Jump to content

Recommended Posts

• Replies 290
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Haha, 2 mil är fan inget... uppvärmning kallas det... ;)

Ska gå baskerprovet nu om några dagar... 10 mil... ska bli skoj.

Skyttevärnen är fan en barnlek i sandlådan... prova ute i skogen sen så ska ni få se...

Hehe... vi ses i Karlsborg, jag kommer sitta bakom pansarglaset och skratta åt er när ni går genom valvet... ;)

:)

Posted (edited)
Haha, 2 mil är fan inget... uppvärmning kallas det... ;)

Ska gå baskerprovet nu om några dagar... 10 mil... ska bli skoj.

UncleBob.jpg

Vad vet du om sträckan?

Edited by Smocken
Posted

inte än men det är väl snart dags, är det någon som vet den exakta tiden man ska vara där nere är det 12.00 eller??

Posted

det undrar jag med. bokade mina biljetter så att jag kommer vara framme nån gång strax efter 14.00. skulle vara bra och veta när exakt man skulle vara där så jag kan boka om mina biljetter om det behövs

Posted

ajdå. Låt fötterna vila lite nu då. Om du har problem med skavsår på hälen/hälsenan så följ mitt eget hjälpprogram i 4 steg:

1. stoppa ner hushålsrullar i halsen på kängorna (1 i varje hals, som om det vore dina ben) undernätterna. Du kommer behöva trycka lite så dom kommer utvidga brädden i halsen och nere vid hälen.

2. skaffa inlägg (hälen behöver komma lite längre fram i upp i kängan för att inte ligga och skava mot "bakväggen")

3. Tejpa med elastoplast från hälensundersida till ca 10 ca upp på hälsenan.

4. Testa att gå med olika hårt kyntna kängor. Själv knyter jag mina löst i halsen så mina hälar kan röra sig hyfsat fritt.

Posted

ok. tack för tipsen. ska stoppan ner hushållsrullar inatt. tyvärr så är elastoplast jävligt dyrt, 75 spänn/rulle, men det kanske det är värt

Posted (edited)

jo. jag hade ju elastplast på på info-helgen. funkade skitbra men när jag skulle ta bort det så satt halva foten kvar i klistret på tejpen. :)

jag är en sån där nattuggla

Edited by TheStroyer
Posted (edited)
Ajdå  ,O  Det vet jag dessvärre inte hur man undviker.... Testat att badafötterna i varmvatten innan du tar bort tejpen ?

15 dagar kvar  :lala:

Eller ta inte bort tejpen,,, den ska sitta till den trillar av sa våra gb-s

dock luktar den inte så togg efter dett tag :), men vadå, sånt är livet ;)

EDIT: togg = gott

Edited by Lindell
Posted

finns det nån som har nåt bra tips på hur man kan preparera fötterna när man skall marschträna hemma?

lite jobbigt att låta tejpen sitta kvar och gå runt och lukta död och förintelse. det är också jobbigt att slita upp skavsåren på nytt varje gång

Guest strvkomp
Posted

Köp ett par bra sulor, skippa tejpen helt och använd babypuder. Gör du det kan du gå hur långt som helst bara du tar befälet över fötterna.

Posted

ja, vara aspackad efter champagne frukost hemma hos mig därefter inte veta vad man säger till klassföreståndaren, slutligen få en stor minneslucka på balen på kvällen.lördag kommer väl att se liknande ut och på måndag morgon be befälen vara lite tysta då man har huvudvärk.

:baskerFN:

Guest goulba
Posted

Ja har fått lite tips om bra grejer att ha med sig, tänkte att vi blivande Jägare kunde dela med oss lite smarta saker såhär en vecka innan innryck..:

Multiverktyg typ leatherman bra till de mesta amputera ben etc,

Mini maglite en liten ficklampa, obs glöm ej att måla glaset rött.

Nål och tråd till att sy kragspeglar med för man lär ju få samsas om de som finns.

Ja de va va ja hade o komma med nu kan la folk hjälpas åt och fylla i mer! :baskerPa: