Raffsec Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 ja jag kommer inte in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted May 13, 2003 BlåGul -1 Report Share Posted May 13, 2003 Byt till port 6668 eller 6669 så går det bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted June 7, 2003 Report Share Posted June 7, 2003 Jag har också problem ! Hur byter man port ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlåGul -1 9x19 Posted June 7, 2003 BlåGul -1 Report Share Posted June 7, 2003 Jag har också problem ! Hur byter man port ? Kör du mIRC? Isåfall öppnar du File->Options. Under Connect har du ett val som heter Options (igen). Highlighta den och du ser "Default port:". Byt till 6668. Tryck OK. Klart! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 OK, det grejade jag men vidare: jag får en helt egen #soldf. Den benämns #soldf[2] så hur hittar jag den rätta chatten ? *Tackar 9x19 för supporten* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vc_90 Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 är du säker på att du är inne på irc.axpi.net ???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 är du säker på att du är inne på irc.axpi.net ???? Nej det är jag inte. Men det funkar inte alls för mig att komma in på chatten via soldf-sidan så nu sitter jag och försöker lista ut hur jag ska bete mig med mIRC-programmet för att hamna rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted June 8, 2003 Forumsledning Report Share Posted June 8, 2003 I mirc options finns under Category (den vänstra delen) - Markera Connect, välj sedan i den högra delen i den andra rullgardinsmenyn - "aXpi: Random server" och tryck sen connect. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axial Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 Tack vc_90 och framförallt Kimster som med föregående inlägg löste problemet. TACK !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flying_c Posted June 8, 2003 Report Share Posted June 8, 2003 ja jag kommer inte in Allt går in med Våld Vilja och Vaselin. eller så skriver du helt enkelt /server irc.axpi.net väntar lite och skriver sen /j soldf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted June 11, 2003 Report Share Posted June 11, 2003 jaha, inte för att detta är något gnäll om att det inte funkar (min frånvaro beror på Telia) och slutligen för er som undrar så beräknas jag vara tillbaka och störa friden igen inom 1 vecka (senast 20/6) tills dess så blir man tvungen att låna stadsbiblans dator... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kockis Posted June 11, 2003 Report Share Posted June 11, 2003 Värkar vara mer skitsnack på chaten än på forumet! Jag fattar inte mirk riktit än (har haft det 5 min varav 4,5 att komma in på servern)! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 11, 2003 Report Share Posted June 11, 2003 Värkar vara mer skitsnack på chaten än på forumet! Jag fattar inte mirk riktit än (har haft det 5 min varav 4,5 att komma in på servern)! Skitsnack? Vaaaaa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kockis Posted June 11, 2003 Report Share Posted June 11, 2003 Eller vad var det annars ingen sofistikerad diskution iaf. - har du ollat nånn? - är det en bedrift att olla nånn? - han har bara ollat sin hand! Jag tycker det verkar som skitsnack. Jag vet inte vad du tycker Ing??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Old No.7 Posted June 11, 2003 Report Share Posted June 11, 2003 *viskar* kockis det är ju förhelvete kodspråk, tänk om den röde kommer in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 hm, är chatten nere igen??? jag kommer inte in iaf... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 näe, mIRC-chatten är upp-and-running. Kontrollera dina inställningar ännu en gång (även om du har gjort det 10 ggr) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 näe, mIRC-chatten är upp-and-running.Kontrollera dina inställningar ännu en gång (även om du har gjort det 10 ggr) hm, jag har inte ändrat några inställningar och det funkade förut.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Märkligt......Vi är fjorton själar där inne nu iaf som väntar på din ankomst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 hrmpf.... SATANS DATOR DJÄVEL!!!!!!! *Skuggan sparkar på sin dator* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Det kanske kan glädja dig Skuggan att jag inte heller kommer in... Kan inte connecta till axpi-servern verkar det som. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Det kanske kan glädja dig Skuggan att jag inte heller kommer in... Kan inte connecta till axpi-servern verkar det som. då har du nog samma fel som jag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Jo, vet dock inte vad som kan vara fel... Var inne större delen av dagen igår. Har testat olika portar osv, men med samma resultat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 kommer inte heller åt servern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Så det är därför det är så lugnt och skönt på chatten nu. Ska skicka mail till Axpi och tacka dem för vad de nu gjort. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted June 19, 2003 Forumsledning Report Share Posted June 19, 2003 WWW-chatten (Java) funkar ypprligt för mig just nu iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 Varken Java eller Mirc fungerar för mig.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted June 19, 2003 Report Share Posted June 19, 2003 /me börjar bli irriterad Jag som snart ska iväg måste ju kunna få utnyttja SoldF.com fullt ut! Två veckor, hur ska det gå :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted June 19, 2003 Forumsledning Report Share Posted June 19, 2003 Jag har pratat med Admin och de håller på att trixa lite tydligen och DNS´en funkar inte riktigt. Så det är bara vissa som lyckas ta sig in. Det finns en möjlig metod att gå runt detta men jag måste kolla om jag får tala om "hemligheten" först .. . håll ut... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted June 19, 2003 Forumsledning Report Share Posted June 19, 2003 Problemet kommer att lösas efterhand... kanske redan ikväll.. Annars går det för er som vet hur man gör att använda ett annat IP Skriv /server 64.246.19.36 i status-fönstret så kan man komma in. Samt FÖR alla er som UNDRA ... så ÄR min AVATAR FEJK ! ...massa PM jag får nu om vart fan jag fått tag i uniformen, eller om jag skämtar eller om jag är nån amerikansk officer bla bla... .. photoshop säger jag bara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts