Dahlberg Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Inte för att jag gillar action-figurer (inte så mycket i varje fall), men jag gillar uniformer... Kolla in dessa häftiga actionfigurer med uniformer från olika epoker från bl.a. US, UK och Tyskland! Speciellt heta är ju de amerikanska i DCU:n... Jag vill nog ha några dockor i bokhyllan... Synd att de inte har svenska i M/90-uniform... Notera att dessa bilder är på DOCKOR i DCU, ganska bra gjorda... Och så finns det en brittisk öken-soldat-docka: Och så finns det andra uniformer, stridsvästar och vapen som man komplettera gubbarna med, kolla här... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atrax Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Du får helt enkelt sy egna M/90-kläder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted July 30, 2003 Author Report Share Posted July 30, 2003 Jamen, då ska jag genast köpa en symaskin och lära mig sy... och så måste jag fixa ett tyg i mini-m/90-mönster... skitlätt... Nä, så tråkigt ska jag inte ha, allt går ju att köpa! Finns det ingen på forumet som är bra på att sy och kanske till och med har några kvadratdecimeter av ett M/90-tyg i modell minimönster? EDIT: Jag kom på att den här tråden kanske passar bättre på materielplatsen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsky_517 Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 kolla även Bluebox figurer, även dom riktigt snygga! har en SWAT figur själv i hyllan...blubox Link to comment Share on other sites More sharing options...
Protiwa Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Inte för att jag gillar action-figurer (inte så mycket i varje fall), men jag gillar uniformer... Kolla in dessa häftiga actionfigurer med uniformer från olika epoker från bl.a. US, UK och Tyskland! Speciellt heta är ju de amerikanska i DCU:n. Ganska många av de där dockorna man skulle vilja ha..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Jo då dom va fräcka vill ha dom . Köpte Big Jims jeep på loppis 20:- "till min son " ska för söka få tag i figurerna också Nån som vet var man kan leta ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pal_oldpc Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 neee Om man inte gilla att leka med dockorna, typ i sandlådan och så, utan gillar dom för att dom är minityrer så föreslår jag att man tittar på figurer i skala modell istället. Mycket snyggare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recon Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Var hittar man elite force i sverige? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 As grymma snubbar... ville ha alla tyskarna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 rusktigt coola gubbar! tyskarna regerar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nsky_517 Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Var hittar man elite force i sverige? jag hittade min på Toys R us i göteborg av en slump, men detta var för 2 år sedan ung. och de finns inte kvar där längre. men (vet inte vart du kommer från) i affären "udda ting" har jag sett en st Elite Force figur. om man letar efter Dragons figurer kan man köpa från denna firman i Tyskland(har även Plutonen figurerna!). Action figuren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Vad har ni dockorna till? Det fram manas konstiga bilder i min hjärna av er liggandes på vardagsrumsgolvet iklädd M90 och full stridssutrustning skrikandes order åt de stackars plastgubbarna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atrax Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Tja, hade jag haft några hade jag nog haft dom i en hylla eller något, annan tänkbar hobby är ju att bygga upp ett litet landskap.. en liten byggnad åt ett par swat-gubbar kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaitoh Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 bör väl finna i varje chef benficka eller? utmärkt att ha med när det är dags att planera anfallet... "å nej, nu ska chefen leka med dockor igen... " Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted July 30, 2003 Report Share Posted July 30, 2003 Svinfett, grymt roligt! Jag har 2 st från BlueBox, en SEAL och en Scar, alzå snäll och dum köpte givetvis 2 extra vapensatser, så det finns tillräckligt med hårdvara En del är ju grymt detaljerade, en del vapen detaljer har tom tillverkarens stämplar, sedan har en del figurer Strider knivar, och det är ju fanatiskt coolt.. Man skall aldrig sluta leka... Flera siter: http://www.war-toys.com/ http://www.entertainmentearth.com/ http://www.minitroopers.8m.com/index.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted July 31, 2003 Report Share Posted July 31, 2003 Grymt häftiga gubbar! Jag som sitter här och leker med schletna plastgubbar från BR med krokiga pipor och en jeep med en 120 mm kanon på. Skalorna kan vara svåra ibland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tivaljör Posted August 2, 2003 Report Share Posted August 2, 2003 ....Suck.... Vart fanns de där när man själv var liten? :( Det enda (bortskämd skitunge) som fanns då var ju gröna muterade djur med närstridsvapen och transformers.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalleSWE Posted August 2, 2003 Report Share Posted August 2, 2003 Jo en sådan docka i benfickan samt ett antal nålar, så man kan utföra lite vodoo när det krävs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torak Posted August 2, 2003 Report Share Posted August 2, 2003 Och så finns det en brittisk öken-soldat-docka: Det där kroppsskyddet är perfekt kopierat - jag har en riktig, fast i grönt DPM (jag sydde ett inlagg av liggunderlag för att simulera kevlar), och den ser nästan exakt likadan ut, förutom att ökenversionen har epålett på bröstet. Det är annars något man saknar på den gröna, eftersom gradbeteckningen annars inte syns utåt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted August 2, 2003 Author Report Share Posted August 2, 2003 @Torak DPM? Är det så engelsmännens skogscamo kallas? Vad kallas engelsmännens öken-camo (Amerikanarnas kallas ju DCU)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted August 2, 2003 Report Share Posted August 2, 2003 DPM = Disrupted Pattern Material Det är alltså ungefär samma betydelse som kamouflagetyg. Jag tror även ökankamouflaget kallas DPM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bengtsson Posted August 2, 2003 Report Share Posted August 2, 2003 Japp... DPM = Disruptive Pattern Material. Jag tror att även ökencammot kallas DPM fast typ "desert dpm" . Var har du fått DCU ifrån?? De benämningar jag har hört är Desert BDU och Desert Camoflage Pattern. Edit: AAAHHHH så hann 106 före mig...... he he coolt, jag har blivit menig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted August 2, 2003 Author Report Share Posted August 2, 2003 @Fk Bengtsson Själva mönstret på amerikanarnas ökenuniform kallas för "tri-color DCU" eller för "six-color DCU". Och för att visa vart jag fått "DCU" (Desert Camouflage Uniform) ifrån, så kommer lite "bevis" här: Kolla här för att se försäljning av DCU-uniform... Så här står det här, i en utrustningsbeskrivning: "...the beret or the Kevlar helmet with cover may be worn with the Desert Camouflage Uniform (DCU)...//...Mixing of tri-color and six color DCU items is prohibited, except that the tri-color DCU may be worn with the six-color Kevlar helmet cover..." Och här ser man försäljning av en DCU-hat... Hoppas jag nu har lyckats övertyga att amerikanarnas öken-camo kallas för "DCU"... EDIT: å andra sidan så är ju "BDU" en förkortning på "Army Battle Dress Uniform", så det lär väl inte vara fel att kalla det för "Desert BDU" eller "BDU-DCU"... kolla här, eller här. Och kollar man här så är det faktiskt "the largest selection of BDU patterns", alltså olika mönster en BDU kan ha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bengtsson Posted August 2, 2003 Report Share Posted August 2, 2003 Nja, jag är inte riktigt övertygad.... Bara nyfiken vet du, jag hade inte hört det tidigare bara.... Jädra amerikanare och deras förkortningar... Hmm, borde inte deras woodland heta WCU då??? he he, jag bara jävlas.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted August 2, 2003 Author Report Share Posted August 2, 2003 Det enda jag hittade om "WCU-uniform" var här; "Baseball hat, flanel shirt, blue jeans and a chewing gum (a WCU uniform)". Link to comment Share on other sites More sharing options...
oz Posted August 2, 2003 Report Share Posted August 2, 2003 Haha, den här dockan va ju heltklart coolast! http://www.entertainmentearth.com/prodinfo...variation=&lg=1 Edit: Fast den här va nog snäppet bättre! http://www.entertainmentearth.com/prodinfo...variation=&lg=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted August 3, 2003 Report Share Posted August 3, 2003 Här har ni lite andra dockor som ni kan "leka" med när ni ändå är igång... Mera Dockor till lekstugan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted August 3, 2003 Report Share Posted August 3, 2003 tunga gubbar, men blir barn på nytt!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted August 3, 2003 Report Share Posted August 3, 2003 Leka med dockor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted August 3, 2003 Author Report Share Posted August 3, 2003 Ja, såklart man leker med dockor, en riktig man kan bejaka sina barnsliga sidor. Det är väl det alla här på forumet gör. Det är väl många här som springer omkring i skogen med en massa leksaker och leker krig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.