/Mj/Kn Ölmeborg? ) Quote
Sgt CJ Posted November 29, 2004 Report Posted November 29, 2004 Hej alla, här kommer mitt första inlägg. Fattar inte hur denna suveräna site ungått mig tills nu. Söker för första gången, bl.a. då till KS12, så jag hoppas liksom ni andra på ett visst samtal under denna vecka. Faktum är att det är tack vare denna tråd (tack till Sgt Andersson) som jag överhuvudtaget känner till att ringveckan är nu. Vet inte riktigt hur stora förhoppningar man vågar ha som "rookie". Har varken några kontakter eller någon PC att förlita mig på. Någon annan i samma sits? Lycka till! Quote
Pete Posted November 29, 2004 Report Posted November 29, 2004 Hej alla, här kommer mitt första inlägg. Fattar inte hur denna suveräna site ungått mig tills nu. Söker för första gången, bl.a. då till KS12, så jag hoppas liksom ni andra på ett visst samtal under denna vecka. Faktum är att det är tack vare denna tråd (tack till Sgt Andersson) som jag överhuvudtaget känner till att ringveckan är nu. Vet inte riktigt hur stora förhoppningar man vågar ha som "rookie". Har varken några kontakter eller någon PC att förlita mig på. Någon annan i samma sits? Lycka till! Det är bara till att hålla tummarna och hoppas. Söktrycket är lite olika beroende på tjänst så det beror lite på vad du sökt. Eftersom det finns färre av t.ex mekaniker än t.ex skyttesoldater så finns det en större teoretisk chans att komma med om tjänsten är sällsynt. Sen är det väl egentligen lite lotto, har man tur så gillar plutonchefen ansökan och man blir uppringd. Jag har sökt en gång förut, kom inte med då men nån gång ska det väl lyckas. :P Detsamma och välkommen till forumet! Quote
Jända Posted November 29, 2004 Report Posted November 29, 2004 Någon annan i samma sits? Jodå, men jag kan inte säga att man är speciellt hoppfull då det som sagt är sätt högt tryck på skyttesoldattjänsterna. Men man kan ju bara söka och hoppas. Quote
Sgt CJ Posted November 29, 2004 Report Posted November 29, 2004 Hej alla, här kommer mitt första inlägg. Fattar inte hur denna suveräna site ungått mig tills nu. Söker för första gången, bl.a. då till KS12, så jag hoppas liksom ni andra på ett visst samtal under denna vecka. Faktum är att det är tack vare denna tråd (tack till Sgt Andersson) som jag överhuvudtaget känner till att ringveckan är nu. Vet inte riktigt hur stora förhoppningar man vågar ha som "rookie". Har varken några kontakter eller någon PC att förlita mig på. Någon annan i samma sits? Lycka till! Det är bara till att hålla tummarna och hoppas. Söktrycket är lite olika beroende på tjänst så det beror lite på vad du sökt. Eftersom det finns färre av t.ex mekaniker än t.ex skyttesoldater så finns det en större teoretisk chans att komma med om tjänsten är sällsynt. Sen är det väl egentligen lite lotto, har man tur så gillar plutonchefen ansökan och man blir uppringd. Jag har sökt en gång förut, kom inte med då men nån gång ska det väl lyckas. :P Detsamma och välkommen till forumet! Tack för välkomnandet! Hur var förfarandet den gången du inte kom med? Ringde de i alla fall eller fick du vänta på det skriftliga beskedet för att få veta? Har inte haft mobilen mer än en halv meter ifrån mig idag, men ingen har ringt...kan inte vara bra för nerverna det här... Quote
Pete Posted November 29, 2004 Report Posted November 29, 2004 Tack för välkomnandet! Hur var förfarandet den gången du inte kom med? Ringde de i alla fall eller fick du vänta på det skriftliga beskedet för att få veta? Har inte haft mobilen mer än en halv meter ifrån mig idag, men ingen har ringt...kan inte vara bra för nerverna det här... Inget samtal, fick email och brev efter några veckor: "Din ansökan har inte föranlett någon uttagning bla bla bla....." Jo, samma för mig, brukar hoppa till lite när telefonen ringer. Quote
Kn Glock Posted November 30, 2004 Report Posted November 30, 2004 Jag lovar att inte åka till Kosovo en gång till. Jag lovar att jag lovar. ;) Quote
kevlarsko Posted November 30, 2004 Report Posted November 30, 2004 Är det någon som har koll på vilka som chefar för den här expeditionen (KC/PC)? Är det bara folk från gardet och är de något att ha? Dessutom undrar jag hur de sköter rekryteringen-tar de mest från de egna leden eller tar de även in riktiga människor? Ta nu inte illa upp om ni tillhör gardet,men de har ju ett ganska så grundmurat rykte som varande lite övernitiska med kängputsen! Kevlarsko som funderar på att försöka infiltrera KS12 Quote
