Jump to content

Recommended Posts

• Replies 280
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

min erfarenhet av NL03 förra året var att befälen från T2, var de som var bäst.

det var folk med stor erfarenhet och minst en mission bakom sig.

men tydligen vart det strömhopp från bat.staben efter förra slutövningen.

värre var det med PC och sft PC på ledningsplut.som enbart hade jobbat med GU, och inte riktigt klarade av pressen.

vilket i vissa fall gick ut över oss i plut.

tanken att få åka utomlands med en 23årig FK som PC ,var inte så lockande för just mig, sold.1414 EC3 förra året.

inte ens de stackars 10.000, eller vad man skulle fått nästa vecka var lockande nog.

hoppas de problemen har löst sig i år

ps.

jag vet att det skulle vart 25 000, men eftert att bosse r har vart där och norpat sitt så blir det väl ung 10 000 över. :)

Posted

Jaha du Bushman, du var 1414 förra året. Då är det jag som har din tjänst.

Jag tycker att chefskapet funkade. Mycket kan ju förbättras men överlag så är jag ganska nöjd än då.

Posted
Jaha du Bushman, du var 1414 förra året. Då är det jag som har din tjänst.

Jag tycker att chefskapet funkade. Mycket kan ju förbättras men överlag så är jag ganska nöjd än då.

Jag var ju bara inne en vecka under våren och i början var det lite trögt med kommunikationen gentemot PlutLedningen. Men efter ett tag fungerade det riktigt bra. Jag fick veta det jag behövde och dom tog emot våra åsikter och synpunkter. Hoppas att det förvaltades på bästa sätt bara. Om inte så får jag väl styra upp det nästa år, med risk för att mina överordnade då får ett litet helvete. :):)

:baskerPa: YxBobo

Posted

Rent överlag tyckte jag utb funkade bra faktiskt. Och självklart finns det saker som går att göra ännu bättre, det är ju just därför man utvärderar :baskerPa:

Posted
115 soldater med stab och underhållsfunktion! Låter inte det som ett jobb för oss?

115 personer, är det inräknat de 45 MP som redan åkt eller är det 115 "nya" som åker? :)

Man ska väl inte dra förhastade slutsatser, men det pirrar allt lite i magen... B)

Posted
115 soldater med stab och underhållsfunktion! Låter inte det som ett jobb för oss?

Vad är det för info?

Posted

Tror nog tyvärr att det är dom redan nämda batongskrammlande mässingspojkarna som åsyftas. :blink:

Posted

underhållsfunktion När jag hör det ordet kommer jag direkt att tänka på han som alltid lirar blues/rock på mässen. Kommer inte på vad det är han heter, men han är en riktig underhållsfunktion... :winner:

Posted

Låt oss samlas till en kollektiv attack mot knepiga media. :o Eller sporra någon annan till att göra det, så kanske det behövs lite "peacekeeping"........

:o YxBobo

Posted
underhållsfunktion När jag hör det ordet kommer jag direkt att tänka på han som alltid lirar blues/rock på mässen. Kommer inte på vad det är han heter, men han är en riktig underhållsfunktion... :o

Du tänker på gubben Malmström förmodar jag!

Men om det är något UH-värde i hans framträdande får ju var och en bedöma.... ;)

Posted
underhållsfunktion När jag hör det ordet kommer jag direkt att tänka på han som alltid lirar blues/rock på mässen. Kommer inte på vad det är han heter, men han är en riktig underhållsfunktion... :)

Men om det är något UH-värde i hans framträdande får ju var och en bedöma.... ;)

MITTÅT!!!

mannen heter MALMBERG!!!

gammal, elak och trea på fälttestet förra året.......

uppskattar dock att man spelar george thourogood över bat-nätet.

vänta bara till springsteen-fanatiker dahlborg kommer igång, då snackar vi plågsamma ljudförsök :o

Posted
underhållsfunktion När jag hör det ordet kommer jag direkt att tänka på han som alltid lirar blues/rock på mässen. Kommer inte på vad det är han heter, men han är en riktig underhållsfunktion... :baskerHV:

MITTÅT!!!

mannen heter MALMBERG!!!

gammal, elak och trea på fälttestet förra året.......

uppskattar dock att man spelar george thourogood över bat-nätet.

vänta bara till springsteen-fanatiker dahlborg kommer igång, då snackar vi plågsamma ljudförsök :banghead:

Innebär det att jag får åka ut på mission, så lyssnar jag till vem som helst.......nästan. :baskerHV:

:baskerFN: YxBobo

Posted

Nog för att man sålt sin själ, men inte till vilket pris som helst! :banghead:

BTW, rätt tyst på missionsfronten nuförtiden, det är väl nu man ska dra öronen åt sig för att då kokar dom ihop nått spännade åt oss!

Posted

Hoppas verkligen det! Just nu vore det förbannat skönt att komma ifrån Svedala.

Annars så ser jag fram emot nästa år och rep.plutons revanschmatch i fotboll (de kan ju försöka iaf). :banghead:

/ Terriern, ledningspluton

Posted

Nu förstår jag ingenting........ B)

Tror det var doping inblandat, det måste det ha varit ju...

Posted
YxBobo skrev: Jag är TpgrpC i ledningsplutonen.

Så det är du som är den stora bjässen som störde oss på luckan och var kanon på massage?

I så fall kan jag meddela att det är jag som är Joey Tempest lillebror, som du kallade det. (BTW, jag såg "brorsan" på Sweden rock för ett par veckor sedan ;) )

Posted

Så det är du som är den stora bjässen som störde oss på luckan och var kanon på massage?

I så fall kan jag meddela att det är jag som är Joey Tempest lillebror, som du kallade det. (BTW, jag såg "brorsan" på Sweden rock för ett par veckor sedan ;) )

Nix, det är min Trädföreställare du tänker på. Han är stor som ett skithus. Huruvida han är bra på massage vet jag dock inte.

:baskerHV: YxBobo

Posted

Nix, det är min Trädföreställare du tänker på. Han är stor som ett skithus. Huruvida han är bra på massage vet jag dock inte.

:rocketl: YxBobo

Aha! Jo, han var kanon på massage, han ordnade till min rygg/nacke när jag hade varit ute och headbangat och inte kunde röra mig :rocketl:

Hmmm, vem av dem var du?

Jag minns inte vem som var vad i er grp ;)

Posted
Aha! Jo, han var kanon på massage, han ordnade till min rygg/nacke när jag hade varit ute och headbangat och inte kunde röra mig :D

Hmmm, vem av dem var du?

Jag minns inte vem som var vad i er grp ;)

Det var jag som var chef i gruppen. ;) Vet inte hur jag ska beskriva mig, mer än att det var jag som lämnade över vid uppställningarna, hjälpte Tessan att köra containers till övningsplatsen innanför grindarna, 172,5 cm i strumplästen, 35 år ung, norrlänning och killen som trädföreställaren hela tiden rapporterade till. Jag var också och sprang omkring vid GW-utbildningen. Ljusnar det eller blir du ännu mer förvirrad? :D

:) YxBobo

Posted (edited)

För jag misstänker att mitt nya foto (som du får fram genom att klicka på Miniprofil-knappen här nedan) inte säger så mycket..... :)

:ph34r: YxBobo

Edited by YxBobo
Posted
För jag misstänker att mitt nya foto (som du får fram genom att klicka på Miniprofil-knappen här nedan) inte säger så mycket..... :)

Ja jädrar, nu kom jag på vem du är!

Fotot gjorde allt ;)

Posted
Ja jädrar, nu kom jag på vem du är!

Fotot gjorde allt ;)

Så hur vet jag vem du är? Då har vi alltså setts IRL?