Jump to content

Recommended Posts

• Replies 282
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Observatör Libanon 88

BA01 Stf Plutonchef

+ lite annat skit (var det inte krig, vem bryr sig)

Ove, din profil säger "Ba02" och här är det "Ba01", som i den här tråden (http://bluenine.tv:8080/ikonboard/cgi-bin/ikonboard.cgi?act=ST;f=7;t=344;st=0) verkar du ha stora problem att hålla isär missionerna...

Men det är ju lätt att glömma vart man har varit... confused.gif

• 3 months later...

BA05, 10 Mek DR, Stf C Pskgrp-ED

BA07, B-Coy AR, Psksold KspSkytt-FA

SWERAP-KS01 CR, Psksold KspSkytt, (Golf Commandos ;) )

KS06 QL BQ, C Pskgrp-EB

Samt uttagen till IA03 som C Pskgrp på CV90 pluton på P10, Bef Nr 2430 (Någon som vet vilket komp. P10 sätter upp?)

ATT: Minimi. Golf commandos, var det inte den gruppen som hade den legendariske Grpch B. Låg på KS04 BQ tillsammans med två killar från den plutonen. "Batteriladdaren" och den store snåle skåningen. Skall själv på IA03 på Pvrb-plut som Pvrbman/signalist. Tror att det är första kompaniet det sätter upp.

Jo visst! Den gode B var grpch i Golf Commandos :) Gruppen som är med på flera bilder i tidskriften "Special Ops" Vol. 14

"Battladd" och skåningen snackade jag med häromveckan... Ingen av dem dyker upp på IA. Battladd kanske åker ned igen, och skåningen (Kalla honom för "Slöbögen" om du stöter på honom :) ) pluggar juridik bland annat...

Misstänkte att du kände igen dem. Battladd skulle väl ner på 08 om jag fattaAngående skåningen rätt. Skåningen lyste ju alltid upp trista stunder med ett väl valt citat från någon bok tagen ur det enligt citat "ganska gedigna bibliotek av kriglitteratur". Juridik och juridik... Jo det kan man väl säga att det är. Hade ju otur då Pvrb skulle dra omkring i pansarbussar, hade ju sett fram mot CV90. Angående Special Ops reportagen så har jag bara sett bilder men ej läst reportaget. Författaren iakttogs dock på bild i Stabshuset på CV jämte sin KC iförd alla medaljer och vingar, bågar och dylikt.

Författaren till reportaget i Special Ops. är en ökänd man... en god vän och en sjuhelsiken krigare... :D

Men då måste du ha träffat "Wettis" också! Jag tror att han var C Pskgrp på samma plut som battladd och skåningen. Han var nere nu på 6:an också, som C Apcgrp på RL.

(Det är alltid lika roligt med utlandskrigarna... alla känner alla :D

(Förövrigt var APC-Mannen Akanskytt i Golf Commandos krigsfordon...)

(Det är alltid lika roligt med utlandskrigarna... alla känner alla  :D

(Förövrigt var APC-Mannen Akanskytt i Golf Commandos krigsfordon...)

Vill bara klargöra att man ju faktiskt även hade tilläggsuppgiften stf apc sqd ldr... :D

Verkar som om fler är uppe sent eller? Själv kunde jag inte sova så jag smygsurfar lite på militärsajter medan frun sover...

Sorry JP! Du får inte glömma bort att jag är en gammal man, och då är det ju lätt att tankarna försvinner... ;)

Du vet att det är på gränsen till perverst att surfa runt på dylika sajter då ens fru ligger och sover... :D

Jo visst hade vi 501-riddaren HJ som förare, och bataljonens mest fåfänge skytt.

APC-mannen: Hörde ett rykte om att Gubben var på gång med ner på 6:an men att du avstyrde det när namnet RJ dök upp. När det gäller vår förare så var det nog bottenskrapet när det gäller förarteknik, men han blev duktig på att meka. Kanske inte så konstigt då vagnen tillbringade mycket tid vid QL Rep Minns du han och APC sqd ldr bedrift att snurra ut i Clustertown oxh samtidigt blåsa slutväxeln. Den kvällen log jag oavbrutet.

Du råkade inte ha en viss Pbv-skytt Ottosson på din pluton eller kanske på din vagn tom?

Och det kan väl aldrig vara ni som lärt oskyldiga albanska barn i en gemytlig bergsby att skrika: "Golf Charlie Commandos" så fort de såg en soldat... :D

----------------------------------------------------------------

Vid närmare eftertanke kanske han var på GC under KS02 förresten, men det var antingen de eller ni som lärde ut denna fras till barnen misstänker jag... För många missionskamrater som man blandar ihop nu...

Edited by SFC

Du råkade inte ha en viss Pbv-skytt Ottosson på din pluton eller kanske på din vagn tom?

Och det kan väl aldrig vara ni som lärt oskyldiga albanska barn i en gemytlig bergsby att skrika: "Golf Charlie Commandos" så fort de såg en soldat... :D

Heter Pbv-skytten Markus i förnamn ?

I sådana fall känner jag han. :)

Jo för sjutton, han låg på min pluton! Jag tror att han åkte skytt i Foxtrotvagnen.. Golf Commandos hade ju "APC-mannen" i tornet... Jag tror förövrigt att "Otto" rekade över..

Jo, visst är det trevligt när man åker förbi, man ropar "Golf!" och alla barnen svarar glatt "Commandos"... :) Peace-enforcement på hög nivå. (Kan förövrigt tilläggas att vi blev mycket bra "polare" med ungarna utanför Muschroomfactory. Och då vi åkte hem stod de vid Gaten, grät och sade "Katastrofa"... Det var vi... :)

Och det kan väl aldrig vara ni som lärt oskyldiga albanska barn i en gemytlig bergsby att skrika: "Golf Charlie Commandos" så fort de såg en soldat... :)

Heter Pbv-skytten Markus i förnamn ?

I sådana fall känner jag han. :)

Otto ja... Honom känner man ju till, har dock inte haft någon kontakt med honom sen KS01, eller möjligtvis återträffen.

otto...vet ni om han var på 03:an också eller??

Han e med på nåra bilder i Swedints Kataloger.........

Kaxig kille

Det är ju därifrån jag känner honom, han var HA2 på RL. Vi gjorde ju PBV-skolan tillsammans med dig om du nu glömt det... :huh: