Guest Foxtrot Posted April 17, 2004 Report Posted April 17, 2004 Nu är det inte långt kvar tills infohelgen kommer. Det skall bli så otroligt skönt att man äntligen är på väg. Hoppar av skolan för att få rycka in tidigare. Quote
slask! Posted April 17, 2004 Report Posted April 17, 2004 jo, det har nog dom flesta gemensamt att det kommer bli pirrigt. men varför hoppa av skolan? går du inte i 3:an, isof har du ju inte mycket kvar. Vart vill ni helst hamna? På LBB eller DivUnd? För min del så spelar det inte så stor roll, utan tror vart man än hamnar så kommer det nog vara spännande och en bra utmaning Quote
TheStroyer Posted April 17, 2004 Author Report Posted April 17, 2004 Ska verkligen bli skönt att rycka in. Det kommer säkert bli 100 gånger jobbigare än skolan men man är ju iallafall motiverad att göra lumpen. Jag är verkligen skoltrött nu, är så jävla less på skiten och jag har ur mycket som helst kvar att göra. Quote
Jarl Posted April 18, 2004 Report Posted April 18, 2004 TheStroyer du har så rätt! fyfan, lumpen komma bli jobbig, men det ska bli fan så gött att slippa skolan! Quote
TheStroyer Posted April 18, 2004 Author Report Posted April 18, 2004 ja. ska bli fint att få komma ut och lufta sig lite Quote
slask! Posted April 19, 2004 Report Posted April 19, 2004 Jo, kan ju inte annat än att hålla med er Fast just nu sitter jag o deppar med lite kan jang, e förkyld Jag som skulle behövt hållt igång med träningen ordentligt till infohelgen, men får se hur det går. Ang. träning. hur har ni lagt upp träningen? Själv kör jag: mån löpning, tis styrka, ons simning och promenera, tors löpning, fre styrka. Lör o sön brukar oftast bli lite löpning(intervall eller kooper) och promenixa med rygga. Quote
macho man Posted April 19, 2004 Report Posted April 19, 2004 låter som ett bra, mitt innan jag skadade mig var löpning mån, styrka tis, gång + packning ons, cykel eller simning eller dyligt tors, löpning lör, styrka eller gång söndag. för tillfället kör jag bara styrka 2 ggr/ vecka och cyklar 1-2 ggr/ vecka. infohelgen kommer att bli bra jobbig för mig. kan jag inte löpa nästa vecka är det nästan meningslöst att åka ner 7 maj Quote
Downhill Posted April 19, 2004 Report Posted April 19, 2004 Jag kör: Måndag. Cykling 50 min (mjölksyra total) + Bröst trisebs Tisdag. Mage, X-rygg + Pullups (bisebs & Rygg) Onsdag. Löpning 60 minuter (Halvhårt tempo) + Bröst trisebs Torsdag. Marchträning 2-5 timmar Fredag. Löpning 40 minuter (Milen) + Mage, X-rygg + Pullups (bisebs & Rygg) Lördag & Söndag. Det jag känner mig helt utvilad i. Kommer bli så underbart å sitta på tågen och känna nervositeten komma krypande ;) Ses snart /Dominice Quote
Jarl Posted April 20, 2004 Report Posted April 20, 2004 snyggt schema Downhill! Är det inte tufft att följa tillsamans skolan? Quote
Downhill Posted April 20, 2004 Report Posted April 20, 2004 Nja. Torsdagarna tar lite mycket tid =( Men det e inte mycket i skolan just nu så det funkar. Tjejen tar isf mer tid Quote
slask! Posted April 21, 2004 Report Posted April 21, 2004 Ser bra ut! (En lite fråga bara, heter det inte biceps och triceps?) Är det någon som bor i närheten av sthlm? vill ju inte vara den enda 08:an på K3 ;) Mvh Kim Quote
RangerX Posted April 24, 2004 Report Posted April 24, 2004 rekomendation: träna mkt marsch med tung packning, är det som upplevs jobbigast enligt mig, har ju alltid utr. på sig så det tjänar man på. ger även bra kondition, eller tillräcklig iaf. ang styrkan så är detta inget att lägga ner särskilt mkt tid på. lycka till så ses vi på infohelgen ;) Quote
TheStroyer Posted April 24, 2004 Author Report Posted April 24, 2004 RangerX who are u? B) Han är nog en sån där som ska jävlas med oss på informationshelgen Quote
