Jump to content

Recommended Posts

Fick befattmningsnummret 2121, SISU-förare

 

Då borde det betyda att jag hamnade på: andra skyttekompanitet, stab/tross-pluton, andra skyttegruppen, och är då alltså stf där.

 

Låter knepigt att en SISU-förare skulle bli stf gruppchef.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

På KS10 Var befattningsnumren på Strigruppen enligt följande:

 

2120=C Strigrupp

2122=SISU-Förare/Skytt

2123=SISU-Förare/Skytt

2124=Signalist

 

I och med att stf numera inte finns på strigruppen, så tror jag att dom bara har valt att inte hoppa över 2121 som dom gjorde på KS10.

 

2110-2115 = Stabsgrupp

2130-2135 = Packgrupp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hallå, hallå igen, återigen tillbaka för att ställa en fråga.

 

Så här nu, helgen innan inryck, så har det börjat klia lite i fingrarna och dagarna känns låååånga.

Men i vilket fall så efter lite läsning på forumet så skulle jag faktiskt vilja veta om det blir en del sisu-körning för min del(och andras för den delen), eller om nästan allt löses med GW eller dylikt som det nmäns lite överallt.

 

tack på förhand.

Link to comment
Share on other sites

En hel del GW blir det, SISU-förarna har hunnit klaga en del. Det hela beror så klart på läget. Nu under tiden vid årsdagen av kravallerna har det blivit en hel del SISU.

 

Se till att orientera din gruppchef om att egna initiativ är bra så länge det inte har kommit en tydlig order om vad som ska användas...

Link to comment
Share on other sites

Även jag som tillhör den där selebra skaran av soldater som lovat dyrt och heligt att aldrig mer sätta min fot på Balkan sitter nu och räknar ner inför inryck och rotation.

Bara 10 dagar kvar i civila kläder.

 

Någon mer här som skall med ner på 12 och liga på Rep???

 

Edit: Fredagsflink

Edited by Lillebror81
Link to comment
Share on other sites

Guest andrip

1/2 - När "Sök-pluton" inte har sökuppgifter agerar de då som en ordinarie skyttepluton? Om inte, vad skiljer dem åt?

 

2/2 - Har man under utbildningen i Sverige Kvälls/natt permission?

(Bor inte alltför långt ifrån Kungsängen och undrar om möjligheterna att träffa sambon tiden innan rotation.)

 

 

/KS12 - Psksold/ksp - sök

Edited by andrip
Link to comment
Share on other sites

@andrip

 

Sökplutonen är en skyttepluton med lite mer utrustning och en 3-veckors sökutbildning i bagaget. Hur mycket sök det blir beror på läget i området och vad chefen prioriterar.

 

Räkna med något sök i veckan och förutom det så är det ordinarie skytteuppgifter.

 

Vi ses v.16.

 

/ IB2 (Sökinstruktör)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Man måste säga att man blir en del avundsjuk på er som är

på gång ner på mission :}

Kom inte med denna gång, man går och hoppas man kommer med nästa   :}

Japp! Samma här!

:D

Ni är välkomna i juni. Vi ska ta väl emot er. Nu börjar man ana slutet på KS11...

 

:sniper:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Vill du redan hem Johan...trodde du gillade Kosovo... det tar bara några veckor sedan sitter du o letar vakanser igen...

Vet jag väl.... :P

 

Men man kan väl få vara trött på CV i nån vecka i alla fall? Efter det är det nog bara att börja längta igen... :banghead:

Link to comment
Share on other sites

alfie  Posted den May 20 2005, 21:18

  är det inte bättre att erkänna att du redan sökt ks13 och letar vakanser på 12:an för fullt? cool.gif

 

Erkänn att du också gör det! Du måste ju fan ha barn motsv i Ajvalia som du måste se efter... :blink:

Link to comment
Share on other sites

är det inte bättre att erkänna att du redan sökt ks13 och letar vakanser på 12:an för fullt? B)

Jag har faktiskt lyckats stå emot hittills. Har inga ansökningar inne nu, jag lovar... :angry:

 

Men jag lovar inget om hur länge det håller... :o

Link to comment
Share on other sites

Erkänn att du också gör det! Du måste ju fan ha barn motsv i Ajvalia som du måste se efter...  :D

 

Erkänner, KS13 är sökt, dock kan jag lova att även om jag skulle komma med kommer jag, tro det eller ej, INTE åka... ALDRIG MER KOSOVO :D

 

Ang. vakanser ks12 kan vi snacka om det senare...

Link to comment
Share on other sites

Erkänn att du också gör det! Du måste ju fan ha barn motsv i Ajvalia som du måste se efter...  :D

 

Erkänner, KS13 är sökt, dock kan jag lova att även om jag skulle komma med kommer jag, tro det eller ej, INTE åka... ALDRIG MER KOSOVO :D

 

Ang. vakanser ks12 kan vi snacka om det senare...

OK då, får jag 1000:- om du mot ditt löfte åker till Kosovo igen då? :D

Eftersom du så högtidligt LOVAR det så borde det väl inte vara några problem väl?! B)

Link to comment
Share on other sites

OK då, får jag 1000:- om du mot ditt löfte åker till Kosovo igen då?  :lala:

Eftersom du så högtidligt LOVAR det så borde det väl inte vara några problem väl?!  B)

 

Du ska få 10 000:- om jag åker på mission till Kosovo igen! B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...