The Swede Posted July 15, 2010 Report Posted July 15, 2010 I augusti kommer Academy att släppa en modell av strf 9040B http://www.mmzone.co.kr/mda/docview.php?id=149 Det vore kul att kunna bygga en Liberiavagn och jag söker därför bilder på 9040B1. 9040C i Liberia har jag tonvis med bilder på men bara två-tre stycken på B1. Är det någon på forumet som var nere i Liberia och tjänstgjorde på 9040B1 som har lust att dela med sig av sina bilder? De ska endast användas för mitt personliga bruk och jag kommer ej att publicera något. The Swede Quote
Erik_G Posted July 15, 2010 Report Posted July 15, 2010 Härmapa! Har ju planerat en B1 länge ju. Jag får väl sikta på en Caesar-vagn från affe istället. Bildligt talat alltså. Quote
The Swede Posted July 16, 2010 Author Report Posted July 16, 2010 Du får väl göra en B2 istället. "Bananer i pyjamas......." Quote
Fk Bengtsson Posted July 16, 2010 Report Posted July 16, 2010 Vad är skillnaderna från en vanlig Bertil-vagn förutom extraljusen i fronten? Tänkte också slänga ihop en academymodell men har inte bestämt mig för inhemskt eller internationellt än .. Quote
Rakir Posted July 16, 2010 Report Posted July 16, 2010 Vad är skillnaderna från en vanlig Bertil-vagn förutom extraljusen i fronten? Tänkte också slänga ihop en academymodell men har inte bestämt mig för inhemskt eller internationellt än .. AC har tillkommit. Quote
The Swede Posted July 16, 2010 Author Report Posted July 16, 2010 Hur mycket syns AC-installationen utvändigt? I övrigt är det extraljus i fronten, sökarljus på vapenvaggans ovansida, FN-flagga (i förekommande fall) med strålkastare på torntakets bakre del och förvaringslåda till vänster om bakdörren. Något mer? The Swede Quote
Fk Bengtsson Posted July 16, 2010 Report Posted July 16, 2010 Om inte AC'n ställer till det så verkar det en överkomlig konvertering. I väntan på C-vagnen det vill säga.. Quote
simon Posted July 17, 2010 Report Posted July 17, 2010 Är det inte även så att B1 har förmåga att skjuta 3P-ammunition, eller är jag ute och cyklar? Quote
cf112 Posted July 18, 2010 Report Posted July 18, 2010 Är det inte även så att B1 har förmåga att skjuta 3P-ammunition, eller är jag ute och cyklar? B1 har liksom C och Lvkv90 PFP installerat så det är helt riktigt. A och B-vagnar är bara förberedda för detta. Inget som syns utanpå i vilket fall. B1 har dessutom invändig liner. Som inte heller syns utanpå... Quote
Olga-Belle Posted July 26, 2010 Report Posted July 26, 2010 Höger antennstav är utbytt mot något annat betydligt kortare, vad det är till för vet jag inte?? Quote
The Swede Posted July 30, 2010 Author Report Posted July 30, 2010 Bumpar denna tråden igen. Jag har hittills fått två bilder, är det ingen här på forumet som tjänstgjorde på en B1:a i Liberia som sitter på lite bilder? Quote
Recommended Posts