Jump to content

Recommended Posts

Posted

65:Lindell @ Vadsbo här (:

tyckte av någon sjuk anledning att det var kul... Alla befälens kommentarer "Snabba på nu för helvete, det är inte nån jävla atombomb du sätter ihop" (aspirant pillar med sin ryggsäck (_INTE_ VÄSKA, fick vissa andra höra)).

eller Major Skiöld (Stava?) -> "Ni i gruppen ska blir tajtare än era egna rövhål"

Eller min GB "Om det är NÅN som ska gräva så är det du NR 65, din grop har ju för helvete kollapsat" Detta var när jag sprang och pratade med mitt befäl då hela mitt värn kollapsade.

VI "slapp" dock BRAKEN, men blev å andra sidan tvingade i vättern :lol:

Lite ont i axlar och fotsulor (dock inte en ända blåsa, på fötterna).

Grävningen tyckte jag var det värsta,, fick ont i ryggen och lite blåsor på händerna :S

Men jag ser fram emot ett händelsefullt år (:

• Replies 290
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

jag får nog också ge mig ut i trädgården och gräva potatisland. fick också blåsor i händerna av grävningen.

j-vla f-ttskinn man har i nävarna och på fötterna

Posted

Hahaha det var några fler än jag som fick blåsor på händerna. Synd att man kom på att man hade fått ut handskar efter man grävt värn. Föresten någon som vet hur jävla kall vettern va igentligen. Stå och raka sig i det vattnet va ingen njutbar upplevelse.

Laikmets@Vadsbo :)

Posted

Folk kanske har sagt detta förrut men träna mycket på att orientera, det kommer ni att ha mycket nytta av.

Ett tips är ju att gå till en orienteringsbana eller vad man nu skall säga och kombinera marschträningen med orientering

Posted

Mannen i fråga var inte frisk (som om jag skulle vare det som är här inne TNR 140230) , men han var möjligtvis en sk dödgrävare dvs han gräver ner lik på arbetstid och även kanske på fritiden :P

Posted
Föresten, vem var idioten som grävde gropen på 7 min och 15 sek?

han borde ha stryk....

VA!?!?!

HAn måste ju vara skyttevärnsgrävare på heltid eller en hybrid mellan människa och mullvad :P

Skämt åsido, fy fan vad starkt. För mig tog det iallafall 30-40 minuter

Posted

Ja något fel måste det varit :lol:

1.2m djup 1.5m lång 0.6m bred = ca 1000liter

Säg att man kan få upp 2 liter per spadtag (generöst). = 500 spadtag.

7 minuter = 420 sekunder.

Han måste grävt med ett spadtag varje 0.84:e sekund i 7 minuter. Om man sedan räknar med att man måste stanna upp för att mäta och annat så måste han grävt ännu snabbare.

Jag blev något paff när jag trode jag va en av de första, så får man veta att någon va klar på bara halva tiden.. vi har mött våran överman grabbar :P

Posted (edited)
Ja något fel måste det varit  :)

1.2m djup 1.5m lång 0.6m bred = ca 1000liter

Säg att man kan få upp 2 liter per spadtag (generöst). = 500 spadtag.

7 minuter = 420 sekunder.

Han måste grävt med ett spadtag varje 0.84:e sekund i 7 minuter. Om man sedan räknar med att man måste stanna upp för att mäta och annat så måste han grävt ännu snabbare.

Jag blev något paff när jag trode jag va en av de första, så får man veta att någon va klar på bara halva tiden.. vi har mött våran överman grabbar  :P

nope, vi skulle gräva den 1.5 djup

Edit: eller, nja,, 2 spadar djup. Vi antog att en spade var 0.75 cm lång, kan det stämma?

Edited by soft0
Posted

soft0 hade du Liu som gruppbefäl, själv hade jag nr.60 och hade honom som gruppbefäl, är osäker på vilka som var med i min grupp.

Posted
soft0 hade du Liu som gruppbefäl, själv hade jag nr.60 och hade honom som gruppbefäl, är osäker på vilka som var med i min grupp.

aa, hade jag 65:Lindell (aka Räsänen)...

Vad heter du i eftenamn? (få se om jag kommer ihåg) (:

• Forumsledning
Posted

Ja så slutar vi med chattandet. Håll er till PM om ni ska prata med varandra.

/ Kimster

BlåGul

Guest goulba
Posted (edited)

nr 25 från info helgen här. Ska ligga på Livskvadron, någon som vet va de finns för olika befattningar där?

Edited by goulba
Posted
nr 25 från info helgen här. Ska ligga på Livskvadron, någon som vet va de finns för olika befattningar där?

Hade du lyssnat på vad NÅGOT av föredragen på infohelgen så hade du vetat.....

Guest goulba
Posted
Hade du lyssnat på vad NÅGOT av föredragen på infohelgen så hade du vetat.....

våra gb:s sa att det inte va säkert att vi skulle hamna i den skvadron som vi va på under infohelgen... Ville hoppas in i det sista att ja skulle hamna på vadsbo.

Posted
våra gb:s sa att det inte va säkert att vi skulle hamna i den skvadron som vi va på under infohelgen... Ville hoppas in i det sista att ja skulle hamna på vadsbo.

Jag uppfattade det som att KB-eleverna, a.k.a "GB" (tydligen) inte visste vart just de skulle, vi däremot är tydligen redan placerade, det är i alla fall min uppfattning..

Och just angående Vadsbo, verkar som näst intill alla vill åka helikopter, inkl mig själv..

Jag hamnade i ÖN d.v.s. underrättelse och har intalat mig själv att det ska bli skoj att glo ut i tomma intet och bara jäsa :ph34r:

Med andra ord, Quake kan jag leka hemma :P

Posted

Hehe du får nog som sagt quaka hemma :D

Själv ville jag hamna på div. und men ligger nu på vadsbo. Men tror det blir kul/givande hur som helst. Men det kanske finns möjlighet att byta senare?

Mvh 202 Elfström, som fortfarande har fina skavsår kvar sen info helgen :D

Posted

ang. infohelgen

Var kan man få tag på lite rolig info?

T.ex Jag såg en tjej som var där (första som sökt jägare på K3 sen -93 hörde jag). Kul och veta om hon fick vara kvar.

Sen vill man ju veta hur många avhopp det var, vilken tid man fick på 5:an m.m m.m....

Posted (edited)

vad säger du!! en brud? det var som fan. vore verkligen roligt om hon kom in.

@Laurin

Är du Laurin som hade hand om 3e grupp på infohelgen?? i sånna fall var jag i din grupp. Nr 95, Rogemyr

Edited by TheStroyer
Posted
T.ex Jag såg en tjej som var där (första som sökt jägare på K3 sen -93 hörde jag). Kul och veta om hon fick vara kvar.

Två tjejer muckade som jägare 1996 (en som mpj 1997), men de kan ju i och för sig ha sökt redan 1993.

Vi livhusarvänner håller tummarna.