Jump to content

Recommended Posts

Posted
Yttre utlösningshandtag för fast brandsläckningssystem på Pvkv m/43.

The Swede :wub:

Jupp pvkv m/43 it is. Nu kommer jag ju få gräva riktigt djupt om jag ska hitta något mera. Annan lekledare tac.

,O xteam

Posted

Det där är ingen riktig vagn.

Överdelen är från en Pvkv IV, en försöksvagn beväpnad med 7,5cm kanon på ett strv m/41 chassie.

Underdelen är från en L-60 prototyp i järnplåt, konstruerad omkring 1933-35 och ur vilken strv m/38, 39 och 40L utvecklades.

Källa: Tidningen PANSAR nummer 2-3 1984

The Swede :blink:

Posted

Närå, sist du frågade mig visste jag inte men nu har jag kompletterat upp mina årgångar av PANSAR och se, där fanns informationen. :wub:

Dagens råd, bli medlemmar i SPHF

The Swede :blink:

• Forumsledning
Posted

hmmm ...okej jag brukar inte ha den blekaste på nån av bilderna någonsin.. men .. den där liknar som PATGB av nån sortsmodell... (faktiskt) dock ingen jag sett.. ...jag sa INTE att det är en.. utan att det liknar... ... :D

• Forumsledning
Posted

okej... men när The Swede sa ingen pebba så tolkar jag det som = ingen PBV därav min gissning, som jag gissar e fel... för jag suger på pansarburkar

Posted (edited)

Ajaj nu är the swede på hugget med alldeles färska bilder från Axvall ser jag. Frågan är vilket "hemligt rum" han har sprungit runt i (känner inte igen, och jag var ju där för bara några veckor sedan.)

Chansar vilt på IKV 73 :)

:camo: xteam

Edit : Ändrade mig lite

Edited by xteam
  • Forumsledning
Posted
Patgb, tänker du på Patria då? FEL

SISU. FEL

Pbv 4020. FEL

:)  :D  ,O

The Swede :camo:

fan.. jag tycker vi stänger denna tråd nu... den e inte kul.. 8|

Posted
Ajaj nu är the swede på hugget med alldeles färska bilder från Axvall ser jag. Frågan är vilket "hemligt rum" han har sprungit runt i (känner inte igen, och jag var ju där för bara några veckor sedan.)

Chansar vilt på IKV 73 :D

:camo:  xteam

Edit : Ändrade mig lite

Den står inte i något hemligt rum och det är INTE en IKV 73.

@Kimster.

Inte sura nu. :P

Förövrigt hade jag riktigt trevligt på Axvall.

Jag blev bjuden på kaffe av personalen och vi satt och pratade i solskenet.

Sen tycker jag att det är otroligt dåligt av vissa medlemmar på detta forumet att inte se skillnad på en Strv 121 och en Leo2 prototyp, eller vad säger du JBP? ,O

The Swede :)

Posted
Sen tycker jag att det är otroligt dåligt av vissa medlemmar på detta forumet att inte se skillnad på en Strv 121 och en Leo2 prototyp, eller vad säger du JBP?  :camo:

Då är det väl betydligt mer OK att inte veta exakt vilken av prototyperna det är, men alla vet ju ändå att det är prototypchassi nr 7 med tornprototyp nr 6

Leo2_001.jpg

Eller hur Swede.. hmm Undrar var jag fått dom uppgifterna och bilden ifrån...

Kommer inte riktigt ihåg, men sant är det...

Posted

Kom igen med en gissning nu Erik.

Du ska inte tro att du ska få åka till England imorgon utan att ha gissat på vilken vagn det är.

The Swede :camo:

Posted
Det är väl inte så att vagnen ovan har inventarienummer 0011769 kanske??? (eriks bild alltså)  :D

:camo:  xteam

Hur kan du tro något sånt?

P9171017a.jpg

,O

Dessutom är den bilden min, Erik har bara lånat den.

Frågan är nu om det där är något svenskt påhitt eller om det är ett tyskt individnummer.

Jag har inte sett det numret på vagnen tidigare så det måsta vara ditmålat nyligen.

EDIT:

Har kollat mina tidigare bilder på prototypen nu och numret har funnits där hela tiden så det är nog något tyskt individnummer.

The Swede :)

Posted (edited)
Kom igen med en gissning nu Erik.

Du ska inte tro att du ska få åka till England imorgon utan att ha gissat på vilken vagn det är.

The Swede :baskerKav:

Jag har ingen aning faktiskt.. inget som direkt ger mig nån ledtråd.

Möjligen kan det vara en Chieftain Mk 11?

/E

(Edit: ser nu att det är TRE färger i mönstret.. inte en Chieftain mao)

Edited by Erik_G