Guest KioskVeltare Posted November 30, 2004 Report Posted November 30, 2004 Har inte haft mobilen mer än en halv meter ifrån mig idag, men ingen har ringt...kan inte vara bra för nerverna det här... på tal om inte bra för nerverna, det låg ett vitt kuver från försvarsmakten och väntade på mig här hemma. hjärtat började pumpa lite i hopp om att det var antagningen till KS12 som hade gått igenom. men ack, det stod bara att jag inte hade kommit med vill LA03 (vilket jag iofs redan visste) förbannat också..... Quote
blofeld Posted November 30, 2004 Report Posted November 30, 2004 Jag lovar att inte åka till Kosovo en gång till. du kanske skulle prova att lämna campen någon mission och se hur det känns (baccis till bondsteel räknas inte) Quote
Ths Posted November 30, 2004 Report Posted November 30, 2004 Fick också ett brev idag från OPIL. Tänkte också på att KS12 hade gått åt H-e, men det var bara besked ang LA03 om att ej heller jag passade in i den målgruppen. Quote
Scribe Posted December 1, 2004 Report Posted December 1, 2004 Uppringd och intervjuad igår angående KS12. grpch Sökgrupp. Någon annan som blivit intervjuad till Sökpluton? Quote
Ebbe Posted December 1, 2004 Report Posted December 1, 2004 Uppringd idag... SISU-förare B-Coy. Men det blir EN03 istället... ska försöka hålla mitt löfte att inte sätta min fot på balkan igen! :P Quote
Sgt Andersson Posted December 1, 2004 Author Report Posted December 1, 2004 Aldrig mer en mission under gardets vingar!!!!!!! Caprice --> <-- Gardet Haha det sa jag också en gång men man kommer över det Varför? (nån som har nån story om Övlt/Mj/Kn Ölmeborg? ) Varför aldrig mer eller varför man kommer över det? Quote
Golf_Echo5 Posted December 1, 2004 Report Posted December 1, 2004 Japp , idag blev man uppringd och förhörd angående intresse om Ks 12. Quote
Fk Bengtsson Posted December 1, 2004 Report Posted December 1, 2004 Blev uppringd igår. Hoppas på det bästa. Quote
Sgt CJ Posted December 2, 2004 Report Posted December 2, 2004 Stort grattis till er som blivit uppringda. Ni förtjänar det säkert! Går med en hög stressfaktor kvällstid...vågar knappt använda telefonen själv av rädsla att blockera linjen. Hade ett "stort vitt kuvert" i posten jag med men det var ifrån civilingenjörsförbundet...typ motsatsen till vad jag hoppats på. Jaja, jag håller tummarna för oss som väntar på besked och tillönskar er som redan vet. Quote
Sgt CJ Posted December 2, 2004 Report Posted December 2, 2004 Förresten, några insider-tips på hur samtalen såg ut? Är det konkreta frågor om en själv eller är det mer psykologisk-profil det handlar om? Quote
Ebbe Posted December 2, 2004 Report Posted December 2, 2004 Förresten, några insider-tips på hur samtalen såg ut? Är det konkreta frågor om en själv eller är det mer psykologisk-profil det handlar om? Nja, det vanliga.. Hur ser ens sociala status ut (flickvän eller ej), fysisk kondition, hälsa, vad förväntar man sig av missionen, vilka egenskaper besitter man, tidigare missioner, körkort och förarbevis, positiva och negativa sidor me en själv, varför vill man åka... lite såna saker vill de veta. Hoppas det ger en liten aning om vad som frågas.. Quote
Steinhammer Posted December 2, 2004 Report Posted December 2, 2004 Dom ringde igår och jag tackade ja till SISU förare KS12. Quote
Sgt CJ Posted December 2, 2004 Report Posted December 2, 2004 Förresten, några insider-tips på hur samtalen såg ut? Är det konkreta frågor om en själv eller är det mer psykologisk-profil det handlar om? Nja, det vanliga.. Hur ser ens sociala status ut (flickvän eller ej), fysisk kondition, hälsa, vad förväntar man sig av missionen, vilka egenskaper besitter man, tidigare missioner, körkort och förarbevis, positiva och negativa sidor me en själv, varför vill man åka... lite såna saker vill de veta. Hoppas det ger en liten aning om vad som frågas.. Toppen. Inte för att jag tror "förberedda" svar skulle gå hem, men det kan vara bra att veta Quote
Recommended Posts