Jump to content

Sniper 2

ABP

Recommended Posts

Posted

Har precis sett Sniper 2

Och för er som väntar er en lika bra film som ettan blir nog besvikna. Den känns lite lågbudget rätt igenom och ligger inte alls i samma klass som första, utan det är mer en "rätt in på videohyllan" film.

Dock så är Tom Berenger bra som Beckett. Han lyfter filmen. Sen har de för en gångs skull lyckas göra några av siktena rätt denna gången. Vilket de inte lyckades med i första filmen.

Posted

Visste inte ens att de gjort en tvåa. Jag lär ju knappast bli besviken eftersom jag tyckte ettan var väldigt B och lågbudget...

Posted

Vaddå Ettan dålig???

Ettan har ju allt som en riktigt bra prsk film skall vara och det är dessutom en hyffsat realistisk prsk film. Vet faktiskt ingen bättre. Sen att det inte går att göra värsta hollywoodrullen av storyn är kanske sant, men det är det som gör filmen bra, den har verkligen fångat Prsk känslan. Och Tom Berneger är ju Thomas Becket. Man får verkligen uppfattningen att det är ett gammalt proffs.

De använde tydligen Carlos Hatchcock eller hur han nu stavar sitt namn som förebild för Becket.

Sniper = 4 tomhylsor

Sniper2 = 2 Tomhylsor

Posted

Har 2:an kommit på video nu då?

Jag tyckte att den första filmen var riktigt bra. Och precis som du yttrade så är det svårt att hitta någon bättre film på den linjen.

Posted

I ettan beter sig folk som rekryter. Har bara sett filmen en gång (för mycket), så kan inte peka ut något speciellt, men dålig var den.

Knappast den bästa filmen inom det området, Enemy at the gates var ju bättre (mindre dålig).

Posted

Enemy at the gates var en trevlig film för mainstream publiken, men som Prsk film är den sämre. Jo en del beter sig som amatörer precis som i verkliga livet däremot så uppför sig Berenger som proffs vilket han borde med nästan ett 100 tal lyckade uppdrag ;)

Bland Prickskyttar är ju filmen Sniper kult :)

Posted

Sniper var rullen som fick mig att göra min första trolldräkt...Den är helt okej för att fånga den "rätta" känslan av Prskstriden. MEN, det finns väldigt många scener i den som gör mig allt för besviken. Sen slås det ett stort hål i storyn genom att "Stadspojken" tas med ut i djungeln...

Tillägg:

Sniper lär även vara rullen som fått ett mycket ambitiöst och kompetent gäng att lägga grunden för ett eget filmprojekt med temat prickskytte. Ryktet säger att filmen kommer att bli mellan 20 och 35 minuter lång och kan stå klar till våren 2004…

- HvPrsk

Posted
Sniper var rullen som fick mig att göra min första trolldräkt...

Clear and Present Danger i mitt fall. Använde den när jag jagade kråkor och björktrastar med luftgevär som tonåring. :D

Posted
Tillägg:

Sniper lär även vara rullen som fått ett mycket ambitiöst och kompetent gäng att lägga grunden för ett eget filmprojekt med temat prickskytte. Ryktet säger att filmen kommer att bli mellan 20 och 35 minuter lång och kan stå klar till våren 2004…

- HvPrsk

Hmmm har hört rykte om detta....har du nån aning om vilka som ligger bakom detta eminenta projekt??? :=o:):D

Posted
Hmmm har hört rykte om detta....har du nån aning om vilka som ligger bakom detta eminenta projekt???

Inte mer än att flera av dom i olika grad är utbildade prickskyttar och att samtliga har ett brinnande intresse för foto och film...

:uzi <-- Ett Skott, En Träff --------<<< :huh:

Posted

Snipers 1 var väl OK att se. Nu är jag ju inte kanske :dong: freak och så men den gick att se.

Jag blev lite sne på helikopterscenen när en ensam fiendesoldat skjuter upp genom golvet och träffar personalen ombord. "Cityboy:en" sätter ihop vapnet och tar sikte på fienden.

Låt gå att jag inte försökt skjuta från en helikopter men i filmen så lämnar inte riktpunkten sin centrering i ryggen på busen vid någon tidpunkt. Alla som hållt i en bössa inser orimligheten i det.

Sedan gillar jag inte stämningen i filmen men det är ingen riktigt kritik utan en personlig uppfattning. Tvåan tror jag nog kan bli spännande. Kanske en tre:a i statsmiljö? Hade varit fräckt.

:)

Posted

Tvåan är i stadsmiljö. Och visst håller jag med dig om att hkp scenen är lite dålig. Men den fyller ett dramaturgiskt syfte genom att den andre killen hävdar att han redan har skjutit en person när han i själva verket inte har gjort det. Detta skapar en fin stämning mellan Berenger och Zane.

För ingen vill väl se en film där allt går perfekt och att uppdraget avslutas efter 20 min in i filmen ;)

Posted

Har inte sett den ännu, men trots Tom Berenger så gissar jag att den suger fet purjo. Tänk att det ska vara så svårt för Hollywood-folket att göra ens litegranna research eller anlita fack-folk..!

Kommentar på IMDB..

• 3 weeks later...
Posted

Det jag störde mig mest på var nog:

1. Att alla bilar i filmen är gjorda av nitroglycerin. Iaf verkar det så eftersom de förvandlas till eldklot när de blir påkörda.

2. När en av "bad guys:en" drar av fyra granater ur sin M203:a utan att behöva ladda om.

3. Att ingen bryr sig om att ge första förband till personen i helikoptern i slutet.

Men jag måste hålla med, ettan är bättre. :)

Posted
Vaddå Ettan dålig???

Ettan har ju allt som en riktigt bra prsk film skall vara och det är dessutom en hyffsat realistisk prsk film. Vet faktiskt ingen bättre. Sen att det inte går att göra värsta hollywoodrullen av storyn är kanske sant, men det är det som gör filmen bra, den har verkligen fångat Prsk känslan. Och Tom Berneger är ju Thomas Becket. Man får verkligen uppfattningen att det är ett gammalt proffs.

De använde tydligen Carlos Hatchcock eller hur han nu stavar sitt namn som förebild för Becket.

Sniper = 4 tomhylsor

Sniper2 = 2 Tomhylsor

ICKE! Tom Berneger är och kommer alltid att förbli Sgt. Barnes! :D

Har inte sett denna rulle än, men det får väl bli snart.

Visst blev han stympad i ettan av den onde före detta CIA agenten.

Posted

Sant! Tom är Sgt. Barnes, punkt slut. Men han är Beckett också... ehh... ja.

Han skjuter väl med långfingret i tvåan då? Det var väl så han nitade skurken i slutet på ettan med pistol?

Posted

Nu har jag sett tvåan. Kan inte säga att jag var så värst imponerad. Striden i skogen mot de svartklädda ninja:sen var ju ganska rolig. Busarna bara sprang och sprang. Sen poppade de upp som SAAB-mål och lät sig mejas ner. Lite fult. Slutstriden var också ganska förutsägbar.

Jag är ingen krypskytt men i en bok som jag läste stod det att man inte skulle pressa pipan ut genom fönstret eftersom man syntes tydligare då. Skurken gör det hela tiden.

Nej, på det hela taget tycker jag att man borde kunna göra filmen intressantare på något sätt. Mer sniper och mindre plutonen rip-off. (Scenen med de springande skurkarna kändes lite som plutonen). Om släng gärna in ett AG90... det är aldrig fel med STORA gevär.

:camo:

Posted
Jag är ingen krypskytt men i en bok som jag läste stod det att man inte skulle pressa pipan ut genom fönstret eftersom man syntes tydligare då. Skurken gör det hela tiden.

Sånt är ju ganska elementärt. Behöver man inte vara utbildad för att inse :camo:

• 4 weeks later...
Posted

Tittade just på denna film och den lär väl inte gå till historien som världens mest realistiska kanske... Speciellt inte med fyrskottserier med granattilsats, som för övrigt nästan lät som ett granatgevär när dom sköt. Och claymores som sprängs ~10-15 m från hjältarna med enbart hörselskador som följd.

Posted
jag tyckte den var bättre än vad jag förväntat mej, den var iallafall bättre än surfernazis must die :((

Det har jag svårt att tänka mig! :P

Har dock inte sett den men ett par andra Troma-alster! Fan vilken klass!! :blink:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...