Jump to content

Kolla in dockorna...

Dahlberg

Recommended Posts

Inte för att jag gillar action-figurer (inte så mycket i varje fall), men jag gillar uniformer... Kolla in dessa häftiga actionfigurer med uniformer från olika epoker från bl.a. US, UK och Tyskland! Speciellt heta är ju de amerikanska i DCU:n... Jag vill nog ha några dockor i bokhyllan... Synd att de inte har svenska i M/90-uniform...

Notera att dessa bilder är på DOCKOR i DCU, ganska bra gjorda...

70264s.jpg70248s.jpg70246.jpg

Och så finns det en brittisk öken-soldat-docka:

70268s.jpg

Och så finns det andra uniformer, stridsvästar och vapen som man komplettera gubbarna med, kolla här...

Jamen, då ska jag genast köpa en symaskin och lära mig sy... och så måste jag fixa ett tyg i mini-m/90-mönster... skitlätt...

Nä, så tråkigt ska jag inte ha, allt går ju att köpa! Finns det ingen på forumet som är bra på att sy och kanske till och med har några kvadratdecimeter av ett M/90-tyg i modell minimönster?

EDIT: Jag kom på att den här tråden kanske passar bättre på materielplatsen...

Inte för att jag gillar action-figurer (inte så mycket i varje fall), men jag gillar uniformer... Kolla in dessa häftiga actionfigurer med uniformer från olika epoker från bl.a. US, UK och Tyskland! Speciellt heta är ju de amerikanska i DCU:n.

Ganska många av de där dockorna man skulle vilja ha.....

Var hittar man elite force i sverige?

jag hittade min på Toys R us i göteborg av en slump, men detta var för 2 år sedan ung. och de finns inte kvar där längre. men (vet inte vart du kommer från) i affären "udda ting" har jag sett en st Elite Force figur.

om man letar efter Dragons figurer kan man köpa från denna firman i Tyskland(har även Plutonen figurerna!). Action figuren

Svinfett, grymt roligt!

Jag har 2 st från BlueBox, en SEAL och en Scar, alzå snäll och dum 0:) köpte givetvis 2 extra vapensatser, så det finns tillräckligt med hårdvara :)

En del är ju grymt detaljerade, en del vapen detaljer har tom tillverkarens stämplar, sedan har en del figurer Strider knivar, och det är ju fanatiskt coolt.. :)

Man skall aldrig sluta leka...

Flera siter:

http://www.war-toys.com/

http://www.entertainmentearth.com/

http://www.minitroopers.8m.com/index.htm :lala:

Guest Fågel Fenix

Grymt häftiga gubbar!

Jag som sitter här och leker med schletna plastgubbar från BR med krokiga pipor och en jeep med en 120 mm kanon på. Skalorna kan vara svåra ibland :D

Och så finns det en brittisk öken-soldat-docka:

70268s.jpg

Det där kroppsskyddet är perfekt kopierat - jag har en riktig, fast i grönt DPM (jag sydde ett inlagg av liggunderlag för att simulera kevlar), och den ser nästan exakt likadan ut, förutom att ökenversionen har epålett på bröstet. Det är annars något man saknar på den gröna, eftersom gradbeteckningen annars inte syns utåt.

Japp... DPM = Disruptive Pattern Material. Jag tror att även ökencammot kallas DPM fast typ "desert dpm" . Var har du fått DCU ifrån?? De benämningar jag har hört är Desert BDU och Desert Camoflage Pattern.

Edit: AAAHHHH så hann 106 före mig...... :huh:

he he coolt, jag har blivit menig :)

@Fk Bengtsson

Själva mönstret på amerikanarnas ökenuniform kallas för "tri-color DCU" eller för "six-color DCU". Och för att visa vart jag fått "DCU" (Desert Camouflage Uniform) ifrån, så kommer lite "bevis" här:

Kolla här för att se försäljning av DCU-uniform...

Så här står det här, i en utrustningsbeskrivning:

"...the beret or the Kevlar helmet with cover may be worn with the Desert Camouflage Uniform (DCU)...//...Mixing of tri-color and six color DCU items is prohibited, except that the tri-color DCU may be worn with the six-color Kevlar helmet cover..."

Och här ser man försäljning av en DCU-hat...

Hoppas jag nu har lyckats övertyga att amerikanarnas öken-camo kallas för "DCU"...

:huh:

EDIT: å andra sidan så är ju "BDU" en förkortning på "Army Battle Dress Uniform", så det lär väl inte vara fel att kalla det för "Desert BDU" eller "BDU-DCU"... kolla här, eller här. Och kollar man här så är det faktiskt "the largest selection of BDU patterns", alltså olika mönster en BDU kan ha.

:huh: Nja, jag är inte riktigt övertygad....

Bara nyfiken vet du, jag hade inte hört det tidigare bara.... Jädra amerikanare och deras förkortningar... Hmm, borde inte deras woodland heta WCU då???

he he, jag bara jävlas....

Ja, såklart man leker med dockor, en riktig man kan bejaka sina barnsliga sidor. Det är väl det alla här på forumet gör. Det är väl många här som springer omkring i skogen med en massa leksaker och leker krig...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...