Guest Skribenten Posted August 20, 2013 Report Posted August 20, 2013 Sorry krook. Boken är redan bok, eller rättare sagt, böcker. der är så att jag har raderat alla filer på Dropbox, därför går dem inte att få upp, det är orsaken varför det inte fungerar. det är med avsikt. Den är uppdaterad och vill ni ha den så får ni slanta för den vad bokhandeln vill ha när den kommer ut. blir 9 böcker i en serie, och kommer inte enbart handla om militärt ämne, även om hela hennes liv cirklar om det. Jag tar upp åtskilligt somliga befäl vill sopa under mattan. FM och flera andra försvarsmakter är långt mer "smutsiga" i vissa avseenden än de alltid vill påskina. jag vill inte glorifiera någonting eller någon. krig är krig och krig kan vara en tämligen skitig syssla, med minnen, händelser, och annan skit man bär med sig och som aldrig släpper greppet om en. Apropå annat så låter jag det vara osagt, vi kanske ses 2014 och mer deffad än någonsin, blir det E då, så tja, finns det medel att göra slut på misären. Eller så emigrerar jag ur landet för all framtid, we'll see. det här här landet tycks inte ge mig något gott överhuvudtaget oavsett. det finns saker som beslutar om jag stannar eller vad jag gör som ligger på framtiden. Må så väl där ute, vi kanske ses, men inget är givet. Semper Fidelis-Kill 'em all -let God sort 'em out.
GC1 Posted August 21, 2013 Report Posted August 21, 2013 Säg bara till när den är ute så ska jag ändra min uppfattning...
DaRaven Posted August 21, 2013 Report Posted August 21, 2013 Mitt liv känns plötsligt... tomt... eller något.
Snuffel Posted August 21, 2013 Report Posted August 21, 2013 När är böckerna tänkta att släppas i butik då? Sånt planeras ju i regel direkt av en förläggare, om det inte är alltför mycket som måste skrivas om och förbättras när det gäller språk med tanke på hur språket i övrigt är från Skribenten
Guest Skribenten Posted August 21, 2013 Report Posted August 21, 2013 Ni får Releasedatum som alla andra, trött på den ständiga freebiekulturen. jobbat i 4 år med projektet, då vill jag ha ut något ekonomiskt ur det med. tid är pengar även om timpengen som författare är genomusel. Ni får hålla er ajour i media som alla andra. Men Projektet är INTE DÖTT, men har överskridit releasedatumet ett tag nu. bl.a. på grund av ett dataras. PS: Språket är mustigt men i satt i sitt sammanhang. Som sagt, ni får vänta som alla andra. Klart slut.
Guest Skribenten Posted August 21, 2013 Report Posted August 21, 2013 @Charlie B: Blow me up Then! Fast karln är visst död sedan några år...eller skall du be Al Zavahiri bomba mig? jag väntar på bomben, det man hotar med skall man verkställa med. som jag sa, lämnar inga förhandsinfo mer, ni sköter ert, jag sköter mitt, ni hålla koll i media som alla andra. sorry guys, jag kan väl säga att det kan bli så att jag inte söker till FM, hört för mycket hur illa "avvikande" behandlas i försvaret och med befälens goda minne. passar man inte in i "Standardnorm 1A" så bör man definitivt fundera en gång extra på oma man verkligen skall söka in.
Ing Posted August 21, 2013 Report Posted August 21, 2013 som jag sa, lämnar inga förhandsinfo mer, ni sköter ert, jag sköter mitt, ni hålla koll i media som alla andra. ...fast det där var ju rätt tomma ord.
Guest Skribenten Posted August 21, 2013 Report Posted August 21, 2013 @Ing: Ämnet är utrett från min sida, och jag drar mig tillbaka till mitt lugna liv igen, det finns ett inlägg på ett annat forum som ger vid hand min inställning till forum, vet att jag varit loud and proud, vilket knappast är något positivt i alla läger. normalt väldigt återhållsam med mina personliga åsikter och är väl numera om än ännu mer återhållsam med dem. är väldigt svår att få grepp om i alla lägen vem jag är privat. något som gör att jag bara sköter mitt jobb, gör mig inte vän med någon och det utan att säga något speciellt. men som sagt, det här ämnet är uttömt för mitt vidkommande. informationen har framförts, och det var det som var avsikten. jag informerades om ämnet via en nära vän, och jag reagerade på Krooks spydiga kommentar, ta reda på fakta innan man uttalar sig tack. jag kommer inte att kommentera eller informera i ämnet något mer. Over and out!
Snuffel Posted August 22, 2013 Report Posted August 22, 2013 Men hur ska du ha det? Du ska söka till FM mer deffad än någonsin 2014 och om du då får tjänstgöringsgrad E ska du ta slut på din misär? Samtidigt för att i nästa andetag strunta i att söka för FM och befäl behandlar människor som inte passar in i mallen illa? Nåja, bara till att gratulera till boksläppet. Vilket förlag ska du släppa via, om du nu inte vill berätta datum för när vi kommer få se böckerna i alla stora bokhandlar?
herman30 Posted August 22, 2013 Report Posted August 22, 2013 Jag föstår nada, niente, not a shit vad denna tråd handlar om. Kanske jag inte behöver heller......
lynq5 Posted August 22, 2013 Report Posted August 22, 2013 Jag föstår nada, niente, not a shit vad denna tråd handlar om. Kanske jag inte behöver heller...... Inte jag heller egentligen, men den här tråden kanske kan ge lite, lite mer inblick.
Guest Skribenten Posted August 22, 2013 Report Posted August 22, 2013 Snu...: 1: Letar förlag, förhandlar med ett par, datum kan komma senare. 2: Hur det blir med FM vet ingen än, inte ens jag, men inte känd för vara en som ger upp, så bli inte förvånad om jag söker. . Jag kan ta diskriminering, jag har mött det i hela mitt liv, det är inget nytt för mig, jag har nog hört vartenda förolämning mänskligheten uppfunnit redan och några till. Därvidalag gör det mig ingenting att FM inte blivit modernare på den fronten dem 30 sista åren i alla fall i sina åsikter. Och skall någon bryta isen är det väl någon som inget har att förlora, och som kan ta den massiva mängden skit det medför för mig "isbrytare". haft en del kontakter med befäl inom FM som än idag applicerar DADT (Don't ask, don't tell) om deras sexuella läggning för att inte deras karriärstege skall påverkas eller att dem skall "råka ut för tråkigheter i tjänsten". något även jag kommer att tvingas till om jag söker in. personer med min bakgrund är Bad News för åtskilliga befäl.
Guest Skribenten Posted August 22, 2013 Report Posted August 22, 2013 Ni har fått dem svaren ni behöver nu, nu tackar jag för mig, så mycket kan jag säga att releasen blir under hösten -13 / våren-14. God eftermiddag allihopa. jag kommer inte att återkomma hit innan release sker.
Dobberman Posted August 22, 2013 Report Posted August 22, 2013 *HOST* Jag tror att jag talar för en majoritet på Soldf-Forum när jag uttrycker mig med följande ord Rekryten. Vi har nog sett din ansats in, fullföljande och sedermera avslut inom FM lite på följande sätt. http://s22.postimg.org/xjsbtnnyp/YYur_Tnk.gif.webp
IB5 Posted August 22, 2013 Report Posted August 22, 2013 Kan vi inte bara lämna det nu, finns väl ingen anledning är förlöjliga någon. Ni häller ju bara bensin på glöden genom att ställa följdfrågor och försöka sätta dit henne. Låt det bara vara, ingen av er far ju illa genom hennes agerande.
GC1 Posted August 22, 2013 Report Posted August 22, 2013 Kan vi inte bara lämna det nu, finns väl ingen anledning är förlöjliga någon. Ni häller ju bara bensin på glöden genom att ställa följdfrågor och försöka sätta dit henne. Låt det bara vara, ingen av er far ju illa genom hennes agerande. Normalt sett gillar jag inte frilansmodererande av trådar men du har rätt, jag tar åt mig och bättrar mig...
Krook Posted August 22, 2013 Report Posted August 22, 2013 Kan vi inte bara lämna det nu, finns väl ingen anledning är förlöjliga någon. Ni häller ju bara bensin på glöden genom att ställa följdfrågor och försöka sätta dit henne. Låt det bara vara, ingen av er far ju illa genom hennes agerande. Som man möter andra blir man bemött... I stort håller jag med dig men i det här fallet är det höga vederbörande själv som startat om och om och om.
Dobberman Posted August 22, 2013 Report Posted August 22, 2013 Jag satte mig ner och funderade på vad jag faktiskt ville förmedla med inlägget och länken ovan. Håll i Er det fanns faktiskt en underliggande tanke med det. För de som missat detta spektakel är denna skribent fd medlemmen Rekryt Hard Head. En kvinna i de strax över 50+ som tågade in på forumet med budskapet "NU JÄVLAR SKA DET BLI ÅKA AV". Vi luttrade och härdade B/G (utom Yman) såg naturligtvis med tveksamhet på denna skapelse som pratade om KJ och Jägartjänst. Med sin häpnandsväckande fysik och sitt metalliskt härdade psyke var mönstringen endast en bisak som skulle avklaras med bravur och under hurrarop...... Beväpnad med en övermänsklig kadens och en "benstomme" som en GUD skulle denna rekryt snart vara en av de som sökte SOG. Över 50 och ingen tidigare erfarenhet från FM. Många medlemmar(inte Yman) försökte påtala vikten av (och här kommer det som saknades): Ödmjukhet. Lyhördhet inför erfarnare medlemmar. Förmåga att hålla sig till fakta. Årligt besvara frågor och stå för sina uttalanden. Trådarna började spammas med dynga och irritation, många inlägg rapporterades och vi fick börja städa. För Er som inte ser det från insidan är trådar som "spammas" förbannat svåra att få läsliga igen när man börjar sopa undan högarna. RH fick LÅNGT fler varningar och påtalanden än många andra "Troll". Trots detta gick inte budskapet fram och vi enades om att kicka vederbörande (utom Yman). Vid det här laget hade vi fått oss utpekat andra forum på nätet där RH hade verkat, långa trådar som börjat som bra och givande ämnen, som nu var fulla med hål och hopp där moderatorena plockat. RH hade även egenheten att "mucka" med andra medlemmar i olika trådar och när RH fick mothugg komma springade till oss för "skydd" (inte Yman). Flera gånger fick jag läsa "Dobberman håller med mig i den frågan", eller andra B/G-namn. Så jag SER RH:s in och utträde på exakt det sättet som gestaltas i länken. Yman är ute i världen och gör roliga saker och har T.L just nu, jag har tråkigt.
Guest Skribenten Posted August 22, 2013 Report Posted August 22, 2013 jag väntade mig detta! Tyvärr. Dobberman, är född 1963, det ger en ålder. Jag är INTE över 50, är 50 exakt, och som jag skrev, varit lite väl loud and proud, mer än det var värt ur alla aspekter, mitt eget fel, det erkännes, jag har gjort mina fel och lärt mig nogsamt av dem. Det slog tillbaka på mig själv, långt hårdare än vad som kanske känts av på ett forum. Det du skriver må ha stämt för mig då, inte längre dock, är idag väldigt tillbakadragen och tämligen ödmjuk och sedan c:a 1 år dragit ner min närvaro på nätet allmänt, och kommer fortsätta att dra ner ännu mer på det. För att förhoppningsvis till slut avsluta det helt, hade jag varit som då innan min kris nu hade jag bett någon dra någonstans där det är hett. Nu har det inte skett, och kommer ej att ske, inte ens IRL, och Dobberman, folk kan faktiskt förändras, även om vissa kanske inte tror på det i mitt fall. jag har förändrats och det har gått så långt att jag idag är så tillbakadragen att jag inte ens går ut på resturang längre med vänner. jag valde själv att lämna SoldF för att jag kände att det var dags att gå vidare, och jag är här väldigt tillfälligt. jag vill inte strö mer salt i såren utan vill helst gjuta olja på vågorna nu och stilla stormen för gott. har jag sårat folk, ber jag uppriktigt om ursäkt för det. den här hostiliteten får ta slut nu, en gång för alla. det vinner alla på i längden. Jag arbetar helt ensam nu mot mitt mål, har kontakt med ett fåtal från den här perioden på SoldF, ja, jag är betydligt lugnare och mer tillbakadragen än jag någonsin varit förr, och, kommer jag in, och som jag sagt innan, det med FM är inte ännu helt klart med hur det blir. kommer jag in så kommer jag att tillhöra dem tysta som bara gör sitt jobb, och som inte kommer att bli alltför vänskaplig på djupare nivå. en sådan som ligger och läser på britsen och knappt märks generellt, som tränar ensam och sköter sitt eget liv. Det här med böckerna blev jag påmind om av en vän och jag kunde inte i mina vildaste drömmar att det skulle leda här här långt. Snälla, vänliga allihopa här, kan vi inte ta och lägga det bakom oss nu? en gång för alla, för allas bästa? jag mår inte heller bra på det. Kan vi nu lägga dessa hostiliteter bakom oss nu? jag ber om det, för allas skull här. RH är dött och begravt, för gott, och skall så förbli. jag har ett civilt namn, som jag kommer att använda om jag någonsin kommer hit igen, men i det läget att jag har kommit in. det är ett löfte, att gömma sig bakom signaturer eller pseudonumer håller inte i