Jump to content

Recommended Posts

Posted
Det enda jag tycker det liknar är en vanlig guldring på ett finger, med det kan det ju inte vara. Så jag chansar på att det kanske är en guldfärgad spipsklämma?

Gör om gör rätt.... :)

• Replies 1,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Här kommer 3 stycken bilder. Dessa kan vara lite lätta för sjöbjörnar så bara grönklädda gubbar får svara

Bild 1

a13.jpg

Bild 2

sj.jpg

Bild 3

r2.jpg

Guess Away

Posted (edited)

En väldigt fin polerad kant på kaminröret till tält 12 ?

Svarade på bilden innan dig, den har inte blivit besvarad än och således borde det fortfarande vara den som gäller.

Edited by VH
Posted (edited)

ok förlåt visste inte om att det var så det gick till har inte vart me från början och har bara läst igenom de två senaste sidorna.

:)

Edited by F.U.B.A.R
Posted (edited)

Det finns bara en regel: All m-nummersatt utrustning förutom fordon, vapen/vapensystem och ammunitionseffekter är tillåten, både ny och gammal.

Edited by Nifelhel
Posted

Inget välpolerat kaminrör heller.

Kan ge er ett par ledtrådar:

*Bilden är väldigt uppförstorad därmed den dålig skärpan.

*föremålet jag är efter är egentligen två föremål (av samma typ) staplade på varandra....

hoppas det hjälpte något iallafall...

@F.U.B.A.R:

Bild tre föreställer ett cyklopöga.

Posted (edited)

Woohoo :)

Här kommer nästa bild:

quizbild.jpg

Edit: dålig host

Edited by Salleballe
Posted
Kabelvinda med smutsig nato-kabel  M-nr ?  :D

Du får rätt för det!

Kabelvinda 10m 220V är det.

Du kör nästa bild.

Posted (edited)

Clear! *ZAPP* Pip, pip, pip.....

Sådär återupplivad igen. Den här tråden har det inte lätt, den måste ha förbrukat sina nio liv vid det här laget. ;)

Ny bild:

beskurenyouknow.gif.webp

Edited by Mattias
Posted

@Fu Dahlberg

Kan det vara en utav de ökända "Guldburkarna", dvs försvarsmaktens konserv med mat i till gnälliga beväringar.. :D

För övrigt är det väl den som svarat rätt på förra frågan som skall lägga upp ny quiz?

Rules --> :unsure: <-- Fu Dahlberg

Posted (edited)
@Fu Dahlberg

Kan det vara en utav de ökända "Guldburkarna", dvs försvarsmaktens konserv med mat i till gnälliga beväringar.. :D

För övrigt är det väl den som svarat rätt på förra frågan som skall lägga upp ny quiz?

Rules -->  :unsure: <-- Fu Dahlberg

1. FEL, typ

2. Inget hände ju :(

Edited by Fu Dahlberg
Posted

Den regeln togs bort i samband med att C SoldF.com lade upp en ny bild en timme och femtio minuter efter att The Swede skapat topicen.

:unsure:

Posted

Efter en disskusion så drar vi pluggen där..

Bilden föreställe en Burk med leverpastej... Sedan får man ju definera vad gränsen för guldburk finnes :unsure:

kall.jpg

Burken til vänster..

Men Jag kompenserar genom att slå upp 2 nya bilder, delvis för att jag inte vet om den första egentligen faller under utrustning, men men

Bild 1:

was.jpg

Bild 2:

wo.jpg

Såå Gissa på !!