Guest Posted August 19, 2002 Report Share Posted August 19, 2002 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radarjägare Posted August 19, 2002 Report Share Posted August 19, 2002 ####! den vill jag ha till min pluton, perfekt att gräva värn med ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 19, 2002 Report Share Posted August 19, 2002 Ond maskin, måste vara kul att köra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otto Posted August 19, 2002 Report Share Posted August 19, 2002 Kan det bli bättre, en bepansrad sandlåde leksak :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 19, 2002 Report Share Posted August 19, 2002 Nej men precis... Som ett kinderägg. Spännande, roligt och eeeehhhh gott?? Ja va F**n det funkar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fairfax Posted August 19, 2002 Report Share Posted August 19, 2002 Fan va funkis i Stri.by. bara smälla ner väggarna och skicka in trupp... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted August 19, 2002 Report Share Posted August 19, 2002 http://hem.passagen.se/pjfj/lumpbild/seven.jpg (tyvärr kan jag inte lägga upp bilden "på riktigt" just nu) Finns ju (fanns?) planer på att skaffa några sådana till Sverige också.. hörde siffra på.. 3 (?) stycken eller så.. men de la väl ner det, då de faktiskt kostar pengar. Och köpa prylar till ingenjörstrupperna.... njaaaaaaa.... nä. Beväpning: grävskopa, plogblad och 12.7mm ksp. Byggd på LEO1-chassie har jag för mig. Vi hade den under slutövningen. Väldigt praktisk sak. Den var stark... VACKER! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otto Posted August 19, 2002 Report Share Posted August 19, 2002 Den var stark...VACKER! Tänkte väl att du skulle tycka om den ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted August 20, 2002 Report Share Posted August 20, 2002 http://hem.passagen.se/pjfj/lumpbild/seven.jpg (tyvärr kan jag inte lägga upp bilden "på riktigt" just nu) Finns ju (fanns?) planer på att skaffa några sådana till Sverige också.. hörde siffra på.. 3 (?) stycken eller så.. men de la väl ner det, då de faktiskt kostar pengar. Och köpa prylar till ingenjörstrupperna.... njaaaaaaa.... nä. Beväpning: grävskopa, plogblad och 12.7mm ksp. Byggd på LEO1-chassie har jag för mig. Vi hade den under slutövningen. Väldigt praktisk sak. Den var stark... VACKER! länk funka dåligt. Gör om. Gör Rätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted August 20, 2002 Report Share Posted August 20, 2002 http://hem.passagen.se/pjfj/lumpbild/seven.jpg (tyvärr kan jag inte lägga upp bilden "på riktigt" just nu) Finns ju (fanns?) planer på att skaffa några sådana till Sverige också.. hörde siffra på.. 3 (?) stycken eller så.. men de la väl ner det, då de faktiskt kostar pengar. Och köpa prylar till ingenjörstrupperna.... njaaaaaaa.... nä. Beväpning: grävskopa, plogblad och 12.7mm ksp. Byggd på LEO1-chassie har jag för mig. Vi hade den under slutövningen. Väldigt praktisk sak. Den var stark... VACKER! länk funka dåligt. Gör om. Gör Rätt Skitsnack. Bilden finns där. Beväringen måste bara lära sig kommandon som "kopiera" och "klistra in". Och inte bara att vänsterklicka så fort han ser en länk. Anledningen till att jag inte har haft möjlighet att lägga in bilden "på riktigt" är att jag inte haft tid (börjat skolan) inte sitter vid min dator (är på jobbet då jag inte är i skolan) Eller helt enkelt inte orkat (sover). Ska fixa det så fort jag brämat in ett riktigt FTP-prog igen.. någon gång. Kanske t.o.m. har tid att leta upp/scanna in fler bilder på skönheten. "Seven" härskar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted August 20, 2002 Report Share Posted August 20, 2002 det är ju bara att klicka på länken. det är en jätte fin bild där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Beväringen måste bara lära sig kommandon som "kopiera" och "klistra in". Och inte bara att vänsterklicka så fort han ser en länk. Hmm Funkar inte med IE men med Opera. Begär härmed eldstöt mot MS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Fiende kl. 12, Microsoft! ELD! Fienden nedkämpad? Jaja.. här kommer bilden. Tänk om man orkade leta upp fler. Ordningen är väl.. sådär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Holger3D Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Hittade ett par som försvarsmakten bör inskaffa 1. 2. 3. 4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 >>Holger otroligt maffia maskiner iaf!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vpl8107 Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Småfjuttar. Kolla in denna. :cool: Ska finnas 6 sådana på hela Jorden. Gissa vem som äger en av dom... . . . . Vattenfall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted August 21, 2002 Report Share Posted August 21, 2002 Är de där splitterskyddade tro? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted August 21, 2002 BlåGul -1 Report Share Posted August 21, 2002 Mina herrar, jag tror vi har funnit lösningen på mellanösternproblemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 22, 2002 Report Share Posted August 22, 2002 ok >> Vpl8107 Du vinner Den där saken, som ser ut att ha eget liv, är/var ju äckligt stor. Men dom däringa sakerna måste man väl bygga på plats utifrån miljaders muttrar och vajrar mm. Skulle annars vilja se det fartyg som tar den där någorlunda stabilt och säkert ;) (Kan ju ge mig attans på att någon kommer att bevisa att det går att frakta en sån där sak nu ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 22, 2002 Report Share Posted August 22, 2002 Hur f**n bygger man en sån sak??? Måste vara tröstlöst att jobba med t.e.x rostskydds måla och hålla efter ett sånt härke. man bli ju ALDRIG klar... :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted August 22, 2002 Report Share Posted August 22, 2002 Nädå, man bygger dem på plats. Går möjligen att frakta den korta sträckor på däck på en oljetanker eller liknande men är rätt extremt osmidigt och dyrt förmodligen. :P (den största tankern i världen ligger på 600 000 ton tror jag, Jahre Viking?) För att inte tala om ifall den åker i sjön, gissa hur mycket det där härket kostar... Den som Vattenfall äger fick dem på köpet när dem köpte ett stenkolsdagbrott i Tyskland där den där stod och tuffade. Vill minnas att jag läste något om det och att de tänkte flytta den någon mil till ett nytt dagbrott, och det mina herrar var inte det enklaste saken i världen... ;) Tror att flyttlösningen inbegrep flerspårig specialbyggd järnväg mm. Skulle gärna vilja se luftlandsättning med en sådan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Holger3D Posted August 23, 2002 Report Share Posted August 23, 2002 Såg på Discovery att någon utav dem går väldigt långsamt dit den ska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted August 24, 2002 Report Share Posted August 24, 2002 orka köpa typ flera uppsättningar lastmaskiner med mera.. fan så slösaktigt med jordens resurer att bygga en sån..hmm, hade tänkte skriva mer men kom på hur otroligt många olika "militära" grejer det finns, missil ramper, 1000 tals stridsvagnar och allt är bara slöseri med matrieal och människoliv..lite svårt att klaga på 6 st "stenbrotts" maskiner eller vad det var om man tänker på det ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts