Civil Skyddsvakt Posted September 14, 2004 Report Posted September 14, 2004 Någon som har koll på vart man kan köpa/beställa ett vridbart batonghölster för ASP. Hänvisa nu inte till Militaryshop, de har oftast väldigt höga priser på sina produkter. Quote
M203 Posted September 14, 2004 Report Posted September 14, 2004 Ja vad ska man säga. Skulle beställa en maxpedition MPB briefcase att ha till skolan och kommande jobb. Verkar vara utmärkt för laptop, palm pilot, böcker etc så jag gick in på www.tadgear.com. När det hela var över hade jag beställt ett 12pack surefirebatterier, en p61 120 lumens lampsats till min g2, en behållare för lampsatsen alternativt 6 batterier, samt en emerson cqc-7 waved. Blev inspirerad av 69:an så jag skickade även ett mail och försökte komplettera med en emerson skull cap... Till det hela hör att jag missade att beställa en MPB eller jag kanske bortprioriterade den, ja jag vet inte. Sitter här helt förvirrad och undrar vad som hänt. Det känns dock skönt och helt rätt. Hoppas mycket på emersonen, kvalite, känsla och stil är underbart och jag hoppas att cqc-7 ska ge mig det. Ja fy fan det här är inget man talar om för kursarna. Ha en bra dag, återkommer med bilder och kommentarer om prylarna /M203 Quote
2Sharp Posted September 14, 2004 Report Posted September 14, 2004 Sitter här helt förvirrad och undrar vad som hänt. Det känns dock skönt och helt rätt LOL, BTDT.... Var beredd på att Emersonkniven kanske inte har världens bästa fit och finish, de är lite ruffiga.. Dock har de den där speciella känslan som knivar av hög kvalité har.. när du wavat första gången så är du s.å.l.d.. Quote
finska furiren Posted September 15, 2004 Report Posted September 15, 2004 M203, Förstår precis hur det känns. 2 sharp har rätt...emerson har känlsa i sina knivar, har nu redan "waweat" sönder ett par byxor på två veckor...och skurit upp en tumme Min emerson commander har nu även en lille bror i form av en cqc-7 på väg :P /FF Quote
Johan ES Posted September 15, 2004 Report Posted September 15, 2004 Kan någon vänligen förklara denna Wave-funktion lite närmare. Jag har sett någon film från Emerson men blev inte mycket klokare av det. /Johan ES Quote
Ing Posted September 15, 2004 Report Posted September 15, 2004 Kan någon vänligen förklara denna Wave-funktion lite närmare. Jag har sett någon film från Emerson men blev inte mycket klokare av det. /Johan ES Den lilla krok du kan se längst upp/bak på bladet hakar fast i kanten på fickan när du plockar upp kniven, och vips, så är den uppfälld. läskigt.. och ack så trevligt. Quote
skytten Posted September 15, 2004 Report Posted September 15, 2004 Nu fick jag upp bilder.. http://img74.exs.cx/img74/9885/PICT0300.jpg En Leatherman PST II och en Inova X1. Skadar aldrig att skaffa nya grejer liksom. Quote
Ing Posted September 16, 2004 Report Posted September 16, 2004 Sådärja, plojprojekt: Paracordad kapsylöppnare. Nästa skulle bli i titan, eller hur var det Vargas? ;) Nu finns där ett WM1-blad och några plattor kydex där hemma att pilla med också, men det här var lättast. Quote
LIQUID_ Posted September 16, 2004 Report Posted September 16, 2004 @HeihoKolla här då.. . vad säger BOA om sånt här då va va va :P En liten fråga bara. Är det egentilverkat eller köpt ? Och i såfall var ? Tackar på förhand. Quote
Raptor Posted September 16, 2004 Report Posted September 16, 2004 I dag köpte jag ett par Magnum midnite plus. Satt som en smäck på fötterna. Hoppas det blir ett bra köp. Quote
Ing Posted September 16, 2004 Report Posted September 16, 2004 @HeihoKolla här då.. . vad säger BOA om sånt här då va va va :P En liten fråga bara. Är det egentilverkat eller köpt ? Och i såfall var ? Tackar på förhand. Det är ett hembygge. Lite tungt och lite klumpigt, men grymt stabilt!! Quote
HotelAlpha Posted September 16, 2004 Report Posted September 16, 2004 Plockade ut den nya hjälmen(innanmätet) idag, sitter som ett smäck på skallen... Quote
Recommended Posts