KeV Posted July 7, 2022 Report Share Posted July 7, 2022 Ska mönstra i augusti och vill verkligen göra det. Jag skulle säga att jag har bra förutsättningar för mönstringen. Det ända jag oroar mig över är mitt BMI. Har hört från en vän att han inte fick göra värnplikten bara pga hans BMI. Så vet nån ungefär vad man ska ligga runt med BMI? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilo3 Posted July 9, 2022 Report Share Posted July 9, 2022 Vet att BMI spelar roll för polisen men vet inte hur det är för FM. Är man tyngre får man dock cykla hårdare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeV Posted July 9, 2022 Author Report Share Posted July 9, 2022 Fick en uppdatering från min kompis, han sa bara att pga hans BMI så var det flera tjänster som inte passade han pga skaderisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanErik Posted July 13, 2022 Report Share Posted July 13, 2022 Det viktigaste är att du är hel och frisk samt bedöms klara av belastningen som en vpl-utbildning innebär. Dvs är du byggd som Karelin kommer du ha ett skyhögt BMI men ha fysiken som klarar belastningen. Är du potentiell deltagare i Biggest Loser kommer det bli betydligt annorlunda. //JE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeV Posted October 30, 2022 Author Report Share Posted October 30, 2022 On 7/13/2022 at 8:08 PM, JohanErik said: Det viktigaste är att du är hel och frisk samt bedöms klara av belastningen som en vpl-utbildning innebär. Dvs är du byggd som Karelin kommer du ha ett skyhögt BMI men ha fysiken som klarar belastningen. Är du potentiell deltagare i Biggest Loser kommer det bli betydligt annorlunda. //JE Sen uppdatering men man klarade mönstringen och kom in som radiolänk på I19 Boden 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts