pickensthlm Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Verkar vara klart nu för framtiden: 2006 kommer två jägarplutoner utbildas på FbjS i Ronneby f17. MarkSäk kommer i fortsättningen utbildas på livgardet. ingen infohelg för 2006-kullen, tyvärr, vi sörjer lika mycket vi! hälsningar från en kille som börjar drömma marddrömmar om "vita blixten", snöbivack o andra hemskheter! Quote
think Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Verkar vara klart nu för framtiden:2006 kommer två jägarplutoner utbildas på FbjS i Ronneby f17. MarkSäk kommer i fortsättningen utbildas på livgardet. ingen infohelg för 2006-kullen, tyvärr, vi sörjer lika mycket vi! hälsningar från en kille som börjar drömma marddrömmar om "vita blixten", snöbivack o andra hemskheter! nej vad säger du? ingen förinfo hur ska vi då kunna få gå in våra kängor innan inryck? mvh/Eric Quote
Gunn0r Posted January 17, 2005 Report Posted January 17, 2005 Vad händer med vinterutbildningen nu att man rycker in i januari? Quote
Rockbjörnen Posted January 19, 2005 Report Posted January 19, 2005 ringde till f17 o snackade med en där som sa att förinfo för blivande fbj-aspiranter skulle bedrivas nån gång på hösten. där olika tester skulle göras, springa, snacka med läkare typ m.m. men ingen uppvisning av inneliggande fbj Quote
Jarl Posted January 19, 2005 Author Report Posted January 19, 2005 ringde till f17 o snackade med en där som sa att förinfo för blivande fbj-aspiranter skulle bedrivas nån gång på hösten. där olika tester skulle göras, springa, snacka med läkare typ m.m. men ingen uppvisning av inneliggande fbj Det är ju klart bättre än ingenting alls, men helst skulle ni ju kommit och hälsat på mitt i lodjursflockens hjärta... Hela k23 hade sett fram emot att träffa er. Quote
.Nisse. Posted January 20, 2005 Report Posted January 20, 2005 Jo, vi såg fram emot att tortera er förra året också, en av höjdpunkterna. Men när vi började plocka fram stockarna blev vi tillsagda, problemet är att pliktverketnissarna är där och tittar på =P Quote
2Sharp Posted January 21, 2005 Report Posted January 21, 2005 Jo, vi såg fram emot att tortera er förra året också, en av höjdpunkterna. Men när vi började plocka fram stockarna blev vi tillsagda, problemet är att pliktverketnissarna är där och tittar på =P Stockarna som är så otroligt karaktärsdanande... Quote
Jarl Posted January 21, 2005 Author Report Posted January 21, 2005 Jo, vi såg fram emot att tortera er förra året också, en av höjdpunkterna. Men när vi började plocka fram stockarna blev vi tillsagda, problemet är att pliktverketnissarna är där och tittar på =P Stockarna som är så otroligt karaktärsdanande... hehe klart en av höjdpunkterna under GSU:n.. ;) Quote
Cosmo Posted January 21, 2005 Report Posted January 21, 2005 Som vi ser alldeles för lite av nu för tiden :( Mer stock åt folket! Quote
.Nisse. Posted January 21, 2005 Report Posted January 21, 2005 Haha, jo jag fick fan bära stock på min förinfo =P Quote
pickensthlm Posted January 23, 2005 Report Posted January 23, 2005 Imorgon bär det av upp till Kiruna. Vad tyckte ni lodjur om vinterutbildningen? Quote
Jarl Posted January 23, 2005 Author Report Posted January 23, 2005 Imorgon bär det av upp till Kiruna. Vad tyckte ni lodjur om vinterutbildningen? Jag tycker redan det är kallt nog att beriva vinterutb på kasern =p ses ikväll picken! Quote
zoom Posted January 23, 2005 Report Posted January 23, 2005 lycka till där uppe i kylan gubbar! ;) Quote
.Nisse. Posted January 24, 2005 Report Posted January 24, 2005 Vad tyckte ni lodjur om vinterutbildningen? Mkt bra, det gav en hel del men delar av den var jobbig som satan. Efteråt tyckte jag även att det var hur skönt som helst med barmarksövningar, så jävla skönt att slippa tänka på alla problem kyla och snö för med sig, hela långrasterna går ju åt till att sitta och smälta snö. Quote