längden. jag kan ta skiten jag möter, dels av ålder, min bakgrund eller vad det månde vara, även om chansen till avancemang är minimal. jag kommer alltid att heta "Den där" och så vidare, och vara ständigt baktalad. jag vet vad jag ger mig in på, med öppna ögon. Och ja: jag kan leva med det, jag tar det ödmjukt, det är ett högt pris jag får betala för mina livsval. beslut som inte går att ångra, beslut som togs på 80-talet, som påverkar mig än idag. det är inget att "resa upp ett helvete" för. valen var väldigt få dem dagarna om jag ville överleva. dem här som vet kan gå ut med det utan att jag blir ens påverkad, ja, och det har påverkat min antagningsprocess, troligen negativt, och kan komma att tvinga mig att flytta utomlands för att kunna lägga det definitivt bakom mig. det pratas vitt och brett om det i media och som gör mitt liv ännu svårare. jag är längre, och betydligt grövre än de flesta kvinnor i gemen. kommer jag in blir det ändå en "offentlig hemlighet", alla vet, men ingen säger något öppet. det finns ytterst få med min bakgrund inom försvaret, och vi kommer att aldrig bli särskilt många, och i stort sett samtliga kommer att välja DADT-taktiken. den nu gällande policyn som nu dem tafflar med kommer inte att underlätta en assimilkering av oss i FM, speciellt inte det från "mitt håll" så att säga. Jag hoppas denna storm nu kan lägga sig, och börja en en mer vänskaplig samvaro på en lugnare nivå, och jag vill be i synnerhet en person tagga ner med, jag är inte omöjlig att umgås med. med vänliga hälsningar 63:an Lilja. PS: det kan komma att skada min sak att gå ut med efternamnet, men det må så vara. jag vill vara ärlig med folk. jag kan inte utnyttja DADT-taktiken själv längre.
Yman Posted August 23, 2013 Report Posted August 23, 2013 jag har förändrats och det har gått så långt att jag idag är så tillbakadragen att jag inte ens går ut på resturang längre med vänner. Tillbakadragen... Också en egenskap vi söker hos nya rekryter... Yman är ute i världen och gör roliga saker och har T.L just nu, jag har tråkigt.
lynq5 Posted August 23, 2013 Report Posted August 23, 2013 Tja, det var verkligen en historia, det. Hoppas boksläppet går bra och att alla involverade i den här konflikten kan gå sina skilda vägar och ha det bra. P.S. Har jag förstått situationen korrekt om jag tänker att alla gästinlägg ska godkännas av mod? Isf tänker jag mig att det finns en eller ett par moderatorer som bär lika mycket ansvar som postarna för att den här diskussionen gått såhär långt OT och blivit så hetsk. Jag är inte ute efter att peka finger och jag har inte god koll på forumets kultur så jag ska inte lägga mig i vidare. Edit och tillika P.P.S. Om någon får för sig att de vill läxa upp mig om forumets regler och/eller kultur så gör det gärna via PM.
Guest Skribenten Posted August 23, 2013 Report Posted August 23, 2013 Nu vill jag SLUTGILTIGT tacka för mig, Det som sker, det sker, och jag kommer att avge rapport när böckerna blir aktuella att köpa i butik, antingen i E-form eller i tryck. jag är bara en liten kugge i systemet, och som sådan bara har att följa med i processen när det kommer till det andra. bokjobbet har fått mig att må bättre, kommer det sedan ut i den form jag önskar, ocensurererad, blir jag ännu gladare. och Yman, tillbakadragen privat, men gör mitt jobb minst lika bra som andra. och mig veterligen är det väl det som förväntas av mig. nu får detta OT-tragglande ta slut. jag har varit uppriktig gjort en uppriktig pudel vad det kallas visst, och sagt saker väldigt få här ute på nätet fått reda på om mig, snälla. Den pudeln ville komma ut en längre tid, nu kom den. kan inte detta ämnet äntligen få stilla sig till ro nu?
Ing Posted August 23, 2013 Report Posted August 23, 2013 Nu vill jag SLUTGILTIGT tacka för mig, Det som sker, det sker, och jag kommer att avge rapport när böckerna blir aktuella att köpa i butik, antingen i E-form eller i tryck. jag är bara en liten kugge i systemet, och som sådan bara har att följa med i processen när det kommer till det andra. bokjobbet har fått mig att må bättre, kommer det sedan ut i den form jag önskar, ocensurererad, blir jag ännu gladare. och Yman, tillbakadragen privat, men gör mitt jobb minst lika bra som andra. och mig veterligen är det väl det som förväntas av mig. nu får detta OT-tragglande ta slut. jag har varit uppriktig gjort en uppriktig pudel vad det kallas visst, och sagt saker väldigt få här ute på nätet fått reda på om mig, snälla. Den pudeln ville komma ut en längre tid, nu kom den. kan inte detta ämnet äntligen få stilla sig till ro nu? Ja. Adjö. Igen.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.