Downhill Posted April 25, 2004 Report Posted April 25, 2004 (edited) RangerXPosted den Apr 24 2004, 11:05 rekomendation: träna mkt marsch med tung packning, är det som upplevs jobbigast enligt mig, har ju alltid utr. på sig så det tjänar man på. ger även bra kondition, eller tillräcklig iaf. ang styrkan så är detta inget att lägga ner särskilt mkt tid på. lycka till så ses vi på infohelgen Jo det e sant. Men jatg anser att styrkan e min svagaste bit å vill få upp den lite för att inte göra någon besviken på den biten heller. <skämt> å trycksmärta är bara mysigt. INGEN ide å träna marsch ! .. </skämt> Edited April 25, 2004 by Downhill Quote
TheStroyer Posted April 25, 2004 Author Report Posted April 25, 2004 Är det någon som har fått biljetter till info-helgen än? börjar bli lite orolig Quote
TheStroyer Posted April 26, 2004 Author Report Posted April 26, 2004 @Downhill: De borde ju komma den här veckan @RangerX: Ser verkligen fram emot info-helgen..tror jag Quote
slask! Posted April 28, 2004 Report Posted April 28, 2004 Fick brev hem idag. Stog lite om vart man ska hamna osv. ska kolla vidare nu, har inte hunnit läst allt. Mvh kim Quote
TheStroyer Posted April 28, 2004 Author Report Posted April 28, 2004 Fick brev också. hamnade på Vadsbo skv. var hamnade ni andra? Förresten. var det nån som fattade det där pappret med alla busstider? Quote
Ful Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 Vadsbo är en fin skvadron gubbar. Angående busspappret så kommer detta att klarna, inte många som fattar det i början. Det är tydligen svårt för K3 att producera en tydlig busstidstabell Quote
slask! Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 Hamnade också på vadsbo skvadron. Tabelen var lite anorlunda. På vadsbo utbildar dom bara luftburen, om jag förståt det rätt? //kim Quote
TheStroyer Posted April 29, 2004 Author Report Posted April 29, 2004 Hamnade också på vadsbo skvadron. Tabelen var lite anorlunda. På vadsbo utbildar dom bara luftburen, om jag förståt det rätt? //kim just det, tre luftburna jägarplutoner och en jägar-granatkastarpluton. jag vill nog helst vara i nån av de luftburna jägarplutonerna, för en grk verkar ganska tung Quote
Ful Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 De håller ju på att ändra om hela tiden eftersom förbandet är under utveckling och utvärdering fortfarande. Jag har hört något om att de skall ha PVpluton, Understödspluton, Jgarplut osv men de flesta tjänster inom förbandet är lika jobbiga Quote
RANGERTEDDY Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 jag vill nog helst vara i nån av de luftburna jägarplutonerna, för en grk verkar ganska tung HE He........ Humor Ja ett tipps e att kolla vad RB56 systemet, GRG+bumpor, Granatsprutan, osv väger!!! Vadsbo e fint grattis gubbz, men då vet ni ju vad som står er till mötes. Eller jag menar JAG VET vad som står ER till mötes he he.. Ni kommer nog att bli nöjda mer er tid på Vadsbo ett tag efter MUCK. Lycka till, håll fanan högt... PERGITÈ Quote
Downhill Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 Det blev vadsbo skvadron för mig med ;) Det börja dra ihop sig till info dag. Ska bli förbannat kul å treffa er alla. En fråga. Brukade man inte dela in till LBB el. DivUnd efter GSU ? Quote
Vysotskij Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 Ber att få gratulera alla blivande livhusarer, och uttrycka ett stråk av avund. En fråga. Brukade man inte dela in till LBB el. DivUnd efter GSU ? Det vet jag inte, men vad jag känner till finns en hel del beväringar på olika förband som flyttas runt efter GSU. Så några av er kommer kanske att få springa lite fram och tilllbaka i Slutvärnet innan ni hittat er slutliga skvadron. Den bästa är Livskvadron... ;) Quote
Ful Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 När jag ryckte in 02 så hamnade man på vadsbo (lbb), ö.närke (divund) eller örebro (divund: underhåll motsv). Sen så flyttades det runt lite soldater ibland, tex så fick vi på vadsbo våra plutsignalister från örebro skvadron osv Men jag vet inte hur de gör i år Quote
Recommended Posts