2Sharp Posted January 25, 2005 Report Posted January 25, 2005 Vad tyckte ni lodjur om vinterutbildningen? Mkt bra, det gav en hel del men delar av den var jobbig som satan. Efteråt tyckte jag även att det var hur skönt som helst med barmarksövningar, så jävla skönt att slippa tänka på alla problem kyla och snö för med sig, hela långrasterna går ju åt till att sitta och smälta snö. Håller bara med, barmark är semester jämfört... Okok, en dålig semester men ändå.. Quote
LindeLon Posted January 26, 2005 Report Posted January 26, 2005 Hallå// Jag ska till ronneby 2006. Ringde till min handläggare när jag fick veta att jag skull rycka in i januari isället för agusti, han berättade då bla att det bara ska utbildas två patruller 06. Har nån hört samma sak? //Torbjörn Quote
think Posted January 26, 2005 Report Posted January 26, 2005 Inte expert på området så rätta mig gärna ni som vet! Tror din handläggare menade 2 plutoner ;) låter lite konstigt med 2 patruller,altså 10 personer ;) Ses i januari Torbjörn /Eric Quote
Shoulder Posted January 27, 2005 Report Posted January 27, 2005 Hur många plutoner var det tänk att de skulle utbildas från början då?? Quote
2Sharp Posted January 27, 2005 Report Posted January 27, 2005 Hur många plutoner var det tänk att de skulle utbildas från början då?? Oftast har det utbildats 2 plutoner, variationer finns. Quote
pickensthlm Posted February 4, 2005 Report Posted February 4, 2005 tillbaka från de två första veckorna i Kiruna! har skidat hela dagarna, tagit ett dopp i en viss banansjö, tokskidat 15 km på skolmästerskapet o smält en massa snö. Ledig nu en vecka för att nästa måndag återvända upp till det vita, kalla. Quote
Shoulder Posted February 4, 2005 Report Posted February 4, 2005 Jävla skit!! Fick brev från pliktverket idag om att jag har blivit placerad i utbildningsreserven istället för på FBJ. Känns ju rikitg surt! Men än har jag inte gett upp. Kommer ihåg en tråd här på forumet för något år sen som handlade om en kille som skulle in på Amf, men av nån anlednig inte fick. Hursom helst så efter mycket tjat så tror jag han kom in. Det är väll något sådant jag får hoppas på... Quote
Jarl Posted February 4, 2005 Author Report Posted February 4, 2005 Jävla skit!! Fick brev från pliktverket idag om att jag har blivit placerad i utbildningsreserven istället för på FBJ. Känns ju rikitg surt! Men än har jag inte gett upp. Kommer ihåg en tråd här på forumet för något år sen som handlade om en kille som skulle in på Amf, men av nån anlednig inte fick. Hursom helst så efter mycket tjat så tror jag han kom in. Det är väll något sådant jag får hoppas på... Jag vet pricis hur det känns, för ungefär ett år sen fick jag ett pricis lika dant brev. Men jag låg på med brev och telefonsamtal fram och tillbaka och till slut orkade de inte med mitt tjat så jag fick komma till infohelgen för prövning.. Håll ut och ligg på! Tillbaka efter Kiruna som sagt, jag tyckte det var hur trevligt som helst.. Visst, allt blir mer komplicerat. Men kylan och alla problemen kompenseras upp av den torra miljön och den djävluskt fina naturen.. Jag lägger lätt 10 minuter på att trampa till min rastplats och smälter hur mycket snö som helst istället för att sitta i regnslask på Hunneberg och spana ut över träsken ;) .. Skolmästerskapet med 15 km på vita blixten var också sköjj.. Quote
.Nisse. Posted February 4, 2005 Report Posted February 4, 2005 Tillbaka efter Kiruna som sagt, jag tyckte det var hur trevligt som helst.. Visst, allt blir mer komplicerat. Men kylan och alla problemen kompenseras upp av den torra miljön och den djävluskt fina naturen.. Jag lägger lätt 10 minuter på att trampa till min rastplats och smälter hur mycket snö som helst istället för att sitta i regnslask på Hunneberg och spana ut över träsken ;) .. Skolmästerskapet med 15 km på vita blixten var också sköjj.. Kollade smhi igår, -3 i Kiruna... Tyckte också att de två första veckorna i kiruna var helt ok, fick inte under -20... Men längta inte tillbaka allt för mkt, att sitta(läs: göra värmeslingor) och smälta snö med spritköket i -40 är inte det man helst vill göra. Quote
Shoulder Posted February 4, 2005 Report Posted February 4, 2005 Jag vet pricis hur det känns, för ungefär ett år sen fick jag ett pricis lika dant brev. Men jag låg på med brev och telefonsamtal fram och tillbaka och till slut orkade de inte med mitt tjat så jag fick komma till infohelgen för prövning.. Håll ut och ligg på! Känns skönt att det inte är totalt kört, men iofs så är det väll väldigt stora besparingar under kommande utbildningsår. Dock tycker jagatt de inte har så mycket att förlora på att skicka mig till förinfon iaf. Ska som sagt sätta igång ett propagandakrig mot plikverket och en viss inskrivningsförättare på måndag, några tips om vad som kan vara bra att påpeka till denne? Fight the system!! Quote
.Nisse. Posted February 5, 2005 Report Posted February 5, 2005 Känns skönt att det inte är totalt kört, men iofs så är det väll väldigt stora besparingar under kommande utbildningsår. Dock tycker jagatt de inte har så mycket att förlora på att skicka mig till förinfon iaf. Ska som sagt sätta igång ett propagandakrig mot plikverket och en viss inskrivningsförättare på måndag, några tips om vad som kan vara bra att påpeka till denne? Fight the system!! Jo, så många som hoppar av på förinfon så är det värt att dra dit... =P.bara att tjata på pliktverket! Quote
Adam Wilhelm Posted February 5, 2005 Report Posted February 5, 2005 Men längta inte tillbaka allt för mkt, att sitta(läs: göra värmeslingor) och smälta snö med spritköket i -40 är inte det man helst vill göra. Va?? Men men... livet är ju fulländat då!! ;) Quote
Ksp90 Posted February 10, 2005 Report Posted February 10, 2005 Sitter här och funderar lite. Har varit sjuk ett tag nu och inte kunnat träna något vidare, så jag undrar om någon har några tips om hur jag ska börja komma igen nu efter ett tags vila. Ska jag satsa mycket på styrka eller mer på kondition. Rycker in som FBJ i januari 2006 så jag har ju en 10 månader på mig att fixa till att!!! Quote
pickensthlm Posted February 11, 2005 Report Posted February 11, 2005 Sitter här och funderar lite. Har varit sjuk ett tag nu och inte kunnat träna något vidare, så jag undrar om någon har några tips om hur jag ska börja komma igen nu efter ett tags vila. Ska jag satsa mycket på styrka eller mer på kondition. Rycker in som FBJ i januari 2006 så jag har ju en 10 månader på mig att fixa till att!!! marschträna, marschträna och så kan du marschträna lite till! Skit i gymmet, gör lite hederliga BRAK-övningar istället, armhävningar, situps, ryggresningar, chins m.m. Kommer ge mycket mer än om du står på gymmet o flåsar. Spring också minst två gånger i veckan, kondition behövs alltid, senast var under skoltestet på skidor, 15 km. I slutänden så är det ändå pannben som allt handlar om, du kan vara hur stark som helst men inte pallar med fältlivet, gäller att bara bita ihop. Quote
Gunn0r Posted February 11, 2005 Report Posted February 11, 2005 En fråga till om träning: själv kör jag jujutsu ett par ggr/v vid sidan om löpning. Hur nyttig är den träning (kampsport/brottning) för flygbasjägartjänsten? Quote
Recommended Posts