Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Jag är riktigt sugen på att köpa en Traser H3 P 5606 Commander. Det jag funderar lite på är var jag kan köpa den billigast i så fall.

Hos Recon.se kostar den 3230kr, detsamma hos Urtid.com. Garderoben.se säljer den för 2849kr vilket är en hel del billigare.

Vet någon om den finns ännu billigare någon annan stans?

Tack på förhand

Posted
Hej

Jag är riktigt sugen på att köpa en Traser H3 P 5606 Commander. Det jag funderar lite på är var jag kan köpa den billigast i så fall.

Hos Recon.se kostar den 3230kr, detsamma hos Urtid.com. Garderoben.se säljer den för 2849kr vilket är en hel del billigare.

Vet någon om den finns ännu billigare någon annan stans?

Tack på förhand

De dyker upp då och då på ebay.com - klart billigare...

• 1 month later...
Posted

Mmm, kul att min (som forumets största klockbög - garanterat...) favorittråd halkar upp...

...vad bär/äger/åtrår forumiterna?

/M

Posted
Var ju tvungen att gå och köpa mig en Suunto X9M/i

Jo den kan visa tiden också om man har med sig manualen... 8-/

Går dom att köpa i gamla Sovjet :happy:

Men kan du fixa en recension när du listad ut alla funktioner. :D

• 1 month later...
Posted (edited)

Hej

Efter omkring sju år har min klocka börjat ge upp. Ljudfunktionerna har börjat fungera till och från och jag börjar väl inse att det är dags att byta snart i alla fall...

I vilket fall, klockan jag har nu är en Casio G-Shock DW-9000-1AV.

DW9000_1AV_M.JPG

Den har tid, belysning, alarm, stoppur, timer (med autoomstart om man vill), samt är stöttålig, vattentät (200m/20bar) och helt digital. En riktig toppenklocka om ni frågar mig.

Det jag förmodligen letar efter är något liknande. Jag vill minst ha alla de funktioner som jag listat ovan, dual-time skulle inte skada men är inget krav. Jag vill heller inte gå ner i vattentäthet vilket gör att i princip alla klockor från Suunto faller bort helt. Det jag har hittat på internet som borde passa är en Casio G-Shock G-9000-1VER (länk).

G-9000-1VER.jpg

Det jag egentligen undrar är om någon har något direkt alternativ med tanke på mina specifikationer. Själv tycket jag G-9000 verkar passa mig mycket bra.

Om någon sedan råkar veta någon i Stockholm som säljer klockan eller vad den kostar så är det bara en bonus, jag har inte hunnit titta runt i butiker än.

Tack på förhand.

Edited by pyroteknikern
Posted

Här: Klockor.nu har dom Casio G-Shock G-9000-8 Mudman för 1259 riksdaler. Vet inte om den du är intresserad av ligger i samma härad, men dom har inte just den iaf... Har aldrig hört talas om dom heller.

Posted

Köpte personligen en billig casio klocka samma dag som jag ryckte in.

200 spänn har jag för mig. Problemet var att armbandet gick sönder efter 2 år.

Att köpa dyra saker att ha med sig när man rycker in är att tigga om problem.

Posted
Köpte personligen en billig casio klocka samma dag som jag ryckte in.

200 spänn har jag för mig. Problemet var att armbandet gick sönder efter 2 år.

Att köpa dyra saker att ha med sig när man rycker in är att tigga om problem.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Posted
Här: Klockor.nu har dom Casio G-Shock G-9000-8 Mudman för 1259 riksdaler. Vet inte om den du är intresserad av ligger i samma härad, men dom har inte just den iaf... Har aldrig hört talas om dom heller.

Jo, men det är fel färg/modell. Dock ger det en fingervisning om priset.

Posted

Det var prisfingervisningen som var meningen...

Posted

Och det är ungefär halva priset om man köper från exempelvis ebay, gjorde själv det med min mudman (den som SPB länkade till, samma färg) och då gick den på strax över 500 kronor, med frakt och allt, inga som helst problem med säljaren eller klockan.

I övrigt är det en mycket bra klocka, den har alla funktioner man kan önska sig (utom möjligen radioklocka om man är intresserad av det, själv är jag det inte) inklusive 4 alarm, världstid, två stoppur osv.

Och just det, den visar tiden också.

Posted
Var ju tvungen att gå och köpa mig en Suunto X9M/i

Jo den kan visa tiden också om man har med sig manualen... :baskerPa:

Går dom att köpa i gamla Sovjet :baskerPa:

Men kan du fixa en recension när du listad ut alla funktioner. :baskerPa:

Fixade min egen Suunto X9M/i, som sakt en massa läsande att lista ut funktionerna, men bra och praktisk klocka. Den basta guiden ar SUUNTO X9i Compendium

Pris $299

Posted

Efter att ha legat på finsk Camp i 4-5 månader blev det för svårt... Spontanshoppade en SUUNTO Vector en dag, bara för att ha nåt o göra... Detta efter att ha köpt en TISSOT T-touch via LMT och sen den obligatoriska pinkyklockan(den i kabinhake).

Men nu kommer jag alltid i tid, för ursäkter ar det ju slut på.. :banghead:

//KNI

Posted

Det var prisfingervisningen som var meningen...

Det tackar jag för :rolleyes:
Och det är ungefär halva priset om man köper från exempelvis ebay, gjorde själv det med min mudman (den som SPB länkade till, samma färg) och då gick den på strax över 500 kronor, med frakt och allt, inga som helst problem med säljaren eller klockan.

I övrigt är det en mycket bra klocka, den har alla funktioner man kan önska sig (utom möjligen radioklocka om man är intresserad av det, själv är jag det inte) inklusive 4 alarm, världstid, två stoppur osv.

Och just det, den visar tiden också.

Det låter bra. Det lutar helt klart åt att jag beställer en sådan inom en mycket snar framtid.

Tittade runt på eBay och de var ju riktigt billigt, dock har jag inte handlat via det innan men det borde ju inte vara några problem. Får väl starta PayPal-konto i samma veva.

Har sneglat lite på denna: Länk till klockan på eBay som omräknat landar på knappt 550kr inkl. frakt. Helt klart prisvärt.

Posted

Hm, nu blev jag lite fundersam. När jag kollade runt på eBay så såg jag även att klockan fanns i en grön variant:

3cef_2.JPG

Denna skulle ju onekligen fungera bra till uniform. Dock är jag lite fundersam till om de inverterade färgerna i urtavlan gör sig så bra i mycket starkt solljus (ex. sådant man kan träffa på i Affe).

Är det någon som har en (digital) klocka med inverterade färger i urtavlan som kan berätta lite om hur det är i starkt solljus?

Tack på förhand.

• 4 weeks later...
Posted

G shock G2900. http://www.casio-europe.com/euro/watch/gshock/g-2900f-1ver/

Perfekt klocka. Vi var några på AJB som hade den, och alla var riktigt nöjda.

Bra pris också. FM ersätter klockor upp till 1400, så det suger att ha en som kostar mer.

Metall skall man undvika då det kan ge köldskador.

Analog har ju vissa fördelar. Men är man trött och komig är det ibland skönt att se minuter och sekunder tydligt i en digital display.

Jag sumpade dock klockan när vi var ute på sambandsövning. Den fastnade i ryggsäcken när jag skulle ta av mig den och jag upptäckte det först någon timme senare. Som tur var ingick en försäkring från klockor.nu så jag fick en ny :-D

Posted

Funderar på inköp av en klocka........så kan nån tipsa mig om en relativt odyr klocka, max ca 1000kr......vattentät, och hyffsat slagtålig...bör även fungera i militär tjänst.

Tack på förhand

Posted
Funderar på inköp av en klocka........så kan nån tipsa mig om en relativt odyr klocka, max ca 1000kr......vattentät, och hyffsat slagtålig...bör även fungera i militär tjänst.

Tack på förhand

Kan varmt rekommendera Casio G-Shock, min gamla har fått "hur mycket stryk som helst", fungerar fortfarande men batteriet behöver bytas och det kostade 200 spänn, köpte en ny G-Shock (Den som pyroteknikern undrar om här ovan) och har bara hunnit nyttja den i knappt 10 dagar men är än så länge nöjd.

Kostade ca: 650 med frakt/tull och är inköpt på eBay.

Posted

Tackar så mycket för tipsen...har en fråga bara...vattentät till x meter, betyder det att man i stort sett kan doppa klockan i vatten m.m.? asså vattentät = vattentät? och inte vattenskyddad

Posted

Vattentät = Vattentätt.

Min klocka har jag haft under vatten i flera dygn utan att den har tagit skada.

Posted

Tjenare! Jag är sugen på att införskaffa mej en armbandsklocka och är då sugen på en traser chronograph. Någon som vet något om Traser klockorna? Är dom najs? Jag skriver detta här på soldf.com för att jag har uppmärksammat att det va många som hade bra koll på klockor. Hoppas att det inte blev fel.

Tacksam för svar!

Posted
Traser klockorna är riktigt najs, har haft min i snart ett år och inga problem än.

Bra garanti också.

Okej, det låter najs. Vet du, eller någon annan för den delen något mer om företaget eller hur bra klockorna är jämfört med andra klockor? När jag kollade på deras hemsida så fann jag bara information om det självlysande ämnet i klockan, som enligt dom själva ska vara grymt bra. Någon som vet något mer?

Posted

Hmm kom på en till sak...den klockan jag ska ha bör klara av den kylan som kan bli i Bodenområdet.....och helst ska den ju inte ge köldskador att ha på sig.....nån som har kölderfarenheter med klockor?

Posted
Hmm kom på en till sak...den klockan jag ska ha bör klara av den kylan som kan bli i Bodenområdet.....och helst ska den ju inte ge köldskador att ha på sig.....nån som har kölderfarenheter med klockor?

MIN erfarenhet är att det inte är några problem, klockan bärs ju ofast under något klädesplagg. Jag hade dock inte valt en klocka helt i metall.

Om baksidan av klockan är i metall kan du tejpa den med vävtejp för att undvika direktkontakt med huden.