Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

BODYBUILDING

LYNX

Recommended Posts

Posted

Den sista posen.

En dokumentär om Anders Graneheim, Sveriges BÄSTE kroppsbyggare genom tiderna.

Börjar kl 22.15 kanal 1. Kan vara MYCKET intressant även om man inte tränar själv!!!

lynxmk@1059450479357-153x192.jpg

Roger LYNX

• Replies 64
  • Created
  • Last Reply
Posted

Starkt av han att erkänna att han hade använt medel. Lynx vet du nån bra hemsida som kan ge en tips på hur man tränar mm. *styrke* Tack

Posted

Kanske dåligt tips, men EXET.Nu(skitsida) har ett mycket bra forum "Styrketräning & Gym" elle rnågot sådant, mycket kunniga personer där.

Tycker jag iallafall.

Posted
Måste krävas ett jävla pannben för att lyckas få en sån kropp!!!

Vem vill HA en sådan kropp.....

Personligen skulle jag nog inte vilja se ut så men jag beundrar ändå dem som lyckas med det de håller på med, oavsett vad det är.

Posted

Det var en FIN komplimang, tack.

En/ett STARK vilja/pannben krävs för att stå ut med smärtan som uppstår när man

tvingar kroppen att gå över sina gränser. Att träna tills man spyr eller svimmar är

inget man klara av i första taget.

Men när ens vilja är starkare en kroppen, då tvingas kroppen att växa ( eller att dö :blink: ).

I stort sätt samma sak som krävs av en soldat under extrema situationer.

jonte72

"Vem vill HA en sådan kropp....."

Jag FÖRSTÅR och accepterar din åsikt. :D

Jag har fått frågan: Varför vill du se ut sån?

Svaret är väldigt enkelt, jag tycker det är snyggt.

( Vad andra tycker om mitt utseende är för mig ointressant :D )

Men som sagt jag förstår MYCKET väl din fråga/åsikt.

Posted
Snacka med killarna på gymmet, hugg tag i en kille som du tror har kört ett tag som verkar vettig.

funkar för mej.

Om man kan så bör man fråga någon som man VET är kompetent OCH inte

är "kryssad".

Det finns många stora killar som "är världsmästare" men som inte har

"kärleken" till byggningen, dom tränar för att imponera/få respekt.

Inte ovanligt att dom använder tekniker som är rent ut sagt FARLIGA för

kroppen/leder. Gör "vad som helst" för att gå upp i vikt.

En sån kille håller inte många år, kroppen eller psyket säger till slut ifrån.

Det finns aldrig några garantier men fråga snubben som tränat i t ex 5 år

eller mer.

Har själv hållit på i ca 22 år, började i 12 årsåldern är nu 34.

Posted

Vem vill HA en sådan kropp.....

Det är många som vill bygga upp sig, jag tränar regelbundet 3 gånger i veckan och kör med kosttillskott.

Jag är en tunnis på 80kg 175cm, jag vill bygga upp mitt självförtroende genom att ha en snygg kropp.

där är nog den största anledningen till att folk gymmar hårt, samt respekt.

eller? :D

Posted

Broder!

Gött att du tipsade om programmet! Satt och slöglodde på annat skit...

183 cm, 91 kg visar vågen och mätstickan... Står dock rejält still nu... Bara att träna på...

Posted

Ett VIKTIGT tips till er som vill lägga på er "massa"!!!

Ta er vikt gånger 2, väger du 80 kg så blir det 160. Då får man fram hur

många gram protein man ska äta om dagen ( MINIMUM, gärna gånger 2.5 ).

Om ni inte lägger er på det intaget får kroppen ingen chans att bygga upp

sig, slutar med att ni blir övertränade och att ni till och med kan gå ner i vikt!

Posted

Ni som är intresserade. Varför inte gå och snacka med en instruktör på gymmet och få program? Det brukar normalt inte kosta någonting när du köper gymkort där, och då kan du vara hyfsat säker på att du inte tränar helt galet. Frågar du han som ser skithäftig ut på gymmet så kan det mycket väl vara FEL.

Man blir lite matt när man ser folk på gymmet som står inför sina polare och är skithäftig och KAN ALLT. Och mest vevar runt. De häftigaste killarna brukar som vanligt inte vara de som kan bäst.

Sedan är det inte fel när man börjat få så pass koll på kroppen m.m. så man vet vad man håller på med. Läs böcker och intressera dig lite...

:Malaj: <-Gympastik

Posted
Hur gör man om man vill bli så stark som möjligt (inge spännbög här)

Går med i tyngdlyftnings eller styrkelyftsklubb. Tränar hårt och smart, äter bra, sover lagom. Svårare är det nog inte :)

För militärt bruk skulle jag satsa på tyngdlyftning.

Ing: Problemet är ju att många instruktörer inte är ett dugg bättre.. :)

Tyvärr är det svårt att hitta bra människor att fråga på de flesta gym idag, bäst chans har man på gym av ovan nämda typ.

Guest Fågel Fenix
Posted
\\//

Om ni inte lägger er på det intaget får kroppen ingen chans att bygga upp

sig, slutar med att ni blir övertränade och att ni till och med kan gå ner i vikt!

Hände mig när jag började på gymmet för 1 år sedan nu. tränade några gånger i veckan och tänkte att "Nu skall jag väl iaf lägga på mig ngt kg" men icke sa nicke. Gick ner 2-3 kg i stället :(

Väger nu 77 kg och är 190 cm lång. Vill upp till 80 tänkte jag. Det konstiga är att jag ser själv och en del har påpekat att jag har framför allt större benmuskler nu än innan. Men inte väger jag mer för det! :)

Muskler väger ju mer än fett.. Så ngt borde jag ju ha gått upp ?

Posted

Hu... inget för mig... asså jag -ÄR- en pinne... men det har sina fördelar... är inte svag, men jävligt smal... ganska skönt i trång skog osv... :D

jag är 180 å väger typ 70 kg 8|

Posted

LYNX

Håller med dig om att han har en av dom bästa kropparna men..

personligen tycker jag oxå att ingvar Larsson är en av dom också.

Mattssonmannen

Japp det är tungt som gäller och i stället för att köra 10 repare så kör du 6-8 repare

samt glöm inte att drick mycket vatten under träningen..och käka bra.

//Livhusaren :):lala:

Posted
LYNX

Håller med dig om att han har en av dom bästa kropparna men..

personligen tycker jag oxå att ingvar Larsson är en av dom också.

Mattssonmannen

Japp det är tungt som gäller och i stället för att köra 10 repare så kör du 6-8 repare

samt glöm inte att drick mycket vatten under träningen..och käka bra.

//Livhusaren :D  :D

Kroppsbyggning är en bedömnings"sport", med andra ord så är det en

smaksak.

Ingvar Larsson är mycket bra men i MINA ögon så har Graneheim mycket

bättre symmetri, sen så smäller ju Mr Olympia högst av alla proffstävlingar.

Posted

LYNX >>

En fråga till dig.

Hur många kilo muskler kan en människa komma upp i per år?

Om man tränar utan protine tabletter med mera.

Posted

Azan_Gb: Antal kilo rena muskler ? Jag har sett siffror runt 4-5 kg, det kräver en stor total viktuppgång för att man ska klara av detta mål. Runt 10-15 kg totalt och man ska sköta kost och träning perfekt samt ha hyfsade gener.

Har man tränat en längre tid så blir ännu svårare att öka så mycket.

Proteintabletter är ju för övrigt både dyrt och onödigt, blir inte så mycket protein per tablett...

Proteinpulver är inte heller nödvändigt men väldigt bekvämt i längden.

Mat är allra bäst i de flesta fall.

Posted

LYNX =;D

Ja då skulle man kunna lägga till James Roberts där också.

jo sättet som han är byggd tar klar ingvar,men ingvar ligger inte långt efter allså..

//Livhusaren

Posted

Själv är jag ganska smal, 181 cm lång och väger ca 60 kg. Inte speciellt mycket, vet inte om jag saknar delar eller hur det ligger till. :)

Skulle nästan vara intressant att se hur mycket jag kan öka vikt- och styrkemässigt på ett år.. kanske är dags att göra ett ryck och skärpa till sig, kan säkert vara bra att ha nån muskel nånstans.

Posted

Jag ser mig själv som en "ortodox" motioner ( tränar som en tävlande men "hoppar" scenen ).

En kille/tjej som styrketränar och ev spelar t ex innebandy äter VÄLDIGT ofta för lite, mest är det

proteinet som blir lidande.

Om man inte vill öka i muskelmassa så krävs det inget överdrivet P. intag men det bör

ändå ligga högre än hos "normal Svensson" som inte rör på sig.

För mig skulle det vara en fysisk och ekonomisk omöjlighet att inte käka P.pulver.

Jag ligger på ca 270 gr P./dagen, en 100 gr köttbit innehåller ca 20 gr P.

Det skulle innebära att jag får äta 1.35 kg kött om dagen för att få anabol ( muskelbyggande )

effekt. Jag skulle kunna stoppa i mig mindre P. men då klarar inte min kropp av att "få skiten

körd ur sig", överträning, skador och ett starkt nedsatt immunförsvar dyker upp som ett brev

på posten.

Mesta möjliga näring försöker jag äta via vanlig(?) mat, sen kommer "burkarna" fram!

TACK GODE GUD FÖR PROTEINPULVER :lala:

( Det underlättar att jag är sponsrad )

Posted
Jag ligger på ca 270 gr P./dagen, en 100 gr köttbit innehåller ca 20 gr P.

Hur vet man hur mycket man borde äta? Trial-and-error eller finns det lämpliga gränsvärden beroende på ungefär hur fysiskt aktiv man är?

Guest mange
Posted

Ett tips till er alla som funderar på styrka - Ät husmanskost, fast lite extra. Variera tung och lätt träning samt jämför er inte med pillertrillarna som tagits upp tidigare i detta forum, det gör f-n ingen lycklig. Har själv lyft sedan december 1984, är 188 cm och väger 114 kg. Och framför allt - Ha KUL :)

Posted
Ett tips till er alla som funderar på styrka - Ät husmanskost, fast lite extra. Variera tung och lätt träning samt jämför er inte med pillertrillarna som tagits upp tidigare i detta forum, det gör f-n ingen lycklig. Har själv lyft sedan december 1984, är 188 cm och väger 114 kg. Och framför allt  - Ha KUL  :unsure:

VAR VÄNLIG ATT PRECISERA VILKA "PILLERTRILLARNA" ÄR, SOM NÄMNTS PÅ DETTA FORUM?!

Guest mange
Posted

Det gör jag gärna i en privat diskussion med dig, men avstår i detta forum...men så mycket kan jag säga att det rör sig om 2 st. Är lite förvånad att du reagerar så kraftigt, tillhör du den kategorin människor som tycker att folk ska tro att detta bara förekommer i forna öststaterna? MB

Bör väl poängtera att det inte är någon på detta forum jag menar, om det inte förekommer att folk skriver om sig själva i tredje person förstås... :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...