The Swede Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Tänkte köra igång en quiz rörande svensk utrustning. All m-nummersatt utrustning förutom fordon, vapen/vapensystem och ammunitionseffekter är tillåten, både ny och gammal. Den som svarar rätt lägger upp nästa bild. Jag börjar: The Swede Quote
Jimbo Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 ah.. nu vet jag inte rätt namn för prylen. Men det ser ut som den dosan man hade till telehjälmarna förr i tiden. Tror även att skytteslusk gruppchefen bak i pebban hade en sån kopplad till strupmic/comtac hörlurar.. Quote
Lindeberg Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 (edited) Förslag: När X har svarat rätt får vem som helst lägga upp en nu bild. Blir lite mer fart i det hela då misstänker jag. Edit: Mycket bra idé till topic, The Swede Edited October 12, 2003 by Marzocchi Quote
Fk Bodin Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Har faktiskt varit inne och snokat lite på en av dina servrar, och vad jag minns rätt så är det en gammal dosa för vagnspersonal som används för kommunikation. Jag tror även att det är du i bakgrunden som har en m59p på dig också. Quote
The Swede Posted October 12, 2003 Author Report Posted October 12, 2003 Visst är det dosan som man kopplar in telehjälmen i men vad heter den? Titta på knapparna för ledtråd. Sen är det en m/69P som syns i bakgrunden men den hänger på en galge och inte på mig. The Swede Quote
Fu Johanson Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Hmm, R/L-omkopplare kallades den där jag lumpade. Quote
darkstar Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Försökte få några såna från en "orderträningssal" eller vad den hette på P4 för attt bygga om till bandvagnsintercom... Men det fick vi inte. Grejerna slängdes eller skickades till Markteleverkstaden. Salen innehöll utrustning som skulle till museum enligt mig. Hittade gamla magnetband med "stridsbuller". Mmm. Quote
The Swede Posted October 12, 2003 Author Report Posted October 12, 2003 Hmm, R/L-omkopplare kallades den där jag lumpade. Helt rätt. Du kör nästa bild. The Swede Quote
Fu Johanson Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Okej... Jag nöjer mig med det vanliga namnet på den, det som ingen använder är inte nödvändigt. Quote
Jimbo Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 (edited) ah.. det där är en televäxel 9000 eller nått sådan namn.. den sitter i bland annat i knutpunktspbv:er Hmm.. Jag borde känna skillnad på en televäxel och en länk.. så jag bedömmer att mitt svar var FEL. RadioLänk: ett utmärkt ställe att torka strumpor på. Edited October 12, 2003 by Jimbo Quote
Fu Johanson Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Jovisst är det en televäxel Jimbo. Kör på med en bild du. Quote
Ingbat/I19 Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Jovisst är det en televäxel Jimbo. Kör på med en bild du. Vafalls, det där är ingen TVX det är en RL371 för bövelen!!! Quote
Fu Johanson Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Jovisst är det en televäxel Jimbo. Kör på med en bild du. Vafalls, det där är ingen TVX det är en RL371 för bövelen!!! Återigen, den kallas vanligen för televäxel tillsammans med den "riktiga" televäxeln. (Eller, på artreg i allafall). Det är en RL371 ja, vissa exemplar har en otrevlig tendens att stänga av sig själva ibland. :( Quote
Forumsledning henke Posted October 12, 2003 Forumsledning Report Posted October 12, 2003 Min tur, 106 får inte svara då blir det för enkelt... Quote
Daniel_Westbom Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Dosimeter 61 Har dock inte någon möjlighet att lägga upp en ny bild.. :( Quote
106 Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 (edited) Min tur, 106 får inte svara då blir det för enkelt... Vafalls! Hur kunde du misstänka att jag skulle hitta den här tråden? Allvarligt talat visste jag inte numret på den fastän man fått utbildning på skiten (låg ändå bara i skåpet och skräpade). EDIT: missade ett par ord. Edited October 12, 2003 by 106 Quote
Ingbat/I19 Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Jovisst är det en televäxel Jimbo. Kör på med en bild du. Vafalls, det där är ingen TVX det är en RL371 för bövelen!!! Återigen, den kallas vanligen för televäxel tillsammans med den "riktiga" televäxeln. (Eller, på artreg i allafall). Det är en RL371 ja, vissa exemplar har en otrevlig tendens att stänga av sig själva ibland. :( Det är väl därför artreg är just artreg, de har ju ingen koll! Televäxel är televäxel och RL är RL, inget annat! Quote
BJK Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Min tur, 106 får inte svara då blir det för enkelt... Den andra tamagotchiin.......!!!! Quote
Fu Johanson Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Det är väl därför artreg är just artreg, de har ju ingen koll!Televäxel är televäxel och RL är RL, inget annat! Äsch, de används ju ändå ihop... :P Iofs kanske det var mest för lathets skull man kallade hela utrustningskittet för "växeln". Quote
Jimbo Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Det är väl därför artreg är just artreg, de har ju ingen koll!Televäxel är televäxel och RL är RL, inget annat! Äsch, de används ju ändå ihop... :P Iofs kanske det var mest för lathets skull man kallade hela utrustningskittet för "växeln". Men det är inte alltid som dom sitter brevid varandra. I vår KP så hade bara den ena vagnen en växel+ två RL medan den andra vagnen saknade vxl Quote
Forumsledning henke Posted October 12, 2003 Forumsledning Report Posted October 12, 2003 Helt rätt med Dosimeter 61. Lite fusk att de som just nu har den runt halsen svarar...eller borde ha den iaf. Hittar inga bilder på "konstiga saker" att lägga upp. Quote
BJK Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Min tur, 106 får inte svara då blir det för enkelt... Vafalls! Varför kunde misstänka att jag skulle hitta den här tråden? Allvarligt talat visste jag inte numret på den fastän man fått utbildning på skiten (låg ändå bara i skåpet och tog upp plats). Hittade faktiskt en sjysst plats för Dosimetern, nämligen i kragen till Skyddsvästen! Finns ju en dragkedja där och den passade perfekt i det utrymmet. Quote
The Swede Posted October 12, 2003 Author Report Posted October 12, 2003 Jaha, eftersom ingen annan lägger upp någon bild så gör väl jag det: The Swede Quote
Pansardvärg Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Svenska försvarets hörselkåpor..vet ej M-nr..men..vet iallafall att mina gått av precis vid det man ser på bilden!! Quote
The Swede Posted October 13, 2003 Author Report Posted October 13, 2003 Helt rätt. Din tur. The Swede Quote
Pansardvärg Posted October 13, 2003 Report Posted October 13, 2003 Hade ingenstans att lägga upp den.... Quote
Fk Bodin Posted October 13, 2003 Report Posted October 13, 2003 INOVA X-5 Tactical LED FLOODLIGHT Quote
Johan ES Posted October 13, 2003 Report Posted October 13, 2003 http://www.tadgear.com/x-treme%20gear/flas...20main/x5tm.jpg Hade ingenstans att lägga upp den.... Vad är det för M-nummer på ficklampan? /Johan ES Quote
Recommended Posts