Jump to content

Recommended Posts

Posted

Åter till Lynx_39s bild.

Jag tycker det ser ut som bakhjulet på en pansarbil och gissar därför på pansarbil m/31.

The Swede :D

Posted
Det finns helfestliga namn på delar till 9040:an!

exempelvis Elcentral A 52, Kspdrivning, Bandspänningscylinder, Reklylbroms OCH förstärkare, samt inte minst Laddluftkylare!!!

Laddluftkylare (=intercooler) finns ju i många av FM:s dieseldrivna fordon... :baskerPa:

Posted

Då gissar jag på ditt älsklingsobjekt Landsverk L-180

Är det inte den (vilket jag inte tror det är) har jag ingen aning.

The Swede :baskerPa:

Posted

Hehe...tyvärr inte.

Bilden visar ett mycket besynnerligt FRAMHJUL på en pansarbil m/31.

Hittade bilden i första delen av K 1's historia, men bilden kommer troligen från något annat regemente, ty där är även en bild på en pb m/31 med snöplog, vars försök skedde på K 4!

K1_odd.jpg

Lynx_39

Posted

En av utrustningsfacken på sidan av en Leopard 2.

Vilken version det är går dock inte att säga.

Misstänker dock att du tagit bilden under slutövningen i våras så det borde vara en Strv 122.

The Swede :baskerPa:

Posted

Elegant, men det hade nog tagit ett tag för mig att komma på rätt svar. Men att det var en sjvtp av något slag var ju inte svårt att förstå.

Posted (edited)

Jag åkte sån i Tidaholm i våras. :baskerPa:

Faktiskt rätt behaglig åktur.

Men ja, jag var i Skövde. Hittade ingen 4024 men väl en 4021 eller vad den hette.

Edited by Mats
Posted

The Swede: Ja visst får du en ½ poäng iaf! Det var ju rätt vagn. Ingen pansarhistoriker har hittills kunnat förklara var just dessa framhjul kommer ifrån! Måste vara tidig Chevrolet-vagn eller ngt sånt. Den som står i Axvall är av sen Volvo-typ.

Ahhh....Stripbv 4021...va underbart...synnerligen BEKVÄM att kuska runt i!! :baskerPa:

Lynx_39

Posted

Jag vet, jag vet, jag vet!!!!

Men jag ska väl inte avslöja mer än att jag också klängt på individen i fråga

Posted

Hehe, visst är det Bgbv120.

Pa041206a.jpg

Jag fick äntligen möjlighet att klänga runt på den under regementets dag på P4 :camo:

Nu ska jag bara fixa så jag får åka upp och fota den när det inte är en massa folk som springer runt ivägen för min kamera.

Ny bild:

Quiz_141.jpg

The Swede :}

Posted

Visst är det en Comet, en Mk1 till och med. :lol:

P9171111a.jpg

Jag återkommer med en ny bild, under tiden får gärna någon annan lägga in en bild.

The Swede :Malaj: