slask! Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 En fråga ang. skvadronerna. Om man ligger på Vadsbo och skulle vara mer intresserad av divund, finns det då möjlighet att byta? efter gsu eller liknande. Bara en liten fundering Quote
Downhill Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 slask!Posted den Apr 29 2004, 16:09 En fråga ang. skvadronerna. Om man ligger på Vadsbo och skulle vara mer intresserad av divund, finns det då möjlighet att byta? efter gsu eller liknande. Bara en liten fundering Hade de funderingarna med men men jag är glad hur det än blir. Nu är det bara 1 vecka till info helg ! En fråga till: Varför har vi info helg bara 1 månad innan inryck ? Jag hade gärna börjat gå in mina kängor mycket tidigare. Quote
slask! Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 Håller med till 100%, vart man än hamnar så kommer man nog få en bra utmaning, gedigen utbildning, bra erfarenheter och en upplevelse som heter duga. Varför vi har info helg 1 månad innan har jag ingen aning om, men finns säkert någon jätte bra anledning Mvh kim Quote
Downhill Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 (edited) Hur går det me träningen kim ? Jag hörde att FBJs hade det lite illa på den biten.. hälften klarade inte tiden på milen under deras info helg Hoppas vi ses under infohelgen /Dominice Edited April 29, 2004 by Downhill Quote
slask! Posted April 29, 2004 Report Posted April 29, 2004 Tjena Dominice, trevligt att du är vaken Träningen går så där har nyligen vart sjuk i nästan 2 veckor och innan dess hade jag ett nageltrång på gång som förhindrade den mesta träningen. Det mesta går ok, men löpningen har gått trögt. Men nu e jag igång igen Läste oxå om Fbj:s info helg, kan bara säga att nervositeten till vår infohelg sjönk inte Hur går det själv? Har du fått biljetter till info helgen? Mvh kim Quote
Downhill Posted April 30, 2004 Report Posted April 30, 2004 Japp. Biljetterna kom igår. Har du msn ? Quote
TheStroyer Posted May 1, 2004 Author Report Posted May 1, 2004 Biljetterna kom igår. Vad nu! jag har inte fått några biljetter Quote
Jarl Posted May 1, 2004 Report Posted May 1, 2004 Många fler än hälften klarade milen under 48 min på Fbjs.. Dessutom hade vi innan milen gjorde massa styrketest samt marscherat en bit och de flesta hade problem med skavsår och annat.. whatever Hoppas iaf att ni får en lika bra infohelg som vi hade! Den var mycket givande! Fråga så mycket som möjligt och ge gärnet. Glöm inte att avlägga rapport den 9e Lycka till! Quote
slask! Posted May 1, 2004 Report Posted May 1, 2004 Biljeterna kommer nog snart, bara lugn Jo får väll se om man orkar skirva ihop några rader, annars får det bli lite senare Mvh kim Quote
TheStroyer Posted May 1, 2004 Author Report Posted May 1, 2004 annars får jag väl marchera ner till karlsborg. är ju bara 20 mil det blir bra träning Quote
slask! Posted May 2, 2004 Report Posted May 2, 2004 Hehe ja men glöm inte ryggan då Vart bor ni någonstans? tänkte om man kunde åka tillsammans? Jag bor iaf. i Sigtuna 4 mil utanför sthlm. jag ska åka buss till Bålsta sen ska jag ta tåg därifån till Skövde. Någon mer som ska åka samma väg? Vore kul! Mvh kim Quote
Thylander Posted May 2, 2004 Report Posted May 2, 2004 Jaha, det var skönt att höra att man inte var den ända som inte fått biljetterna. Får hoppas att de kommer på måndag sen börjar det bli lite tight. Kollade igenom mina papper nu, kom på Östra Nerike. Kommer sannerligen bli intressant. Quote
Downhill Posted May 2, 2004 Report Posted May 2, 2004 Tjenare Thylander. Ett tag lät det som att alla skulle in på Vadsbo. Hoppas du får det underbart på Östra Nerike me Quote
kadaver Posted May 2, 2004 Report Posted May 2, 2004 Tjena, jag tillhör också en av dom som ska på infohelgen nu nästa helg, och rycker in den 14/6, men jag är livrädd.. Sen jag mönstrade har jag i princip inte rört mig alls, kanske inte låter speciellt ambitiöst, men det har sina anledningar.. Nu till frågan, kommer jag överhuvudtaget palla med detta rent fysiskt? Psykiskt är det nog inga problem då motivationen och jävlar-anamman är stor.. Ses om några dagar! Over and out. Quote
slask! Posted May 2, 2004 Report Posted May 2, 2004 Tjoho allihop! Kul att det är såpass bra "fart" i tråden! Började oxå undra lite om alla hamnade på Vadsbo Om jag inte mins fel så är det divund på Östra nerke? Kadaver hur vida du kommer palla detta eller inte tror jag befälen får svara på infohelgen. Vi har ju inte mer erfarenhet av detta än du. Men jag tycker du ska göra det bästa av saken. Åk ner och gör så gott du kan! Antingen så går det, eller så går det inte (men då har du ju försökt och gjort så gott du kunnat). Downhill har du läst mina 2 pm? Mvh Kim Quote
Gustavsson Posted May 2, 2004 Report Posted May 2, 2004 Östra Nerike är LBB och NSKY. Själv ligger man på NSKY Quote
TheStroyer Posted May 2, 2004 Author Report Posted May 2, 2004 Hur är det på info-helgen. sparkar de ut en om man inte klarar testerna? Eller är det mer som ett diagnos-test? Att de bara kollar vilken träningsnivå man ligger på och de som ligger dåligt till får en liten tankeställare? Quote
Gustavsson Posted May 2, 2004 Report Posted May 2, 2004 (edited) Hur är det på info-helgen. sparkar de ut en om man inte klarar testerna? Eller är det mer som ett diagnos-test? Att de bara kollar vilken träningsnivå man ligger på och de som ligger dåligt till får en liten tankeställare? De låter dem som inte klarar det eller inte vill fortsätta prata med en inskrivningsförättare för att eventuellt få byta tjänst. För oss var det typ för att befälen skulle få en uppfattning vilka de hade att göra med, hur vi låg i fys osv. Edited May 2, 2004 by Gustavsson Quote
kadaver Posted May 2, 2004 Report Posted May 2, 2004 ...och de som ligger dåligt till får en liten tankeställare? Var det som en pik till mig eller :P Tror nog det ska gå, var ute och åkte ett par mil inlines innan och det gick hyffsat så förhoppningsvis ska jag klara det. Lär få det bra mycket tuffare i början bara! Jaja, ses på fredag! Quote
TheStroyer Posted May 3, 2004 Author Report Posted May 3, 2004 Var det som en pik till mig eller :P Nej inte alls. menade mest mig själv. har inte kunnat träna så mycket på sista tiden pga en förbannad förkylning. Men jag var ute och kutade milen igår. tog ingen tid men det känndes bra Quote
Downhill Posted May 3, 2004 Report Posted May 3, 2004 @ kadaver: Man springer alltid bra på bara rädsla du vet Men 5km borde du väll palla ? Sedan har du 1 månad efter info helgen å träna med. Jag har gått på pencelin i 10 dagar nu. Men det e ju inget VM i friidrott vi ska på Så det kommer nog gå bra för oss. Ska bli så underbart att få känna på det kämpa igen. Ses snart. /Dominice. Quote
kadaver Posted May 3, 2004 Report Posted May 3, 2004 Som sagt, nog inget VM vi ska på.. B) Men nu när övriga problem är ur världen, så får man börja lite så smått efter infohelgen (om de inte kickar ut mig d.v.s.) Har lite frågor dock.. Vadsbo har jag sett att några hamnade på. Själv hamnade jag på Östra Nerike, vad är det för saker? Samt, vad är LBB och NSKY?? Fler förkortningar man ska känna till kanske? //Intresserad men okunnig. Quote
macho man Posted May 3, 2004 Report Posted May 3, 2004 själv ska jag sätta igång med min fysträning denna vecka efter en hemsk knäskada. jag gissar att infohelgen kommer att vara ett helvete för min del. :( Quote
Thylander Posted May 3, 2004 Report Posted May 3, 2004 Som jag har förståt det så är Östra Nerike : Divisionens Underättelsebataljon sen finns det ju Vadsbo : Luftburna bataljonen som jag tror de allra flesta vill hamna i. Men jag tror att det blir bra på vilken skvadron man än kommer på. Är lite nervös nu, fick en riktigt duktig nackspärr igår, får hoppas att den släpper helt till helgen. Kan ju vara lite tradigt att springa runder med en styv nacke, har även dragit på mig en duktig förkylning så jag får väl leva på C-vitaminer och grejor fram till fredag. Bara att ge gärnet iaf. Quote
106 Posted May 3, 2004 Report Posted May 3, 2004 Östra Nerike : Divisionens Underättelsebataljon Hela divundbat utbildas inte på K3, t ex utbildas signalspaningskompaniet av televapen/S1. Ni får också vara beredda på att ni kan få en annan befattning än stridande soldat, trots att det är samma GSU. Ett tips är att bläddra igenom alla befattningsbeskrivningar på www.k3.mil.se vad är LBB och NSKY? LBB = Luftburen bataljon NSKY = Närskydd Quote
Downhill Posted May 4, 2004 Report Posted May 4, 2004 Jo där har man ju kollat ett antal gånger. Bara sätta igång å skriva önskelista snart då :P Tänk om högskolevalet hade sådana alternativ En fråga. Vart hittar dom alla sjukvådare (10 månader gruppbefäl, MH 804). Är det (10 månaders soldater, FC 905) som blir sådana eller ? Eller finns det gruppbefälsutagna som isf är de ända som kan bli sjukvårdare ? Quote
TheStroyer Posted May 4, 2004 Author Report Posted May 4, 2004 @Macho man Det kommer att gå som en dans. Du lär ju ha haft bra kondis som fan innan du skadade dig och du har nog inte tappat allt Quote
macho man Posted May 5, 2004 Report Posted May 5, 2004 jovisst hade jag bra konition innan jag skadade mig men när man inte har rört på sig under 5 veckor och bara har legat på soffan och ätit onyttiga saker då tappar man konis fort. var ute idag och sprang vilket ledde nästan till utmattning. det kommer att bli en hemsk konditions träning innan inryck. Quote
TheStroyer Posted May 5, 2004 Author Report Posted May 5, 2004 Uj uj u uj...bara en dag kvar nu grabz. Lite nervig börjar man bli Quote
Recommended Posts