Guest StrikeForce Posted September 9, 2003 Report Posted September 9, 2003 Hade det inte varigt häftigt att slänga på 52” fälgar samt lågprofils däck på SISU XA-180. Finns det andra folk som har samma tankebanor som jag?
Ing Posted September 9, 2003 Report Posted September 9, 2003 Va? *Skinnsäten *grafitgrå metalliclack *tonade rutor *fet stereo *......... ? B) Bara problemet med fickparkering i innerstan kvar.
Forumsledning Kimster Posted September 9, 2003 Forumsledning Report Posted September 9, 2003 jaha??!! och vad e det för fel på 203´an då? Pansarrutor, vill du tona ? slänga upp skyddsplåten. Den gröna färgen är ju oslagbar. Sätena är gröna och går iaf att fälla upp Stereo ? jajamen klart det finns. :P
NBC Posted September 9, 2003 Report Posted September 9, 2003 Att fickparkera SISU'n borde ju inte vara några problem, bara att rejsa in på nån cykelparkering och meja ner så mycket som det går. Se där, problemet löst ;)
jed Posted September 10, 2003 Report Posted September 10, 2003 Behövs nog inte en cykelparkering, du kan nog flytta på de flesta bilarna också... Fäst ett par schyssat stålbalkar fram och bak så du inte repar (din egen) lack bara! Och glöm inte B)
Forumsledning henke Posted September 10, 2003 Forumsledning Report Posted September 10, 2003 Borde väl finnas nån finne som köpt någon avlagd vagn: Satt på Monstertruck hjul med chromade fälgar. Hydraulik i stötdämparna så den är en lowrider och kan köra på tre hjul, samt studsa. Fyllt hela bollhavet med baslådor Chromade avgaspipor Chromade slirskydd Motivlackad. Hela insidan klädd i zebra plysch, mm, mm Kimster som är en sån mästare på PH7 borde ju kunna mecka ihop en "demonstrator ", som allt numera heter när man inte har råd att tillverka på riktigt.
Honken Posted September 10, 2003 Report Posted September 10, 2003 *Vinge *Tuta som spelar "Du gamla, du fria" *Trimmad motor *Flufftärningar och Wunderbaum i frontrutan (VIKTIGT!!) *Stereon ska vara styrd med fjärrkontroll. *Kaptenstolar i bollhavet med kylen lätt tillgänglig
Forumsledning Kimster Posted September 10, 2003 Forumsledning Report Posted September 10, 2003 Trimmad motor ??? HAHAHAHAHAH jadu.. släng ut Valmet-helvetet och sätt i en MOTOR istället. För just nu sitter det fan inte nån i dom. Bara nått överhettat schabrak som suger diesel och puttar vagnen frammåt. Annars kanske man skulle haft nån o lekt med i sandlådan hemma :P
xteam Posted September 10, 2003 Report Posted September 10, 2003 Satt på Monstertruck hjul med chromade fälgar.Hydraulik i stötdämparna så den är en lowrider och kan köra på tre hjul, samt studsa. Fyllt hela bollhavet med baslådor Chromade avgaspipor Chromade slirskydd Motivlackad. Hela insidan klädd i zebra plysch, mm, mm *Vinge *Tuta som spelar "Du gamla, du fria" *Trimmad motor *Flufftärningar och Wunderbaum i frontrutan (VIKTIGT!!) *Stereon ska vara styrd med fjärrkontroll. *Kaptenstolar i bollhavet med kylen lätt tillgänglig <---- xteam som frenetiskt letar på begagnatbörserna runtom i världen efter en begagnad SISU XA-180 (hoppas man hittar en till ett vettigt pris ) xteam
Honken Posted September 10, 2003 Report Posted September 10, 2003 Lyckades hitta en motor åt vårt Soldf-fordon. I samråd med Kimster blev det en Scania. Ett 12 liters, 470 hästars kraftpaket Mer infiormation
Lindeberg Posted September 10, 2003 Report Posted September 10, 2003 Vad fyller hänglåset på "blinkersspaken" för funktion? Har sett detta på två bilder, dels denna och den på SoldF.
Forumsledning Kimster Posted September 10, 2003 Forumsledning Report Posted September 10, 2003 Det är Centrallåset till vagnen .. nä det är låset till att låsa dörren med. Finns inga ála-billås på vagnarna utan man använder hänglås och bästa förvaringsutrymmer för låset är på blinkersspaken. B)
Pelle Posted September 10, 2003 Report Posted September 10, 2003 Lyckades hitta en motor åt vårt Soldf-fordon. I samråd med Kimster blev det en Scania. Ett 12 liters, 470 hästars kraftpaket Mer infiormation Aah, turbocompundmotorn. Den har fått bra kritik. Är det inte finnarna eller norrmännen som har V8 i sina SISUs? Har för mig att jag hört talas om nåt liknande. Svenskarna har väl "sämst" motor, precis som i allt annat motoriserat...
Vakten_F4 Posted September 10, 2003 Report Posted September 10, 2003 Svenskarna har väl "sämst" motor, precis som i allt annat motoriserat... Appappapp!! Kallar du turbinen i strv S för sämst? (den vore bara för ljudets skull cool att ha i alla fordon, inkl. SISU)
Forumsledning Kimster Posted September 10, 2003 Forumsledning Report Posted September 10, 2003 Aah, turbocompundmotorn. Den har fått bra kritik. Är det inte finnarna eller norrmännen som har V8 i sina SISUs? Har för mig att jag hört talas om nåt liknande. Svenskarna har väl "sämst" motor, precis som i allt annat motoriserat... Stämmer att Norrmännen satte Scania motor i sina. Finnarna kör med Valmet i sina SISU, men deras nya ersättare till XA-moddelerna AMV´n är det scaniamotorer i - Scania DI 12 typ men det går att sätta större/andra där också
Jimbo Posted September 10, 2003 Report Posted September 10, 2003 Vad fyller hänglåset på "blinkersspaken" för funktion? Har sett detta på två bilder, dels denna och den på SoldF. arghhhh finnen har ju stånd!
joppe Posted September 10, 2003 Report Posted September 10, 2003 Vad fyller hänglåset på "blinkersspaken" för funktion? Har sett detta på två bilder, dels denna och den på SoldF. arghhhh finnen har ju stånd! den rödhåriga soldaten är ju på väg ner med huvudet
Lindeberg Posted September 10, 2003 Report Posted September 10, 2003 Ja, och dessutom har den svenske omhändertagaren ett konstigt tvåfärgat hår, och han har precit lagt ett snyggt avsnörande förband (Tourniquet) i höjd med halsen
Pelle Posted September 10, 2003 Report Posted September 10, 2003 Svenskarna har väl "sämst" motor, precis som i allt annat motoriserat... Appappapp!! Kallar du turbinen i strv S för sämst? (den vore bara för ljudets skull cool att ha i alla fordon, inkl. SISU) Nä, det gör jag inte. Har aldrig sett turbinen på den eller hört den igång, jag kan dock tänka mig att den viner på bra. Däremot i alla (de allra flesta) fordon jag kommit i kontakt med så är det valt det billigaste motoralternativet där man haft valmöjlighet. T.ex. Scania 124 med 360 hk motor. Fullt gruslass (med liiiite överlass) och en EC230 grävare på Strftrp. vagnen så hoppar det fort upp till 65 ton. Alla som kört sträckan mellan Camp Victoria och Camp Bifrost i Kosovo vet hur den vägen lutar... Då önskar man att man hade några fler pållar under huven. Sen gamla GW:n med manuell låda och sugmotor, halvkraftig uppförsbacke och full gas på ettan. Ska man sen i med tvåan så dör den och det är bara att börja om. Det dom satsade ordentligt på var ju Sprintern och där är väl i och för sig själva motoreffekten tillräcklig men där är det ju växellåda och övrig drivlina som sätter stopp för effektiviteten. Helt sanslöst att dom satsade på såna grejer. Fortsätter med nya Hydrema-grävarna. Sämsta skit jag nånsin sett. Krånglade mer på KS06 än vad dom gamla hederliga Åkerman-maskinerna gjort tillsammans under hela KS. Då var ändå Hydreman splitt ny. Skälet till det inköpet var ju att Hydrema var väldigt billiga, samt att dom var dom som fortast kunde erbjuda ett modulsystem med vanliga och splitterskyddade hytter. Splsk-varianten går för övrigt knappt att arbeta med, sikten är nästintill noll. Sisun, har ni redan nämnt också. Svag och blir mycket lätt överhettad. Kan säkert komma på fler saker om jag tänker efter lite men summan av det hela är iallafall att det finns många fordonsköp som inte verkar direkt genomtänkta, det är vad jag har upplevt iallafall. Mvh Pelle
Forumsledning Kimster Posted September 10, 2003 Forumsledning Report Posted September 10, 2003 ..och VARFÖR är ja inte förvånad... erik. . . hmm jag ska se om jag kan kontra med nått... .
Knekt Posted September 10, 2003 Report Posted September 10, 2003 SISU XA-180F Är väl på gång för förbandstester när som helst, vad jag kan förstå!
Forumsledning Kimster Posted September 11, 2003 Forumsledning Report Posted September 11, 2003 okej erik jag diggar avgasröret.. ..fan att man bara orka sitt o göra sånt här.. . ...jag o photoshop Här e min vagn då.. den jag ska på mission med .. ..och va fan e det här för tråd .. egentligen ? ..hmm jaja mycke ska man vara med om.. ;)
Panzerfaust Posted September 11, 2003 Report Posted September 11, 2003 Hum... bara att kolla på vad gangster rapparna gjort med humveen (vet inte hur det stavas) Den har ju blivit hottad av vissa... tror snoop "sönder knarkad i sin lilla sega hjärn lob" doggy "helt dum i huvudet flummare" dog har eller hadde en blå metallick humvee med alu fälgar, svarta tonade rutor av pansar glas.... Ge dem en sisu så ska ni få se vad dom kan... en sak är dom bar på och det är att hotta bilar (menar själv klart 3 saker, skjuta ihjälvarran, sälja och bruka knark och pula bilar).
Knekt Posted September 11, 2003 Report Posted September 11, 2003 @Wittman De bilarna behöver man inte bygga om. De finns redan med varenda hallick-gadjet man kan tänka sig. http://www.hummer.com/
NBC Posted September 11, 2003 Report Posted September 11, 2003 Ni har ju glömt det viktigaste, sänk bilen 4-5dm så blir det helrätt stuk på den ;)
Erik_G Posted September 11, 2003 Report Posted September 11, 2003 Ni har ju glömt det viktigaste, sänk bilen 4-5dm så blir det helrätt stuk på den ;) Min ÄR ju sänkt.. däcken går ju nästan i "bandhyllorna"... Notera även neonkittet indertill. /E
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.