Jump to content

Recommended Posts

• Replies 3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted (edited)
F9F-5P

Visst är det en spaningspanther, en underbar liten maskin, du har dessutom hittat orginalbilden. Har en sådan här på byggbordet...går itne fort men förr eller senare blir den klar

panther3rv.th.jpg

Edited by imint
Posted (edited)

Nope.

Om ingen mer svarar återkommer jag med ytterligare en bild senare under dagen.

Ingen som vågat gissa så jag börjar med att visa mer av nosen. Bilden föreställer alltså cockpit, det finns igen ytterligare huv.

quizbild223ep.jpg

Edited by 106
Posted

När jag nu äntigen hade lite tid att ägna åt denna tråd...så är det "lögn i h..e..t..e.." att komma på vad detta är....

Det enda jag kommer på är endera en "rå moddad" B29 eller möjligt vis det rymdskepp Blixt Gordon for omkring med i den gamla svartvita serien som gick på TV för hundra år sedan......suck... :baskerKav:

Posted

Haha..Blixt Gordons kärra e det ju..ser man ändå härifrån. :)

Skämt åsido...är den fransbyggd? Tänkte först gissa på en Leo 451 men det e det inte iaf..

Posted (edited)

Ingen B-29 och vid tidpunkten för dess första flygning var det enbart A4/V-2 som varit i rymden, så något rymdskepp är det inte heller.

Den har samma nuffra som ett annat spaningsflygplan, som hade sin första flygning 16 år efter detta.

Den är inte fransk heller.

Edited by 106
Posted

Republic Rainbow. Beteckning R-12 eller XF-12.

Om man hade gjort ett civilt trafikplan av det hade man certifierat det som 3-motorigt för att slippa gå till reservflygplats bara för att en motor stannade.

Posted

Skämtar du eller? :blink:

Bilden du lagt ut sist likanr ju än mer än en mosquito..Nåja...får ta o gissa på ngt annat..återkommer.

Borde vara förbud på att lägga ut bilder som förvirrar människor ;)

Posted (edited)

Det här börjar ju bli löjligt! :) Påminner om nån lätt fransk bombare från 30- 40-tal, men kan inte komma ihåg vad dom heter. Men givetvis kommer det väl visa sig att det inte alls är en fansos. Och Pe-2 är det ju inte heller... Hmmm... eller är det en Japan... Mummel mummel...

Edited by GrodanBoll
Posted

Om det inte är en de Haviland Mosquito så är det efterföljaren de Haviland Hornet (eller Sea Hornet), även om jag aldrig har sett någon Hornet med bombarnosen. Alldeles för många detaljer är alldeles för mycket Mosquito för att det ska kunna vara något annat.