Anonymkille Posted November 1, 2022 Report Share Posted November 1, 2022 Hej jag är en pojken som ska mönstra om 1 år ungefär. Att genomföra lumpen har varit en dröm jag alltid haft då jag har en mycket nära släktingar som jobbar som ****** och därför har det varit viktigt för mig att genomfört lumpen inte bara för min skull men också för att jag vet att dem skulle bli så otroligt stolta om jag genomfört det. Men jag har adhd och är lite lätt överviktig och det har fått mig att stanna helt. Jag må vara muskulös men jag tar en enormt hög dos av min medicin. Detta är något jag haft väldigt länge och som inte går att göra något åt av uppenbarliga skäll men hur borde jag tänka inför lumpen? Jag vet ju att dem sänkt kraven men ändå, kan det bli ett stort problem vid mönstringen ändå? Tack på förhand MVH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanErik Posted November 4, 2022 Report Share Posted November 4, 2022 Enligt info på forsvarsmakten.se kan man mönstra och bli uttagen till värnplikt om det inte behövs stödåtgärder eller medicinering samt uppfyller övriga krav. //JE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted November 6, 2022 Report Share Posted November 6, 2022 Ja, det lär bli mycket besvärligt för dig. Alternativet är att satsa på hemvärnet och bli framgångsrik/ambitiös där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts