Jump to content

Recommended Posts

Posted
det är ju det som är idén...

är inte idén att man skall identifiera ett obejkt via en liten del, och inte gissa på några grumliga färger?

a%20copy.jpg

Samma bild, men nu kan man se vad den egentligen föreställer...

Sedan vad det är.... DET har jag inte en susning om! :baskerHV:

• Replies 1,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

är det verkligen så svårt? testade på flickvännen som inte gjort lumpen ens och hon såg på bara ett par gissningar vad det var.. högra delen heter svärd.

Posted
Inom FM finns inga motorsågar. Däremot ett par handmotorsågar.

För att man inte ska förväxla (hand)motorsåg med portabelt sågverk eller?

Är det min tur nu?

Posted
Inom FM finns inga motorsågar. Däremot ett par handmotorsågar.

;)

Ska man vara riktigt petig så är nog den korrekta benämningen "motorhandsåg"

The Swede :baskerPa:

Posted
petig

:angry: ;) :baskerPa:

Efter närapå 300 dagar i kronans tjänst fick jag, tillsammans med två andra i plutonen, order om att vårda plutonens två motorhandsågar. Vården skulle ske tillsammans med övriga motorhandsågar och vårdare på regementet i gemensam lokal.

Vården gick långtsamt framåt, och när dagen närmade sig slutet frågade vi instruktören lite försynt hur man bär sig åt för att slipa svärdet. Vi berättade då att vi inte var utbildade på utrustningen, och han fick stora ögon. Som tur var så visade han oss och var mycket snäll.

Detta var nog den mest ointressanta och minst givande dagen under min värnplikttjänstgöring :lol:

Posted

Ser ut som de sakerna man använder vid indikering av c-stridsmedel. Men de var så vitt jag vet blå (indikeringen, här röd) och såg lite annorlunda ut.

Posted (edited)

Är det inte en bergborr? Har för mig att den hette Kobra nånting (alltför länge sedan jaganvände den)

Edited by Scribe